Οι Έλληνες εφοπλιστές πρωτοπόροι στη ναυπήγηση οικολογικών πλοίων

Οι Έλληνες εφοπλιστές πρωτοπόροι στη ναυπήγηση οικολογικών πλοίων

Παρά την επιβράδυνση της ανάπτυξης του ελληνόκτητου στόλου, παραμένει παγκόσμιος κυρίαρχος σε μεταφορική ικανότητα, διατηρώντας μεγάλο προβάδισμα από Κίνα και Ιαπωνία

bulk_carrier
Σταθερά στην κορυφή της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας παραμένει η ελληνόκτητη ναυτιλία. Η δύναμή της αυξήθηκε το 2023 κατά 85 πλοία, φτάνοντας τα 6.494 πλοία και κατά 2% σε όρους μεταφορικής ικανότητας.

Τα στοιχεία προκύπτουν από την έρευνα της Petrofin. Παρά το γεγονός ότι η Κίνα συνέχισε να σημειώνει ισχυρή ανάπτυξη σε ετήσια βάση, ο ελληνόκτητος στόλος με μεταφορική ικανότητα 393 εκατομμυρίων τόνων/dw διατήρησε μεγάλο προβάδισμα έναντι των 302 εκατομμυρίων της Κίνας, και των 238 εκατομμυρίων της Ιαπωνίας.

Παρατηρείται μια εμφανής επιβράδυνση της ανάπτυξης του ελληνόκτητου στόλου. Αυτό μπορεί να εξηγηθεί από την επιβράδυνση στις παραδόσεις νεότευκτων πλοίων και τη δραστηριότητα αγοραπωλησιών (S&P), όπου δύσκολα πλέον βγαίνουν προς πώληση παλιότερα πλοία αφού παραμένουν κερδοφόρα για τις εταιρείες λόγω της πολύ καλής ναυλαγοράς. Η αύξηση της ηλικίας του συνόλου του στόλου που άρχισε το 2018 συνεχίζεται. Για το 2023 ο μέσος όρος του είναι 14,3 έτη, ελαφρώς αυξημένος από 2022 (14,1 έτη).

Παράλληλα, η Petrofin εξετάζει και την πορεία των ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών:

Κλείσιμο
- Ο αριθμός τους μειώθηκε σε 592 το 2023 από 599 το 2022, μια μικρή ανάσα από το ιστορικό χαμηλό των 588 το 2018.
- Το μεγαλύτερο ποσοστό της πτώσης αποδίδεται στη μείωση του αριθμού των ναυτιλιακών εταιρειών με μικρούς στόλους (1-2 πλοίων), κάτι που πιστοποιεί ότι οι οικονομίες κλίμακας εξακολουθούν να αποτελούν καθοριστικό παράγοντα στη ναυτιλία. Παραδοσιακά, η ραχοκοκαλιά της ελληνικής ναυτιλίας ήταν οι μικροί ιδιοκτήτες. Αν και ο αριθμός τους μειώθηκε, πρέπει να παρατηρήσουμε την αύξηση της τάξης του 8,41% στη μεταφορική ικανότητα/dwt του στόλου τους.
- Είναι αξιοσημείωτο ότι ο αριθμός των εταιρειών με στόλο μεγαλύτερο των 25 πλοίων αυξήθηκε σε 57 από 56 το 2022 και 54 το 2021, καταγράφοντας τον υψηλότερο ιστορικά αριθμό. Η χωρητικότητα-μεταφορική ικανότητα για τις εν λόγω εταιρείες αυξήθηκε κατά 7,86 εκατομμύρια dwt το 2023 σε σύγκριση με την αύξηση 18,17 εκατομμυρίων dwt το 2022.
- Ο αριθμός των εταιρειών με στόλο 16-24 πλοίων ξεπέρασε για πρώτη φορά τις 40 και μαζί με τις εταιρείες 25+ πλοίων δείχνουν την τάση για τη δημιουργία μεγαλύτερων στόλων.
- Οι πλοιοκτήτες με στόλο άνω του ενός εκατομμυρίου dwt αυξήθηκαν επίσης σε 83 έναντι 78 το 2022 και ελέγχουν το 79,3% του συνολικού ελληνόκτητου στόλου.
- Ο αριθμός των εταιρειών που διαχειρίζονται πολύ νέους στόλους, ηλικίας 0-9 ετών, συνεχίζει την πτωτική του πορεία, μειούμενος από 99 το 2022 σε 89 το 2023.

Διαβάστε περισσότερα στο newmoney.gr



Ειδήσεις σήμερα:

Ο Γάλλος «άγιος των αστέγων» φέρεται να είχε κακοποιήσει και παιδί - Ακόμα 17 καταγγελίες εις βάρος του αββά Πιέρ

Ο 46χρονος που παρέσυρε γονείς και παιδί στη Θέρμη είχε χτυπήσει και μία 79χρονη με το αυτοκίνητό του το 2020

«Θολό» το τοπίο σχετικά τη χρήση πυραύλων Storm Shadow από το Κίεβο μετά τη συνάντηση Μπάιντεν-Στάρμερ
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης