Ναυτιλία: Μείωση 80% στις επενδύσεις των εφοπλιστών

Ναυτιλία: Μείωση 80% στις επενδύσεις των εφοπλιστών

«Τα μεγάλα επενδυτικά προγράμματα σε «κλασσικού» τύπου πλοίων όλων των αγορών ήδη έχουν περιοριστεί και μπορούμε ασφαλώς να τονίσουμε ότι οι νέες επενδύσεις του έτους που διανύουμε είναι κατά 80% μειωμένες από τις περασμένες χρονιές. Σημαντικό στοιχείο που οδηγεί στην περαιτέρω μείωση των νέων επενδύσεων για τους έλληνες εφοπλιστές είναι η δυσχερείς θέση μεγάλων ναυπηγιών της Κίνας και της Νότιας Ασίας στην προσπάθεια που κάνου

Ναυτιλία: Μείωση 80% στις επενδύσεις των εφοπλιστών

«Τα μεγάλα επενδυτικά προγράμματα σε «κλασσικού» τύπου πλοίων όλων των αγορών ήδη έχουν περιοριστεί και μπορούμε ασφαλώς να τονίσουμε ότι οι νέες επενδύσεις του έτους που διανύουμε είναι κατά 80% μειωμένες από τις περασμένες χρονιές. Σημαντικό στοιχείο που οδηγεί στην περαιτέρω μείωση των νέων επενδύσεων για τους έλληνες εφοπλιστές είναι η δυσχερείς θέση μεγάλων ναυπηγιών της Κίνας και της Νότιας Ασίας στην προσπάθεια που κάνουν για την ανεύρεση τραπεζών που θα στηρίξουν τις νέες η και υπάρχουσες παραγγελίες» επισημαίνει  ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας XRTC-Σύμβουλοι Ναυτιλιακών Επιχειρήσεων και Οργανισμών, Γιώργος Ξηραδάκης, ο οποίος εξειδικεύεται στην ναυτιλιακή χρηματοδότηση:

«Βεβαίως επενδύσεις σε εξειδικευμένα projects (πχ. drillships, cement carriers etc) η άλλες που σχετίζονται αφορούν μακροχρόνιες σχέσεις ελλήνων με μεγάλους ναυλωτές μαγνητίζουν το ενδιαφέρων των τραπεζών πόσο μάλλον δε όταν νέες ναυπηγήσεις συνδέονται με πιστώσεις εξαγωγικού εμπορίου (export credits).

Παράλληλα ναυτιλιακές αγορές με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και με σοβαρές ελλείψεις πλοίων, όπως για παράδειγμα πλοία μεταφοράς τσιμέντου η ασφάλτου, πλοία υποστηρίξεις υποθαλάσσιας εξόρυξης πετρελαίου, κλπ, συνεχίζουν να μαγνητίζουν το ενδιαφέρον των τραπεζών».

Το βέβαιο όμως για όλα τα νέα επιχειρηματικά σχέδια είναι το γεγονός ότι το κόστος δανεισμού έχει γιγαντωθεί σε σχέση με τα περασμένα χρόνια. Έτσι παρατηρείται αύξηση του κόστους κατά 50% σε σύγκριση με τον μέσο όρο του κόστους δανεισμού των τελευταίων 3 ετών, για τους μεγάλους ναυτιλιακούς ομίλους ενώ φτάνουμε και στο 200% για μικρότερους πλοιοκτήτες.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης