ΥΠΕΧΩΔΕ : Υπέρ της ελεύθερης δημοπράτησης ρύπων, «ρίχνει το γάντι» στην ΔΕΗ
Υπέρ της πλήρους δημοπράτησης των ρύπων στον τομέα της ηλεκτροπαραγωγής από το 2013 και μετά τάχθηκε ο υφυπουργός Περιβάλλοντος κ. Σταύρος Καλογιάννης στο συμβούλιο υπουργών περιβάλλοντος στο Λουξεμβούργο.
Ο κ. Καλογιάννης υποστήριξε ότι τα έσοδα από τις δημοπρατήσεις δικαιωμάτων θα αποτελέσουν το μαξιλάρι για τη χρηματοδότηση έργων και δράσεων κατά της κλιματικής αλλαγής και θα συμβάλλουν στη βελτίωση της ενεργειακής αποδοτικ
Υπέρ της πλήρους δημοπράτησης των ρύπων στον τομέα της ηλεκτροπαραγωγής από το 2013 και μετά τάχθηκε ο υφυπουργός Περιβάλλοντος κ. Σταύρος Καλογιάννης στο συμβούλιο υπουργών περιβάλλοντος στο Λουξεμβούργο.
Ο κ. Καλογιάννης υποστήριξε ότι τα έσοδα από τις δημοπρατήσεις δικαιωμάτων θα αποτελέσουν το μαξιλάρι για τη χρηματοδότηση έργων και δράσεων κατά της κλιματικής αλλαγής και θα συμβάλλουν στη βελτίωση της ενεργειακής αποδοτικότητας και στην προστασία του περιβάλλοντος κατά την αρχή ο «ρυπαίνων πληρώνει».
Οπως είπε μάλιστα, η πλήρη δημοπράτηση των ρύπων είναι ένα ισχυρό κίνητρο για την αντικατάσταση των ρυπογόνων βιομηχανιών. Από τις πρώτες επιχειρήσεις που θα θιγούν από αυτή τη ρύθμιση στην Ευρώπη θα είναι η ΔΕΗ ως η πλέον ρυπογόνος βιομηχανία της Γηραιάς Ηπείρου. Μάλιστα, εκτιμήσεις της αγοράς αναφέρουν ότι, εφόσον καταργηθεί η δωρεάν αγορά δικαιωμάτων ρύπων, η ΔΕΗ θα επιβαρυνθεί με κόστη πουθα αγγίξουν τα 2 δισεκατομμύρια ευρώ τον χρόνο.
Λίγες εβδομάδες μετά τον θόρυβο που ξέσπασε από τις διαρροές της πολωνικής πλευράς για την καθυστέρηση του κλιματικού πακέτου, ο κ. Καλογιάννης, υποστήριξε ανοιχτά και ξεκάθαρα ότι η χρηματοπιστωτική κρίση δεν θα πρέπει να αποτελέσει «πάτημα» για τη χαλάρωση των μέτρων και πρόσθεσε τη δέσμευση της χώρας για μία πολιτική χαμηλού άνθρακα προσηλωμένη στους στόχους που έχει θέσει η Ε.Ε. για τη μείωση των εκπομπών κατά 20% έως το 2020.
Ωστόσο, το αντάρτικο που έχουν σηκώσει άλλες χώρες μεταξύ των οποίων η Ιταλία, η Ρουμανία, η Βουλγαρία η Πολωνία κ.ά. δεν αποκλείεται να οδηγήσει σε επανεξέταση των βασικών παραμέτρων της δέσμης μέτρων που μπορεί να καθυστερήσει την επίτευξη συμφωνίας.
Η ελληνική πλευρά ζήτησε επίσης να γίνουν πιο αυστηρά τα μέτρα για τη μείωση των καυσαερίων των αυτοκινήτων, προτείνοντας ο στόχος που έχει θέσει το συμβούλιο υπουργών, οι εκπομπές CO2 να μην ξεπερνούν τα 130 g CO2/km από το 2012, να πέσει στα 95 g CO2/km το 2020. Στην κατεύθυνση αυτή κινήθηκαν αρκετές χώρες (Ολλανδία, Βέλγιο, Ιρλανδία κ.λπ.).
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr