Το παράδειγμα της Sprider
Oι ξένοι, πάντως, είναι πια εκτελεστικά μέλη στις διοικήσεις. Oσο για τους αναλυτές που συντάσσουν εκθέσεις για ελληνικές εταιρείες δεν είναι πλέον διευθύνοντες σύμβουλοι, αλλά οι απόλυτοι εξουσιαστές του, όπως η Sprider. Μέχρι πριν από λίγα χρόνια ήταν μια μικρή παραγωγική εταιρεία που διέθετε και κάποια καταστήματα.
Να εξετάσουμε όμως ένα παράδειγμα συνδιοίκησης μεταξύ Ελλήνων ιδιοκτητών και ξένων θεσμικών. Τα αδέλφια Χατζηιωάννου μεγάλωσαν στη Γερμανία από γονείς που μετανάστευσαν ε
Oι ξένοι, πάντως, είναι πια εκτελεστικά μέλη στις διοικήσεις. Oσο για τους αναλυτές που συντάσσουν εκθέσεις για ελληνικές εταιρείες δεν είναι πλέον διευθύνοντες σύμβουλοι, αλλά οι απόλυτοι εξουσιαστές του, όπως η Sprider. Μέχρι πριν από λίγα χρόνια ήταν μια μικρή παραγωγική εταιρεία που διέθετε και κάποια καταστήματα.
Να εξετάσουμε όμως ένα παράδειγμα συνδιοίκησης μεταξύ Ελλήνων ιδιοκτητών και ξένων θεσμικών. Τα αδέλφια Χατζηιωάννου μεγάλωσαν στη Γερμανία από γονείς που μετανάστευσαν εκεί τη
δεκαετία του 1960. Επιστρέφοντας στην Ελλάδα, οι Αφοί Χατζηιωάννου γνώρισαν από πρώτο χέρι τι εστί παραγωγική διαδικασία και τι κόστος έχει
(Diana, ΗΛΙΟΦΙΝ). Οπως φαίνεται, το επόμενο βήμα με τη Sprider στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία. Την εταιρεία πλησίασαν ξένοι θεσμικοί επενδυτές (Sal Openheim), οι οποίοι είχαν απλές προτάσεις, σύμφωνα με πληροφορίες. Ορισμένες από αυτές ήταν: «Πουλήστε τα ακίνητά σας, ολοκληρώστε τις συμβάσεις leasing, μαζέψτε τα χρηματοοικονομικά σας ή μετατρέψτε τον βραχυπρόθεσμο δανεισμό σε μακροπρόθεσμο. Και οι ξένοι συμπλήρωσαν: Κάντε ότι λέμε, κι εμείς είμαστε εδώ είμαστε για τα placement και τις μετοχές».
Η «συνταγή»
Από την άλλη πλευρά, και τα αδέλφια Χατζηιωάννου είχαν ένα μοντέλο λειτουργίας, το οποίο είναι απλό. H Sprider με 45 σημεία πώλησης και 5 καταστήματα σε Βουλγαρία - Σκόπια - Ρουμανία - Κύπρο απευθύνεται στην Ελλάδα κυρίως στους μετανάστες ή τους οικονομικά ασθενέστερους και στο εξωτερικό σε όλον τον κόσμο.
Για να προσελκυστούν οι παραπάνω πελάτες οι τιμές στα καταστήματα είναι από χαμηλές έως φθηνές. Ενας οικογενειάρχης μπορεί να ντύσει όλη την οικογένειά του. Το αποτέλεσμα, η εταιρεία μέσα σε δύο χρόνια αύξησε τα καταστήματά της σε 45, με στεγασμένη έκταση 65.000 τ.μ.
Σύμφωνα με έρευνα αμερικανικής εταιρείας, τα ελληνικά νοικοκυριά είναι 3.992.964. Το μερίδιο της αγοράς είναι 6,75 δισ. ευρώ και αυτό της Sprider 2,66 δισ. ευρώ. Τα αποτελέσματα της πολιτικής αυτής είναι εντυπωσιακά: η εταιρεία διαθέτει πωλήσεις 94,5 εκατ. ευρώ, το μέρισμα αυξήθηκε κατά 20%, ενώ η ρευστότητα (cash flow) το 2008 θα ανέλθει σε 6,7 εκατ. ευρώ έναντι αρνητικού cash flow το 2007.
Η μετοχή δε σημείωσε υψηλό στα 16 ευρώ, ενώ τώρα διαπραγματεύεται περί τα 13 ευρώ.
Η Sprider δεν είναι η μοναδική ελληνική εταιρεία που στήριξε την ανάπτυξή της στους ξένους θεσμικούς. Η Folli Follie ήταν η πρώτη που έδειξε τον δρόμο. Το ερώτημα με τη Sprider είναι εάν μετατραπεί σε διεθνές brand name στα Βαλκάνια όπως η Folli.
Τότε θα μπορούμε να πούμε ότι έκανε καλό η συνδίοικηση των ξένων με τους Ελληνες. Οσο για τους αναλυτές τύπου ΔΕΗ, δηλώνουμε αναρμοδιότητα. Κάτι πρέπει να κάνει και η οδός Σταδίου.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr