Ναυτιλία : Δεν πουλήθηκε ούτε ένα πλοίο σε μια εβδομάδα!
Βαρέλι δίχως πάτο θυμίζει η κατάσταση στη ναυλαγορά ξηρού φορτίου η οποία βρίσκεται σε ελεύθερη πτώση χωρίς κανείς να μπορεί να προβλέψει μέχρι που θα κατρακυλήσει.
Χαρακτηριστικό της κατάστασης είναι το αρνητικό ρεκόρ της πλήρους ακινησίας που παρατηρήθηκε στον τομέα των αγοραπωλησιών που σημειώθηκε την περασμένη εβδομάδα, όταν δεν πουλήθηκε ούτε ένα πλοίο μεταφοράς ξηρού φορτίου.
Το πρόβλημα εκτός από τις τράπεζες οι οποίες δε δίνουν δάνεια είναι και το
Βαρέλι δίχως πάτο θυμίζει η κατάσταση στη ναυλαγορά ξηρού φορτίου η οποία βρίσκεται σε ελεύθερη πτώση χωρίς κανείς να μπορεί να προβλέψει μέχρι που θα κατρακυλήσει.
Χαρακτηριστικό της κατάστασης είναι το αρνητικό ρεκόρ της πλήρους ακινησίας που παρατηρήθηκε στον τομέα των αγοραπωλησιών που σημειώθηκε την περασμένη εβδομάδα, όταν δεν πουλήθηκε ούτε ένα πλοίο μεταφοράς ξηρού φορτίου.
Το πρόβλημα εκτός από τις τράπεζες οι οποίες δε δίνουν δάνεια είναι και το ότι οι εκτιμητές πλοίων , μέσα στο γενικότερο κλίμα βεβαιότητας που υπάρχει δεν μπορούν να κάνουν εκτιμήσεις για την αξία ενός πλοίου. Νίπτουν τα χείρας τους. Με αποτέλεσμα την πλήρη ακινησία.
Επίσης, ακόμη και συμφωνίες που είχαν γίνει για πωλήσεις πλοίων πριν ξεσπάσει η κρίση, επαναδιαπραγματεύονται. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της Globus Maritime ελληνικής ναυτιλιακής εταιρείας των Γιώργου Φειδάκη και Γιώργου Καραγεωργίου, που είναι εισηγμένη στο ΑΙΜ του Λονδίνου
Η εταιρεία ενημέρωσε τους μετόχους της ότι η πώληση του πλοίου της «Ocean Globe» έγινε στη τιμή των 37 εκατ. δολ., αντί 52 εκατ. δολ. στα οποία είχαν συμφωνήσει αρχικά τον περασμένο Σεπτέμβριο. Η σημαντική μείωση της τιμής πώλησης οφείλεται στην πτώση των αξιών των πλοίων, λόγω της γενικότερης κρίσης.
Μάλιστα ο αγοραστής προτιμούσε να χάσει την προκαταβολή, παρά να αγοράσει το πλοίο στα 52 εκατ. δολ. Η Globus maritime ενέδωσε στην πίεση του αγοραστή και δέχθηκε τη χαμηλότερη τιμή. Όπως δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Γ. Καραγεωργίου, «και τα νέα επίπεδα εξασφαλίζουν ένα κέρδος κεφαλαίου 15 εκατ. δολ. για την Globus maritime, πολύ ικανοποιητικό στη δοσμένη συγκυρία της αγοράς.
Από την άλλη, ο ναυλομεσιτικός οίκος «G. Moundreas» εκτιμά ότι «το φρενάρισμα της κρίσης δεν απέχει πολύ, αν και δεν γίνεται να μην αφήσει πίσω του τέτοιος τυφώνας θύματα και ζημιές που θα πάρει καιρό να αποκατασταθούν».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr