Το ωραίο φύλο κόβει και το …μέικ απ!

Το ωραίο φύλο κόβει και το …μέικ απ!

Έντονος είναι ο προβληματισμός σε μια σειρά κλάδων, οι οποίοι όχι μόνο πλέον πλήττονται από τη συρρίκνωση της κατανάλωσης ελέω της κρίσης, αλλά με τη «συμπεριφορά» τους τείνουν να ανατρέψουν την παγιωμένη εικόνα που έχουμε για τον τρόπο που ο Έλληνας καταναλώνει εδώ και δεκαετίες.

Πρόκειται για τάση η οποία δυνάμωσε κατά τη διάρκεια των εορτών, οι οποίες ήλθαν πλέον να αποδείξουν πως ο βασιλιάς τελικά είναι γυμνός.

Από τους πρώτους λοιπόν σε απώλειες είναι ο κλάδος των καλλυντικ

Το ωραίο φύλο κόβει και το …μέικ απ!

Έντονος είναι ο προβληματισμός σε μια σειρά κλάδων, οι οποίοι όχι μόνο πλέον πλήττονται από τη συρρίκνωση της κατανάλωσης ελέω της κρίσης, αλλά με τη «συμπεριφορά» τους τείνουν να ανατρέψουν την παγιωμένη εικόνα που έχουμε για τον τρόπο που ο Έλληνας καταναλώνει εδώ και δεκαετίες.

Πρόκειται για τάση η οποία δυνάμωσε κατά τη διάρκεια των εορτών, οι οποίες ήλθαν πλέον να αποδείξουν πως ο βασιλιάς τελικά είναι γυμνός.

Από τους πρώτους λοιπόν σε απώλειες είναι ο κλάδος των καλλυντικών στη χώρα μας. Ένας κλάδος που εδώ και καιρό διέπεται από την ακρίβεια και τις μεγάλες αποκλίσεις τιμών μεταξύ Ελλάδος κι εξωτερικού.

Ενώ λοιπόν ο κλάδος των εμπορικών επιχειρήσεων φαρμάκων, καλλυντικών και ειδών ατομικής υγιεινής τα προηγούμενα χρόνια μας είχε συνηθίσει σε ανοδική τροχιά, κάτι τέτοιο δεν κατέστη δυνατό μέσα στο προηγούμενο έτος.

Δεν είναι τυχαίο το γεγονός πως μεγάλες επιχειρήσεις της αγοράς κάνουν λόγο για αναστροφή της αναπτυξιακής τροχιάς μιας αγοράς που συνήθως έτρεχε με +10-12%.

Πρώτες εκτιμήσεις από την αγορά καλλυντικών μέσα στα Χριστούγεννα αναφέρουν πτώση συγκριτικά με τις πωλήσεις των εορτών του 2007 της τάξης του 10%, ενώ και η γενικότερη τάση σύμφωνα με απόψεις καταστηματαρχών είναι πως οι Ελληνίδες αν και δεν περιέκοψαν άμεσα - μετά δηλαδή τις πρώτες φήμες περί κρίσης – τις δαπάνες τους σε καλλυντικά, ήδη ευθυγραμμίζονται με το αντίστοιχο κλίμα στην υπόλοιπη Ευρώπη.

Γεγονός πάντως είναι πως η ελληνική αγορά παραμένει εξόχως ακριβή σε είδη όπως τα αρώματα και οι γυναικείες σειρές περιποίησης, οδηγώντας σε προβληματισμό τους πιο συνειδητοποιημένους καταναλωτές.

Ένας επίσης κλάδος που φαίνεται να παρουσιάζει σημάδια συρρίκνωσης και ο οποίος επλήγει και σε αυτές τις γιορτές είναι η ένδυση και υπόδηση. Οι πρώτες αποτιμήσεις εκπροσώπων της αγοράς αναφέρονται σε μείωση των τζίρων κατά τις γιορτές που αγγίζουν έως και το 15-20% ακόμα και σε μεγάλες και υγιείς αλυσίδες. Εύκολα κάποιος λοιπόν μπορεί να φανταστεί ποια είναι η πραγματικότητα για τα μικρότερα καταστήματα ή τις επιχειρήσεις του κέντρου της Αθήνας που βίωσαν την καταστροφή.

 Όμως πρωτοφανής υπήρξε και η μείωση στον κλάδο υπόδησης. Μια αγορά που ήδη έτρεχε με -7 έως -8% από τον Νοέμβριο και ο οποίος στις γιορτές δεν «ρέφαρε» τα χαμένα.

Κλείσιμο

Ανάλογη είναι και η χριστουγεννιάτικη εικόνα για τον κλάδο ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών, όπου οι πωλήσεις παρουσιάστηκαν χαμηλότερες έως και κατά 10% από το 2007, ανοίγοντας το δρόμο για νέο κύμα προσφορών ακόμα και δόσεων στο πρότυπο των τελών της δεκαετίας του ’90.

Πάντως ο γενικός διευθυντής του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Λιανικής Πώλησης Ελλάδος κ. Αντώνης Ζαίρης σε δηλώσείς του τονίζει πως με το να μην γίνει αποδεκτό το αίτημα των πρόωρων εκπτώσεων χάθηκε μια πρώτης τάξης ευκαιρία να ανασάνει το εμπόριο σε καιρούς δύσκολους.

Κι αυτό διότι οι εκπτώσεις δεν δείχνουν ικανές σε τόσο περιορισμένο διάστημα να ισοφαρίσουν τις ζημιές μιας ολόκληρης περιόδου.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης