Ψάχνονται για λιγότερο σκληρά μέτρα
Ψάχνονται για λιγότερο σκληρά μέτρα
Προβληματισμός για το αυτόφωρο από χρέη 5.000 ευρώ και πάνω στην εφορία – “Μπαινοβγαίνουν” στα νομοσχέδια οι νέες περικοπές στα επιδόματα του Δημοσίου
Αλλαγές και βελτιώσεις στο πολυνομοσχέδιο που κατέθεσε, πριν αυτό καν ψηφιστεί, ενδέχεται να επιφέρει το υπουργείο Οικονομικών. Σύμφωνα με πληροφορίες, αναμένεται να αλλάξουν τελικά ορισμένες από τις δρακόντιες διατάξεις που αυτό περιλαμβάνει.
Βελτιώσεις εξετάζει να επιφέρει όμως το υπουργείο Οικονομικών και στο όριο των 5000 ευρώ, πέραν του οποίου θα συλλαμβάνεται επ’ αυτοφώρω όποιος χρωστά αλλά δεν πληρώνει επί 4 μήνες την εφορία.
Το όριο αυτό είναι κατά την άποψη νομικών υπερβολικά χαμηλό, και μπορεί να κριθεί καταχρηστικό. Ιδιαίτερα μάλιστα επειδή αυτό το ποσό μπορεί να προκύπτει είτε από χρέη, είτε και από προσαυξήσεις: δηλαδή το πραγματικό χρέος να είναι 3.000, αλλά επειδή δεν να το πληρώσαμε, οι προσαυξήσεις να το έχουν καταστήσει 5.000.
Έτσι όμως κινδυνεύουν άμεσα να μπουν φυλακή από 1ης Αυγούστου περίπου 140.000 φορολογούμενοι, που χρωστούν ήδη από 5000 ευρώ και πάνω. Σύμφωνα με πληροφορίες η κυβέρνηση εξετάζει αν θα υπάρξει κάποια πιο ελαστική εκδοχή του μέτρου (πχ όριο τα 10.000 ευρώ).
Κατά την άποψη του εμπορικού κόσμου πάλι, ζητούμενο είναι οι οφειλέτες να πληρώσουν, όχι να μπει κανείς φυλακή. Ειδικά στις σημερινές συνθήκες, δεν μιλάμε πλέον τόσο για φοροδιαφυγή, όσο για ….φοροαδυναμία.
Άλλωστε υπάρχει και νομολογία για την προσωποκράτηση, που την θεωρεί απαράδεκτη επειδή στοχεύει στο πρόσωπο που χρωστά και όχι στην τακτοποίηση της οφειλής. Αν μάλιστα στις παρούσες συνθήκες το πρόβλημα ρευστότητας οδηγεί πολλούς να μην πληρώνουν την εφορία, είναι για τους περισσότερους αδύνατον να βρουν λεφτά και να πληρώσουν μέσα από τη φυλακή.
Βελτιώσεις εξετάζει να επιφέρει όμως το υπουργείο Οικονομικών και στο όριο των 5000 ευρώ, πέραν του οποίου θα συλλαμβάνεται επ’ αυτοφώρω όποιος χρωστά αλλά δεν πληρώνει επί 4 μήνες την εφορία.
Το όριο αυτό είναι κατά την άποψη νομικών υπερβολικά χαμηλό, και μπορεί να κριθεί καταχρηστικό. Ιδιαίτερα μάλιστα επειδή αυτό το ποσό μπορεί να προκύπτει είτε από χρέη, είτε και από προσαυξήσεις: δηλαδή το πραγματικό χρέος να είναι 3.000, αλλά επειδή δεν να το πληρώσαμε, οι προσαυξήσεις να το έχουν καταστήσει 5.000.
Έτσι όμως κινδυνεύουν άμεσα να μπουν φυλακή από 1ης Αυγούστου περίπου 140.000 φορολογούμενοι, που χρωστούν ήδη από 5000 ευρώ και πάνω. Σύμφωνα με πληροφορίες η κυβέρνηση εξετάζει αν θα υπάρξει κάποια πιο ελαστική εκδοχή του μέτρου (πχ όριο τα 10.000 ευρώ).
Κατά την άποψη του εμπορικού κόσμου πάλι, ζητούμενο είναι οι οφειλέτες να πληρώσουν, όχι να μπει κανείς φυλακή. Ειδικά στις σημερινές συνθήκες, δεν μιλάμε πλέον τόσο για φοροδιαφυγή, όσο για ….φοροαδυναμία.
Άλλωστε υπάρχει και νομολογία για την προσωποκράτηση, που την θεωρεί απαράδεκτη επειδή στοχεύει στο πρόσωπο που χρωστά και όχι στην τακτοποίηση της οφειλής. Αν μάλιστα στις παρούσες συνθήκες το πρόβλημα ρευστότητας οδηγεί πολλούς να μην πληρώνουν την εφορία, είναι για τους περισσότερους αδύνατον να βρουν λεφτά και να πληρώσουν μέσα από τη φυλακή.
Σε κάθε περίπτωση, το πρόβλημα με τα ληξιπρόθεσμα εστιάζεται κυρίως στους 15000 (από τους συνολικά 900.000 οφειλέτες) που χρωστάνε από μόνοι τους τα 37 από τα 41 δισ προς το δημόσιο. Άρα δεν έχει και νόημα να μπαίνουν φυλακή οι 800.000 που χρωστάνε τα 4 από τα 41 δισ.
Ανοιχτό παραμένει όμως και πώς θα εφαρμοστούν οι διατάξεις του πολυνομοσχεδίου για την άρση του φορολογικού ή και του τραπεζικού απορρήτου των φορολογουμένων, από τους ιδιώτες ελεγκτές που υα προσλάβει το υπουργείο Οικονομικών.
Γρίφος παραμένει επίσης αν και κατά πόσον θα ισχύσουν από το καλοκαίρι κιόλας ή αργότερα, οι μεγάλες περικοπές έως 50% στα επιδόματα του δημοσίου. Η σχετική διάταξη «μπαινοβγαίνει» διαρκώς στο πολυνομοσχέδιο. Περιελήφθη στην αιτιολογική έκθεση του νομοσχεδίου, αλλά απαλείφθηκε από το κείμενο νόμου για να περιληφθεί το Σεπτέμβριο στο ενιαίο μισθολόγιο.
Αν η Τρόικα το δεχτεί, θα πάει το φθινόπωρο, αν όμως κριθεί ότι το ενιαίο μισθολόγιο καθυστερεί, τότε θα μπει και πάλι στο πολυνομοσχέδιο, για να εφαρμοστεί από το καλοκαίρι και να βγουν τα «νούμερα» στον προϋπολογισμό.
Ανοιχτό παραμένει όμως και πώς θα εφαρμοστούν οι διατάξεις του πολυνομοσχεδίου για την άρση του φορολογικού ή και του τραπεζικού απορρήτου των φορολογουμένων, από τους ιδιώτες ελεγκτές που υα προσλάβει το υπουργείο Οικονομικών.
Γρίφος παραμένει επίσης αν και κατά πόσον θα ισχύσουν από το καλοκαίρι κιόλας ή αργότερα, οι μεγάλες περικοπές έως 50% στα επιδόματα του δημοσίου. Η σχετική διάταξη «μπαινοβγαίνει» διαρκώς στο πολυνομοσχέδιο. Περιελήφθη στην αιτιολογική έκθεση του νομοσχεδίου, αλλά απαλείφθηκε από το κείμενο νόμου για να περιληφθεί το Σεπτέμβριο στο ενιαίο μισθολόγιο.
Αν η Τρόικα το δεχτεί, θα πάει το φθινόπωρο, αν όμως κριθεί ότι το ενιαίο μισθολόγιο καθυστερεί, τότε θα μπει και πάλι στο πολυνομοσχέδιο, για να εφαρμοστεί από το καλοκαίρι και να βγουν τα «νούμερα» στον προϋπολογισμό.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα