Coca Cola HBC : Νέα πρόβλεψη χαμηλώνει κι άλλο τον πήχυ για φέτος…
Μηδενική αύξηση λειτουργικών κερδών καθώς και κερδών ανά μετοχή θα παρουσιάσει για το σύνολο της τρέχουσας χρονιάς η Coca Cola HBC, εξέλιξη που η εταιρεία την αποδίδει στην «επίδραση της περαιτέρω δυσχερούς οικονομικής συγκυρίας και των συνεχιζόμενων δυσμενών καιρικών συνθηκών σε ορισμένες βασικές της αγορές» .
Επιπλέον, η εταιρεία κατεβάζει και την πρόβλεψή της για την αύξηση του όγκου των πωλήσεων, ο οποίο
Μηδενική αύξηση λειτουργικών κερδών καθώς και κερδών ανά μετοχή θα παρουσιάσει για το σύνολο της τρέχουσας χρονιάς η Coca Cola HBC, εξέλιξη που η εταιρεία την αποδίδει στην «επίδραση της περαιτέρω δυσχερούς οικονομικής συγκυρίας και των συνεχιζόμενων δυσμενών καιρικών συνθηκών σε ορισμένες βασικές της αγορές» .
Επιπλέον, η εταιρεία κατεβάζει και την πρόβλεψή της για την αύξηση του όγκου των πωλήσεων, ο οποίος θα «τρέξει» με 4% φέτος, έναντι προηγούμενης πρόβλεψης για άνοδο της τάξης του 6% στο σύνολο της χρήσης.
Σύμφωνα με την επίσημη ενημέρωση της εταιρείας, στο τρίτο τρίμηνο, η Coca-Cola Τρία Έψιλον πέτυχε συνεχή αύξηση του όγκου των πωλήσεων κατά 4,5%, μία σημαντική επίδοση που ακολούθησε την ισχυρή αύξηση του όγκου των πωλήσεων κατά 12% στην αντίστοιχη περυσινή περίοδο.
«Ωστόσο, η απόδοσή μας το τρίτο τρίμηνο κινήθηκε χαμηλότερα των προσδοκιών μας που προέβλεπαν αύξηση του όγκου των πωλήσεων κατά 7%. Το γεγονός αυτό οφείλεται κατά κύριο λόγο στις δυσμενείς καιρικές συνθήκες σε βασικές χώρες όπου δραστηριοποιούμαστε, καθώς και στην κάμψη της καταναλωτικής εμπιστοσύνης, που προέρχεται από την επιβράδυνση της οικονομικής ανάπτυξης και τις αυξανόμενες πληθωριστικές πιέσεις. Εντούτοις, συνεχίζουμε να διατηρούμε ή να αυξάνουμε τα μερίδιά αγοράς μας στις περισσότερες από τις αγορές όπου δραστηριοποιούμαστε», αναφέρεται χαρακτηριστικά.
Η Ρωσία
Στη Ρωσία, τη μεγαλύτερη από τις αγορές της Coca Cola Τρία Έψιλον, από πλευράς όγκου πωλήσεων, οι συνεχιζόμενες δυσμενείς καιρικές συνθήκες συνέβαλαν στη μείωση του όγκου των πωλήσεων κατά 4,5% το τρίτο τρίμηνο. Επιπλέον, υπάρχουν ενδείξεις ότι ο σταθερά υψηλός πληθωρισμός και η πρόσφατη αστάθεια στις αγορές χρήματος έχουν επίδραση στην καταναλωτική εμπιστοσύνη, γεγονός που οδηγεί σε μία πιο επιφυλακτική πρόβλεψη για την ετήσια απόδοση.
«Παρά το δυσχερές οικονομικό περιβάλλον, συνεχίζουμε να αυξάνουμε τον όγκο των πωλήσεων μας και το μερίδιο αγοράς μας στη Ρωσία στο σύνολο της κατηγορίας των μη αλκοολούχων ποτών», αναφέρει η εταιρεία.
Το λειτουργικό κέρδος (EBIT) της Coca Cola HBC από την αρχή του έτους έχει επηρεαστεί τόσο από την επιβράδυνση της αύξησης του όγκου των πωλήσεων μας, όσο και τη μείωση της καταναλωτικής δαπάνης σε υψηλού περιθωρίου προϊόντα και σημεία πώλησης. Ωστόσο, κατά τη διάρκεια του τρίτου τριμήνου, επιτεύχθηκαν διαδοχικές, μηνιαίες βελτιώσεις της κερδοφορίας μέσω αύξησης των τιμών των προϊόντων μας και περιορισμό των δαπανών μας.
«Σαν αποτέλεσμα, αναμένουμε ότι η αύξηση του λειτουργικού μας κέρδους (EBIT) κατά το τρίτο τρίμηνο θα παραμείνει στα επίπεδα της περυσινής χρονιάς.
Καθώς ξεκινά το εποχιακά λιγότερο σημαντικό τέταρτο τρίμηνο, αναμένουμε να επιτύχουμε συνεχή βελτίωση του λειτουργικού μας κέρδους μέσω μείωσης των δαπανών και αύξησης των εσόδων μας», τονίζεται από την Coca Cola HBC.
Σύμφωνα με την αναδιαμόρφωση των στόχων για το έτος 2008 ως εξής, η εταιρεία προβλέπει:
. Αύξηση όγκου πωλήσεων περίπου 4% (προηγουμένως 6%)
. Λειτουργικό κέρδος (EBIT) στα επίπεδα της προηγούμενης χρονιάς (προηγουμένως 5%-7%)
. Κέρδη ανά μετοχή (EPS) στα επίπεδα της προηγούμενης χρονιάς (προηγουμένως 5%-8%)
Τι λέει ο κ. Κωνσταντίνου
Ο Δώρος Κωνσταντίνου, Διευθύνων Σύμβουλος της Coca-Cola Τρία Έψιλον, σχολίασε:
Σε συνέχεια της περαιτέρω οικονομικής επιβράδυνσης και των συνεχιζόμενων δυσμενών καιρικών συνθηκών σε ορισμένες από τις βασικές αγορές μας κατά τη διάρκεια του τρίτου τριμήνου, προχωρούμε σήμερα σε αναπροσαρμογή των ετήσιων στόχων μας. Ενώ συνεχίζουμε να παρακολουθούμε με προσοχή τις οικονομικές εξελίξεις, εξακολουθούμε να εστιάζουμε στη συνέχιση της επιτυχημένης δραστηριοποίησής μας στις αγορές, ώστε να αυξήσουμε τα μερίδια αγοράς μας και την κερδοφορία μας. Επιπλέον, καθώς ξεκινάμε τον επιχειρηματικό μας σχεδιασμό για το 2009, εντοπίζουμε περαιτέρω ευκαιρίες για τον περιορισμό του κόστους μας και την ευθυγράμμιση των υποδομών μας με τον αναμενόμενο όγκο πωλήσεων. Οι κύριοι άξονες της επιχειρηματικής μας δραστηριότητας παραμένουν σταθεροί, όπως αποδεικνύεται και από την αύξηση των μεριδίων αγοράς μας στις περισσότερες από τις αγορές όπου δραστηριοποιούμαστε. Συνεχίζουμε να πιστεύουμε ότι η γεωγραφική μας διάρθρωση και το διαφοροποιημένο χαρτοφυλάκιο των προϊόντων μας, τοποθετούν την Εταιρεία σε ιδανική θέση για τη μεγιστοποίηση των μακροπρόθεσμων θετικών τάσεων του κλάδου και τη δημιουργία αξίας για τους μετόχους μας.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr