Το φαινόμενο… Bungee Jumping στη ναυτιλία

Δ. Διαμαντίδης: ενισχύει τον στόλο με φορτηγά

Με την οικονομική κρίση να βρίσκεται σε συνεχή εξέλιξη και τη ναυτιλία, ιδιαίτερα ο τομέας των φορτηγών, σε ελεύθερη πτώση, κανείς δεν είναι σε θέση να προβλέψει πού θα φτάσει η κατρακύλα.

Κάποιοι διεθνείς αναλυτές κάνουν λόγο για φαινόμενο… bungee jumping στη ναυτιλία. Και εξηγούν ότι, όπως και στο συγκεκριμένο extreme sport γνωρίζεις όταν πέφτεις ότι είσαι ασφαλής αφού είσαι δεμένος με το σχοινί, παρά το γεγονός ότ

Με την οικονομική κρίση να βρίσκεται σε συνεχή εξέλιξη και τη ναυτιλία, ιδιαίτερα ο τομέας των φορτηγών, σε ελεύθερη πτώση, κανείς δεν είναι σε θέση να προβλέψει πού θα φτάσει η κατρακύλα.

Κάποιοι διεθνείς αναλυτές κάνουν λόγο για φαινόμενο… bungee jumping στη ναυτιλία. Και εξηγούν ότι, όπως και στο συγκεκριμένο extreme sport γνωρίζεις όταν πέφτεις ότι είσαι ασφαλής αφού είσαι δεμένος με το σχοινί, παρά το γεγονός ότι η πτώση σου κόβει την ανάσα, όμως τελικά πέφτεις πιο χαμηλά από ό,τι είχες υπολογίσεις. Αλλά επανέρχεσαι ψηλότερα από ό,τι περίμενες, όμως για λίγα δευτερόλεπτα!

Το μεγάλο πρόβλημα που έχει προκύψει οφείλεται και στο γεγονός ότι οι τράπεζες πλέον δεν χρηματοδοτούν εύκολα εφοπλιστές ούτε για αγορές ούτε για ναυπηγήσεις πλοίων, ενώ δεν δίνουν πιστώσεις τα λεγόμενα letters of credit. Χαρακτηριστικές είναι οι δηλώσεις του προέδρου της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών κ. Νίκου Ευθυμίου: «Η κρίση θα περάσει. Υπάρχει ζήτηση εμπορευμάτων. Αυτό που δεν υπάρχει είναι η δυνατότητα των τραπεζών να παρέχουν πίστωση, το λεγόμενο letter of credit. Για τον λόγο αυτόν παρουσιάζεται επιβράδυνση στο παγκόσμιο εμπόριο, άρα και μειωμένη δραστηριότητα στη ναυτιλία. Η Κίνα έχει να εξάγει και η δυτική Αφρική για παράδειγμα θέλει να εισάγει».

Το βέβαιο όμως για όλα τα νέα επιχειρηματικά σχέδια είναι το γεγονός ότι το κόστος δανεισμού έχει γιγαντωθεί σε σχέση με τα περασμένα χρόνια. Ετσι, παρατηρείται αύξηση του κόστους κατά 50% σε σύγκριση με τον μέσο όρο του κόστους δανεισμού των τελευταίων 3 ετών, για τους μεγάλους ναυτιλιακούς ομίλους, ενώ φτάνουμε και στο 200% για μικρότερους πλοιοκτήτες.

ΣΧΟΛΙΑ

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

yryL

Μπορεί τα νούμερα του Ελ. Βενιζέλος να αυξάνουν εξακολουθητικά και μάλιστα σε διψήφιο ποσοστό όσον αφορά τη διεθνή επιβατική κίνηση, ωστόσο οι πληρότητες στα ξενοδοχεία της Αθήνας δεν ακολουθούν τους ίδιους ρυθμούς

oil_platform

Στο κυνήγι του μαύρου χρυσού, που υπόσχεται αμύθητες αξίες στους οperators αλλά και αυξημένα έσοδα στο κράτος και τις τοπικές κοινωνίες, μπαίνουν εντατικά από το 2019, κορυφαίοι παίκτες της διεθνούς αγοράς υδρογοναθράκων, όπως η Αμερικανική Exxon Mobil, η Γαλλική Total, η Ιταλική Edison και η Ισπανική Repsol. 

daneia

«Κλειδώνει» η λύση για τα APS σύμφωνα με το ιταλικό μοντέλο - Γιατί το προκρίνουν και οι ξένοι επενδυτές - Οι θεσμοί πιέζουν και η JP Morgan επεξεργάζεται, βελτιώνει και προσαρμόζει την πρόταση του ΤΧΣ - Το deal Eurobank - Grivalia οδηγεί σε νέο διαγωνισμό για πακέτο 630 ακινήτων

ecb-new1

«Δεν υπάρχει καμία επίσημη κατανομή ανά χώρα, αλλά εκτιμάται ότι 40 δισεκατομμύρια ευρώ θα αφορούν γερμανικά κρατικά ομόλογα, 33 δισεκατομμύρια ευρώ για γαλλικά κρατικά ομόλογα, 30 δισ. ευρώ για ιταλικά και 20 δισ. ευρώ για ισπανικά κρατικά ομόλογα», εκτιμά αναλυτής της Unicredit,