«Δένει» τα πλοία της η NEL

«Δένει» τα πλοία της η NEL

Την άμεση καταβολή των χρημάτων, που οφείλονται σε μισθώματα εκτέλεσης δρομολογίων άγονων γραμμών προκειμένου να μπορέσει να προμηθευτεί καύσιμα και να μη «δέσει» τα πλοία της από την Τετάρτη 13/06ζητεί από το υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, η Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου

«Δένει» τα πλοία της η NEL
«Δένει» τα πλοία της η NEL
Την άμεση καταβολή των χρημάτων, που οφείλονται σε μισθώματα εκτέλεσης δρομολογίων άγονων γραμμών προκειμένου να μπορέσει να προμηθευτεί καύσιμα και να μη «δέσει» τα πλοία της από την Τετάρτη 13/06, ζητεί από το υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, η Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου

Όπως λένε στελέχη της Ναυτιλιακής Εταιρείας Λέσβου σε περίπτωση που δεν δοθούν τα χρήματα, υπάρχει σοβαρό ενδεχόμενο η NEL να προχωρήσει σε αγωγές αποζημίωσης.

Πηγές από το υπουργείο Ανάπτυξης αναφέρουν ότι στην περίπτωση αδυναμίας μιας εταιρείας να εκτελέσει δρομολόγιο άγονης γραμμής, εξαιτίας του γεγονότος ότι δεν τις έχουν καταβληθεί χρήματα από επιδότηση και δεν μπορεί να προμηθευτεί καύσιμα, τότε εντός πέντε ημερών, επιδίδεται με δικαστικό κλητήρα επιστολή ακρόασης.

Αν δεν βρεθεί λύση και τα στελέχη της συγκεκριμένης εταιρείας δεν μπορούν να δώσουν πειστικές εξηγήσεις, τότε ο υπουργός έχει δικαίωμα να προκηρύξει νέο διαγωνισμό και να αναθέσει σε άλλη εταιρεία το δρομολόγιο.

Τα πλοία της NEL που πραγματοποιούν δρομολόγια άγονων γραμμών είναι το «Ταξιάρχης», το «Θεόφιλος» το «Παναγιά Θαλασσινή» το «Μυτιλήνη» το «Aqua jewel» το «Aqua spirit» και το «Αίολος Κεντέρης 1».
Κλείσιμο

Ειδικότερα δεν θα μπορούν να πραγματοποιηθούν τα δρομολόγια:

1) Λαύριο- Αγ. Ευστράτιος - Λήμνος
2) Θεσσαλονίκη- Λήμνος - Μυτιλήνη - Χίος - Βαθύ Σάμου
3) Καβάλα- Λήμνος - Μυτιλήνη - Χίος - Βαθύ Σάμου
4) Καβάλα- Λήμνος - Μυτιλήνη - Χίος - Καρλόβασι - Αγ. Κήρυκος
5) Λαύριο/Ραφήνα - Ψαρά - Μεστά Χίου
6) Σύρος - Κύθνος - Κέα - Λαύριο
7) Σύρος - Πάρος - Νάξος - Ίος - Σίκινος - Φολέγανδρος - Κίμωλος - Μήλος
8) Σύρος - Πάρος - Σέριφος - Σίφνος - Κίμωλος - Μήλος
9) Σύρος - Τήνος - Άνδρος
10) Σύρος - Πάρος - Νάξος - Δονούσα - Αιγιάλη -Κατάπολα - Κουφονήσι - Σχοινούσα - Ηράκλεια - Νάξος - Πάρος - Σύρος
11) Σύρος - Πάρος - Νάξος - Φολέγανδρος - Σίκινος- Ίος - Θηρασιά - Θήρα - Ανάφη

Σημειώνεται ότι η τιμή των ακτοπλοϊκών καυσίμων που ανέρχεται περίπου στο 60% της λειτουργικότητας του κόστους ενός πλοίου αποτελεί πονοκέφαλο για τις εταιρείες οι οποίες έχουν μειώσει ήδη ταχύτητες στα καράβια, ενώ κάποιες προχώρησαν και σε μικρή αύξηση των εισιτηρίων, πριν τη θερινή περίοδο.

Σύμφωνα με στελέχη ακτοπλοϊκών εταιρειών ο τόνος του πετρελαίου που χρησιμοποιούν συμβατικά πλοία ως καύσιμο κοστίζει περίπου 594 ευρώ όταν το 2011 είχε 480 ευρώ και το 2010 380 ευρώ. Για τα ταχύπλοα επιβατηγά οχηματαγωγά το ακτοπλοϊκό καύσιμο είναι πιο ακριβό καθώς το 2011 ο τόνος είχε 675 ευρώ, ενώ το 2010, 480.

Ένα συμβατικό πλοίο που πραγματοποιεί για παράδειγμα το δρομολόγιο Πειραιά -Χίο - Μυτιλήνη και επιστροφή, χρειάζεται περίπου σε καύσιμα 30.000 ευρώ, όταν στα περισσότερα δρομολόγια του χειμώνα, οι επιβάτες είναι 250 με 300 άτομα.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ - ΜΠΕ

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης