LIVE

Κορωνοϊός

Ξεκινά και πάλι τις εργασίες διύλισης η ΟΚΤΑ στα Σκόπια

Η επανέναρξη δεν σχετίζεται με την προ ημερών απόφαση των τελωνειακών Αρχών της ΠΓΔΜ να αφαιρέσουν τις άδειες της ΟΚΤΑ για απλουστευμένες διαδικασίες εισαγωγών-εξαγωγών πετρελαϊκών προϊόντων...

Το διυλιστήριο της ΟΚΤΑ στα Σκόπια ξεκινά και πάλι, εντός των ημερών, τις εργασίες διύλισης, έπειτα από έξι μήνες διακοπής, ανέφεραν στο ΑΜΠΕ κύκλοι της ΟΚΤΑ.

Η επανέναρξη της λειτουργίας του διυλιστηρίου είχε προγραμματιστεί εδώ και καιρό και δεν σχετίζεται με την προ ημερών απόφαση των τελωνειακών Αρχών της ΠΓΔΜ να αφαιρέσουν τις άδειες της ΟΚΤΑ για απλουστευμένες διαδικασίες εισαγωγών-εξαγωγών πετρελαϊκών προϊόντων.

Από την απόφαση αυτή των τελωνειακών Αρχών της ΠΓΔΜ δεν προέκυψαν, μέχρι στιγμής, σοβαρά προβλήματα στις εισαγωγές καυσίμων της ΟΚΤΑ στην ΠΓΔΜ από το διυλιστήριο των Ελληνικών Πετρελαίων (ΕΛΠΕ) στη Θεσσαλονίκη. Με την επανέναρξη των εργασιών διύλισης, η ΟΚΤΑ δεν θα χρειάζεται να εισάγει πλέον έτοιμα πετρελαϊκά προϊόντα στην ΠΓΔΜ από το διυλιστήριο των ΕΛΠΕ της Θεσσαλονίκης για την κάλυψη των αναγκών της αγοράς της ΠΓΔΜ και ως εκ τούτου η πρόσφατη απόφαση των τελωνειακών Αρχών της ΠΓΔΜ δεν δημιουργεί ουσιαστικό πρόβλημα στο σημείο αυτό. Ωστόσο προβλήματα μπορεί να υπάρξουν στις εξαγωγές της ΟΚΤΑ στο Κόσοβο, καθώς το μέρος της απόφασης των τελωνειακών Αρχών της ΠΓΔΜ που αφορά αφαίρεση της άδειας απλουστευμένων διαδικασιών εξαγωγής καυσίμων δύναται να προκαλέσει δυσκολίες, δεδομένου ότι οι εξαγωγές καυσίμων στο Κόσοβο από το διυλιστήριο της ΟΚΤΑ θα γίνονται μόνο με την κανονική διαδικασία. 

Αυτό σημαίνει ότι ο εκτελωνισμός των καυσίμων που εξάγει η ΟΚΤΑ στο Κόσοβο δεν θα γίνεται στις εγκαταστάσεις του διυλιστηρίου στα Σκόπια, με απλουστευμένες διαδικασίες, αλλά στα σύνορα ΠΓΔΜ-Κοσόβου, κάτι που σημαίνει ιδιαίτερα χρονοβόρες διαδικασίες οι οποίες μπορεί να οδηγήσουν σε μείωση της ποσότητας των εξαγωγών του διυλιστηρίου της ΟΚΤΑ στο Κόσοβο.

Όμως, όπως σημειώνουν κύκλοι των ΕΛΠΕ, η πιθανότητα μείωσης των εξαγωγών του διυλιστηρίου στο Κόσοβο, λόγω της απόφασης των τελωνειακών Αρχών της ΠΓΔΜ, δεν θα πλήξει τόσο τα συμφέροντα των ΕΛΠΕ (στα οποία ανήκει η ΟΚΤΑ) όσο τα ίδια τα συμφέροντα του Δημοσίου της ΠΓΔΜ, καθώς τα ΕΛΠΕ έχουν τη δυνατότητα να εξάγουν καύσιμα στο Κόσοβο και μέσω Αλβανίας, όπου έχουν τοπικούς συνεργάτες.

Με τον τρόπο αυτό όμως μπορεί να «χαθεί» η αγορά του Κοσόβου για την ΠΓΔΜ, εφόσον δημιουργηθούν προβλήματα στις εξαγωγές καυσίμων της ΟΚΤΑ στο Κόσοβο, κάτι που ασφαλώς θα αντανακλαστεί στις εξαγωγές, γενικότερα, της ΠΓΔΜ, οι οποίες τους τελευταίους μήνες εμφανίζονται αρκετά μειωμένες.

Η ΟΚΤΑ αποτελεί τη μεγαλύτερη βιομηχανική και εμπορική επιχείρηση της ΠΓΔΜ, με ετήσιο κύκλο εργασιών της τάξεως των 650 εκατ. ευρώ και διακινεί περί τους 900.000 ΜΤ καυσίμων ετησίως, καλύπτοντας ένα μεγάλο μέρος της τοπικής αγοράς και της αγοράς του Κοσόβου.

Είναι το μοναδικό διυλιστήριο στην ΠΓΔΜ και οι εγκαταστάσεις της βρίσκονται σε απόσταση 15 χλμ. από τα Σκόπια. Το πλειοψηφικό πακέτο του διυλιστηρίου της ΟΚΤΑ εξαγοράστηκε το 1999 από τα Ελληνικά Πετρέλαια.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

Ρoή Ειδήσεων

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

ΣΧΟΛΙΑ

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης