Ακτοπλοϊα: Τέσσερα νησιά χωρίς κάλυψη και πόλεμος με την κυβέρνηση
Το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας σήκωσε το γάντι που πέταξε ο πρόεδρος της Eνωσης Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας, Απ. Βεντούρης, ο οποίος έκανε λόγο για φωτογραφικές προκηρύξεις διαγωνισμών για τις άγονες. Την ίδια ώρα πλοία δένουν και νησιά μένουν χωρίς ακτοπλοϊκή συγκοινωνία.
Η απάντηση προς τις ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις ήρθε από κύκλους του υπουργείου, μετά από εντολή του νέου ΥΕΝ, Αν. Παπαληγούρα Αναφερόμενος στην ακτοπλοΐα ο
Το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας σήκωσε το γάντι που πέταξε ο πρόεδρος της Eνωσης Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας, Απ. Βεντούρης, ο οποίος έκανε λόγο για φωτογραφικές προκηρύξεις διαγωνισμών για τις άγονες. Την ίδια ώρα πλοία δένουν και νησιά μένουν χωρίς ακτοπλοϊκή συγκοινωνία.
Η απάντηση προς τις ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις ήρθε από κύκλους του υπουργείου, μετά από εντολή του νέου ΥΕΝ, Αν. Παπαληγούρα Αναφερόμενος στην ακτοπλοΐα ο ΥΕΝ είπε: «Χαιρετάμε με όποιο καπέλο φοράμε. Λύσεις θα δοθούν για τις άγονες. Πάντως σε καμία περίπτωση οι προκηρύξεις δεν είναι φωτογραφικές, όπως καταγγέλλει μια πλευρά. Υπάρχει νομοθεσία και μέσω αυτής θα δοθούν οι λύσεις. Αρμόδιος είναι ο αντιναύαρχος Αθ. Μπούσιος. Πάντως θα κάνουμε ό,τι είναι δυνατόν για να περιορίσουμε τις δυσμενείς επιπτώσεις».
Σε ερώτηση εάν θα συναντηθεί με το προεδρείο της Ενωσης Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας, είπε: «Θα συναντηθώ και με την ΕΕΑ κάποια στιγμή».
Η τοποθέτηση
«Ολες οι διαδικασίες είναι ανοιχτές, νόμιμες, με διαφάνεια, αξιοκρατία και δημοκρατική συλλογικότητα», επισημαίνουν στελέχη του ΥΕΝ: «Οι διαγωνισμοί των αγόνων γραμμών της 20ης Οκτωβρίου είναι επαναληπτικοί, ανοιχτοί, διεθνείς, μειοδοτικοί σύμφωνα με την ευρωπαϊκή και την εθνική νομοθεσία και δημοσιεύονται τόσο στον ελληνικό Τύπο όσο και στην εφημερίδα των ευρωπαϊκών κοινοτήτων».
Και προσθέτουν:
«Το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών της 1ης Ιουλίου, όπου συμμετείχε θεσμικά, όπως πάντα, ο εκπρόσωπος της Ένωσης Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας, ομόφωνα εισηγήθηκε, με σύμφωνη γνώμη των τοπικών κοινωνιών, την προκήρυξη του επαναληπτικού διαγωνισμού των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, με τους ίδιους όρους και τα ίδια χαρακτηριστικά των πλοίων, ως όφειλε να γίνει.
Ακολουθήθηκε η διαδικασία που προβλέπεται από την κείμενη νομοθεσία και συγκεκριμένα το στάδιο της κάλυψης των γραμμών με δήλωση ελεύθερης δρομολόγησης, εν συνεχεία το στάδιο της έκδοσης πρόσκλησης για την αποκλειστική εξυπηρέτηση των γραμμών και τέλος το στάδιο της έκδοσης προκήρυξης για την κάλυψη των δρομολογιακών γραμμών που δεν εκδηλώθηκε ενδιαφέρον κατόπιν μειοδοτικού διαγωνισμού, έναντι μισθώματος.
Αυτές είναι οι ελάχιστες απαιτήσεις όσον αφορά τα χαρακτηριστικά των πλοίων ώστε να μη αποκλείονται πλοία με μεγαλύτερα ή ποιοτικότερα χαρακτηριστικά».
Αποκομμένα νησιά
Χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση έχουν ξεμείνει, από την περασμένη Παρασκευή, η Κάσος, η Κάρπαθος, η Διαφάνι και η Χάλκη.
Τη γραμμή εξυπηρετούσε κάθε Τρίτη και Παρασκευή η ΛΑΝΕ με τα ε/γ-ο/γ «Ιεράπετρα» και «Βιντσέντζος Κορνάρος», στα οποία οι εργαζόμενοι έχουν προχωρήσει σε επίσχεση εργασίας καθώς η εταιρεία, σύμφωνα με τη Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία, αρνείται να καταβάλει συγκεκριμένο επίδομα.
Από τη πλευρά της η ΛΑΝΕ υποστηρίζει ότι σταμάτησε να καταβάλλει το επίδομα άγονων γραμμών, που ανέρχεται στο 30% της μισθοδοσίας, καθώς υπάρχει σχετική απόφαση του εφετείου Πειραιά που τη δικαιώνει.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr