Γ. Βερνίκος: «Να μη χάσουμε τον οικονομικό έλεγχο στο Αιγαίο»

Γ. Βερνίκος: «Να μη χάσουμε τον οικονομικό έλεγχο στο Αιγαίο»

Εκκληση στο πολιτικό σύστημα της Ελλάδας να χαράξει εθνική στρατηγική ανάπτυξης του ελληνόκτητου στόλου στο Αιγαίο, ώστε να μην κυριαρχήσουν τα επόμενα χρόνια οι ανταγωνιστές, έκανε ο κ. Γιώργος Βερνίκος, με αφορμή την επανεκλογή του στο Ναυτικό Επιμελητήριο της Ελλάδος

Γ. Βερνίκος: «Να μη χάσουμε τον οικονομικό έλεγχο στο Αιγαίο»
Εκκληση στο πολιτικό σύστημα της Ελλάδας να χαράξει εθνική στρατηγική ανάπτυξης του ελληνόκτητου στόλου στο Αιγαίο, ώστε να μην κυριαρχήσουν τα επόμενα χρόνια οι ανταγωνιστές, έκανε ο κ. Γιώργος Βερνίκος, με αφορμή την επανεκλογή του στο Ναυτικό Επιμελητήριο της Ελλάδος.

Παράλληλα, τόνισε την ανάγκη μείωσης των υψηλών τεκμηρίων κατοχής σκάφους, της ψήφισης του σχετικού νόμου για τον θαλάσσιο τουρισμό και της δημιουργίας ισχυρού και ενιαίου υπουργείου Ναυτιλίας.

«Αποτελεί μεγάλη τιμή και ψήφο εμπιστοσύνης για μένα η επανεκλογή μου στο Δ.Σ. του Ν.Ε.Ε. Τη στιγμή αυτή, όμως, η σκέψη μου σκιάζεται από τη δύσκολη οικονομική κατάσταση της χώρας μας, την απότομη πτώση του βιοτικού επιπέδου μας, αλλά και τη συνεχή υποχώρηση της παρουσίας των ελληνικών σκαφών στο Αιγαίο. Στη θάλασσα οι Ελληνες έχουμε παράδοση αιώνων στο να είμαστε πρωτοπόροι. Ενώ, όμως, στην ποντοπόρο ναυτιλία εξακολουθούμε να κυριαρχούμε, στα ελληνικά χωρικά ύδατα χάνουμε συνέχεια έδαφος. Ο ανταγωνισμός, ιδιαίτερα από τον γειτονικό λαό της Τουρκίας, είναι δυσβάσταχτα μεγάλος σε βάρος μας, ενώ σε λίγα χρόνια τα τούρκικα σκάφη και άλλοι ανταγωνιστές θα κυριαρχήσουν πλήρως στο Αιγαίο», τόνισε και προσέθεσε:
 
«Κάνω έκκληση στο πολιτικό προσωπικό της χώρας μας να χαράξει εθνική στρατηγική που να σταματήσει, αν όχι να αντιστρέψει, αυτήν την κατηφορική πορεία, παρά τα οικονομικά μας προβλήματα».
 
Κλείσιμο
Οπως επεσήμανε ο κ. Βερνίκος απαιτούνται πέντε βήματα:

«Πρώτον, να χαράξουμε και να συμφωνήσουμε την εθνική στρατηγική ανάπτυξης του ελληνόκτητου στόλου στο Αιγαίο.

Δεύτερον, να μειωθούν τα υψηλά τεκμήρια κατοχής σκάφους, που, εκτός του ότι είναι εξωπραγματικά, συμβάλλουν στην ανεργία σε όλα τα παρελκόμενα επαγγέλματα και περιορίζουν τα έσοδα του κράτους.

Τρίτον, να ψηφιστεί άμεσα και να εφαρμοστεί ο σχετικός νόμος του θαλάσσιου τουρισμού, που έχει ήδη εγκριθεί από το Υπουργικό Συμβούλιο και έχει ολοκληρώσει την κοινωνική διαβούλευση από τις 30/1/2012, σαν ένα πρώτο βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση.

Τέταρτον, μετά την ψήφιση του σχετικού νόμου, είναι απαραίτητο το συντομότερο δυνατό να προχωρήσουμε στην υιοθέτηση νέων αναπτυξιακών μέτρων που μεταξύ άλλων θα περιλαμβάνουν την εξάλειψη της αναχρονιστικής γραφειοκρατίας, την αναβάθμιση των υπηρεσιών του δημόσιου τομέα, επιπρόσθετο εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου, ολοκλήρωση δικτύου μαρινών και καταφυγίων και να δοθεί έμφαση στη ναυτική εκπαίδευση.

Πέμπτον, το υπουργείο Ναυτιλίας, ή όπως αλλιώς λέγεται ή θα λέγεται, να έχει σαφή δομή και αρμοδιότητες -όχι όπως είναι σήμερα κατακερματισμένο- και να σηματοδοτεί την ιδιαίτερη σημασία της θάλασσας για τους Ελληνες. Ενα υπουργείο που να στηρίζει με συνέπεια και αποτέλεσμα τη ναυτιλία των ελληνικών χωρικών υδάτων, η οποία έχει ανάγκη από ένα ισχυρό και αποτελεσματικό εθνικό κέντρο, που να μπορεί να παρακολουθεί τις εξελίξεις και να παίρνει συνεχείς και άμεσες αποφάσεις για την ανάπτυξή της. Αλλά και ένα υπουργείο Ναυτιλίας που να είναι αντάξιο της ποντοπόρου ναυτιλίας, με σοβαρή εκπροσώπηση στους διεθνείς οργανισμούς και στους λιμένες όλου του κόσμου, συμμετέχοντας ενεργά στα παγκόσμια κέντρα λήψης αποφάσεων για τις μεταφορές».
 

Ο κ. Γιώργος Βερνίκος επανεξελέγη εκπρόσωπος των τουριστικών σκαφών στο διοικητικό συμβούλιο του Ναυτικού Επιμελητηρίου της Ελλάδος, στο οποίο εκπροσωπούνται όλοι οι κλάδοι της ναυτιλίας.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης