Κ.Σκλαβενίτης, ο μίστερ Kiehl’s της Ευρώπης
Είναι η εταιρεία εκείνη η οποία στη διάρκεια των ταραγμένων 60s, τότε δηλαδή που ο ακραίος καπιταλισμός εκφραζόταν με τον ανήθικο πόλεμο του Βιετνάμ, δεν δίστασε να πει «Make love, not war». Που οι επιλογές της ακτιβίστικης διοίκησής της πάντοτε εκτιμούνταν δεόντως από τις προσωπικότητες της πολιτικής και καλλιτεχνικής πρωτοπορίας των ΗΠΑ.
Ισως γι’ αυτό μεγάλοι καλλιτέχνες παγκοσμίου βεληνεκούς και με δημοκρατικές ευαισθησίες, όπως η Τζούλια Ρόμπερτς ή η Σάρον Στόουν, δεν δίστασα
Είναι η εταιρεία εκείνη η οποία στη διάρκεια των ταραγμένων 60s, τότε δηλαδή που ο ακραίος καπιταλισμός εκφραζόταν με τον ανήθικο πόλεμο του Βιετνάμ, δεν δίστασε να πει «Make love, not war». Που οι επιλογές της ακτιβίστικης διοίκησής της πάντοτε εκτιμούνταν δεόντως από τις προσωπικότητες της πολιτικής και καλλιτεχνικής πρωτοπορίας των ΗΠΑ.
Ισως γι’ αυτό μεγάλοι καλλιτέχνες παγκοσμίου βεληνεκούς και με δημοκρατικές ευαισθησίες, όπως η Τζούλια Ρόμπερτς ή η Σάρον Στόουν, δεν δίστασαν στο παρελθόν να τη διαφημίσουν αφιλοκερδώς. Είναι η επιχείρηση εκείνη που έγινε διάσημη κυρίως από τη φήμη που της προσέδωσε ο γκουρού της pop art, Αντι Γουόρχολ, όταν στα late 70s τη σύστηνε ως την alternative επιλογή για την προσωπική φροντίδα και περιποίηση.
Κάπου εκεί, στους νεοϋορκέζικους καλλιτεχνικούς κύκλους των ξέφρενων parties στο «Studio 54» και στην νουβέλ βαγκ της άλλης μεριάς του Ατλαντικού, στήθηκε ο μύθος της «Kiehl’s». Μια εταιρεία καλλυντικών με αλτρουιστικό όραμα που πρωταγωνιστεί στις κοινωνικές προκλήσεις και η οποία ήλθε πριν από λίγο καιρό και στην Ελλάδα.
H «Lancome» και η «Vichy» του νεαρού Constantin
Εξαγορασμένη ήδη από το 2000 από τον διεθνή κολοσσό του κλάδου προσωπικής περιποίησης και φροντίδας «L’Oreal», η «Kiehl’s» έχει κι άλλον έναν λόγο να αισθάνεται κοντά στην πατρίδα μας: τον διευθύνοντα σύμβουλό της για ολόκληρη την Ευρώπη κ. Κωνσταντίνο Σκλαβενίτη (Constantin για τους Γάλλους). Εναν άνθρωπο που τιμά την Ελλάδα με τη δραστηριότητά του στο εξωτερικό και ο οποίος σε ηλικία μόλις 36 ετών καταφέρνει να αποδεικνύει ότι τα τέκνα της πατρίδας μας έχουν στο DNA τους την επιχειρηματικότητα.
Με Ελληνες γονείς, γεννήθηκε στη Γαλλία, όμως ποτέ δεν ξεχνά τις ρίζες του. «Την Ελλάδα την έχω στην καρδιά και στο αίμα μου. Είναι αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής μου κι ως τέτοιο θέλω πάντοτε να το διατηρώ», μας λέει. Πώς όμως ο ίδιος βρέθηκε σήμερα να ζει και να εργάζεται μακριά από την πατρίδα των δικών του;
Γεννημένοι στη μεταπολεμική Ελλάδα, οι δύο γονείς του σπούδασαν Πυρηνική φυσική. Επρόκειτο για τις αρχές της δεκαετίας του ’70 όταν στη χώρα μας πιο συχνά θα συναντούσες… εξωγήινο παρά πυρηνικό επιστήμονα. Βέβαια και η χούντα δεν άφηνε και πολλά περιθώρια ελευθερίας σε νέους με οράματα είτε για τις επιστήμες είτε για τις τέχνες και τον πολιτισμό. Κάπως έτσι ο Κερκυραίος πατέρας του και η Αθηναία μητέρα του βρέθηκαν στη Γαλλία για σπουδές και έμειναν εκεί.
Ο Κωνσταντίνος Σκλαβενίτης, αφού ολοκλήρωσε τις σπουδές του, βρέθηκε ξαφνικά στον λαμπερό χώρο των επιχειρήσεων προσωπικής φροντίδας και καλλυντικών. Ηταν το 1996, χρονιά στην οποία πρωτοπροσλήφθηκε στη «L’Oreal». Από τότε παραμένει στους κόλπους της. Η διαδρομή του ξεκίνησε στον τομέα του μάρκετινγκ για τις μάρκες «Lancome» και «Vichy».
Κατόπιν τοποθετήθηκε στο travel retail, ενώ στη συνέχεια έγινε υπεύθυνος για τις αγορές πολυτελείας στην Τσεχία και στη Σλοβακία. Εδώ και καιρό έχει αναλάβει καθήκοντα διευθύνοντος συμβούλου της μάρκας «Kiehl’s» σε όλη την Ευρώπη. Μια θέση εξόχως τιμητική για έναν τόσο νέο άνθρωπο που εξελίσσεται σε ένα από τα «χρυσά αγόρια» της παγκόσμιας αγοράς των καλλυντικών. Σήμερα ο ίδιος βρίσκεται στη θέση να προχωρεί σε μια επένδυση προς την ιδιαίτερη πατρίδα του.
Η μάρκα των celebrities
«Είναι αλήθεια πως, ύστερα από μια μακρά διαδρομή σε άλλες χώρες, νιώθω μεγάλη χαρά που με την ‘‘Kiehl’s’’ ήλθαμε και στην Ελλάδα», μας λέει και συμπληρώνει: «Πρόκειται για τη μάρκα των celebrities. Μια μάρκα που έχει χτίσει το όνομα και τη φήμη της χάρη στον κοινωνικό της προσανατολισμό και στην ευαισθησία που τη διέπει».
Δεν είναι τυχαίο ότι η «Kiehl’s» επιλέγεται εδώ και χρόνια από ανθρώπους με δυνατότητα μεγάλων αγορών και με σημαντική επιφάνεια στον καλλιτεχνικό ή επιχειρηματικό χώρο, σε παγκόσμια μάλιστα κλίμακα. Μάλιστα, επικρατεί στις ΗΠΑ η άποψη πως πρόκειται για τη μάρκα εκείνων που ξέρουν να αγοράζουν. «Για να σας δώσω να καταλάβετε, προσωπικότητες μεγάλου κύρους οι οποίες για να διαφημίσουν διάφορα είδη ακριβοπληρώνονται, όταν διαφημίζουν την εταιρεία μας όχι μόνο δεν λαμβάνουν αμοιβές αλλά ανιδιοτελώς μπαίνουν μπροστά.
Κι αυτό διότι η μάρκα μας σε κάθε συσκευασία της που πωλείται αποδίδει ένα μέρος των χρημάτων σε συγκεκριμένα ιδρύματα και κοινωνικούς φορείς. Για παράδειγμα, το 1996 αποδίδαμε με κάθε συσκευασία οικονομική ενίσχυση στο ίδρυμα του μπασκετμπολίστα Μάτζικ Τζόνσον κατά του AIDS. Είναι αστείο να βλέπει κανείς προσωπικότητες παγκοσμίου βεληνεκούς και αναγνωρισιμότητας όχι μόνο να διαφημίζουν δωρεάν τα είδη μας, αλλά από πάνω να τα πληρώνουν κιόλας», τονίζει ο κ. Σκλαβενίτης.
Κοινωνικός φόρος κατά του AIDS
Κάτι ανάλογο αναμένεται να συμβεί και στην Ελλάδα. Ηδη η εταιρεία έχει δεσμευτεί και μέρος των πωλήσεών της θα το αποδίδει στην οργάνωση κατά του AIDS, Act up. «Σε κάθε χώρα που πηγαίνουμε ακολουθούμε αυτόν τον δρόμο. Διαρκής φιλοσοφία μας είναι να μην επενδύουμε στη συσκευασία των προϊόντων μας. Προτιμάμε να επενδύουμε στο κοινωνικό σύνολο. Πρόκειται για μια διαφορετική κουλτούρα η οποία έχει να κάνει και με τον συνολικό τρόπο εργασίας μας. Κι αυτό διότι η ‘‘Kiehl’s’’, ακολουθώντας έναν αυτόνομο από τη ‘‘L’ Oreal’’ χαρακτήρα δουλειάς, ποτέ δεν θέτει στόχους. Σε αυτόν τον τομέα είμαστε πιο χαλαροί και σας διαβεβαιώνω ότι πρόκειται για ένα πολύ επιτυχημένο μοντέλο δράσης», υπογραμμίζει ο διευθύνων σύμβουλος της φίρμας για όλη την Ευρώπη.
Ηδη ο κ. Σκλαβενίτης είναι υπεύθυνος για την ανάπτυξη της εταιρείας σε άλλες 13 χώρες, εκτός της δικής μας. Η εταιρεία διατηρεί παρουσία στη Βρετανία, στη Γαλλία, στη Γερμανία, στην Ιταλία, στην Ισπανία, στην Ελβετία, στην Αυστρία, στο Βέλγιο, στη Ρωσία, στη Σουηδία, στην Ολλανδία, στην Πορτογαλία και λίαν προσφάτως στη Δανία. «Δεν έχουμε καμία σχέση με άλλες μάρκες. Είμαστε πολύ προσεκτικοί στην ανάπτυξή μας και για τον λόγο αυτό η ετήσια αύξηση των εργασιών μας αγγίζει το +40%. Αυτό συμβαίνει τα τελευταία πέντε χρόνια και θεωρώ ότι ο ρυθμός είναι πολύ ικανοποιητικός», τονίζει ο διεθνής μάνατζερ.
Στην ερώτησή μας για το κατά πόσο θα μπορούσε να φανταστεί τον ίδιο να επιστρέφει στην Ελλάδα, η απάντησή του ήταν άμεση. «Ναι. Σαφώς και έχω σκεφτεί να έρθω στην Ελλάδα. Η χώρα μας είναι ένα κομμάτι του εαυτού μου. Δεν μπορώ, για παράδειγμα, να μη δω για έναν ολόκληρο χρόνο τη θάλασσα. Μου αρέσουν τα πάντα σε αυτήν. Ακόμα και οι οδηγοί στους δρόμους που βρίζονται μεταξύ τους. Εξάλλου για τη δουλειά μου η Ελλάδα είναι από τις πιο προχωρημένες χώρες του κόσμου. Οι Ελληνίδες αγοράζουν τα περισσότερα κατά κεφαλήν καλλυντικά σε όλη την Ευρώπη», τονίζει.
ΑΠΟ ΤΟ ΦΑΡΜΑΚΕΙΟ TOY JOHN KIEHL ΣΤΟ ΜΑΝΧΑΤΑΝ ΤΟΥ 1851 ΣΤΟ HONDOS KOLONAKI
Η «Kiehl’s» είναι μια εταιρεία με περισσότερα από 150 χρόνια πείρας στον κλάδο των καλλυντικών. Ιδρυτής της υπήρξε ο φαρμακοποιός John Kiehl που ίδρυσε το 1851 ένα μικρό φαρμακείο στο Μανχάταν - το φαρμακείο διατηρείται έως και σήμερα. Η φιλοσοφία της εταιρείας επικεντρώνεται στον σεβασμό της ποιότητας των προϊόντων της. Γνωστή έγινε κυρίως στα late 70s από τον Αντι Γουόρχολ ο οποίος τη σύστησε στην υπόλοιπη καλλιτεχνική Νέα Υόρκη και σύντομα η φίρμα έγινε η αγαπημένη μάρκα και της Δυτικής Ακτής, της περιοχής δηλαδή που φιλοξενεί το Hollywood. Παρά ταύτα, σταθερή επιλογή της διοίκησης της εταιρείας ήταν η τήρηση χαμηλών τόνων και η παρεΐστικη αντίληψη στον τρόπο δουλειάς.
Μετά την επέκταση της «Kiehl’s» σε Ευρώπη, Ασία, Λατινική Αμερική και Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, η Ελλάδα αποτελεί τον επόμενο σταθμό στην παγκόσμια ανάπτυξή της. Ετσι, το πρώτο κατάστημα «Kiehl’s» λειτούργησε στην Ελλάδα, στο τέλος Απριλίου 2008, ως «shop-in shop» σε συνεργασία με την εταιρεία «Hondos», στην οδό Μέρλιν στο Κολωνάκι.
«Το νέο corner shop, συνολικού εμβαδού 17 τ.μ., βρίσκεται σε δεσπόζουσα θέση στο ισόγειο του επίσης νέου καταστήματος ‘‘Hondos Center Κolonaki’’ και προσφέρει στους επισκέπτες του πάνω από 220 προϊόντα περιποίησης προσώπου, σώματος και μαλλιών ‘‘Kiehl’s’’. Σημαντικό ρόλο στην επιλογή της περιοχής του Κολωνακίου για το νέο κατάστημα ‘‘Kiehl’s’’ έπαιξε το γεγονός πως βρίσκεται στο κέντρο της Αθήνας και σε μια αναπτυγμένη εμπορική αγορά που ανταποκρίνεται στις καταναλωτικές ανάγκες του κοινού της μάρκας ‘‘Kiehl’s’’», τονίζει στο «b.s.» η Μαρία Χατζηαμάλλου, υπεύθυνη Επικοινωνίας της «L’ Oreal» στην Ελλάδα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η ετήσια ανάπτυξη της εταιρείας έφτασε το 24% για το έτος 2007, με ένα μεγάλο ποσοστό της τάξης του 40% των πωλήσεων να προέρχεται από τις χώρες τις Ευρώπης, της Ασίας, της Λατινικής Αμερικής και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Σύμφωνα με το πλάνο ανάπτυξης της «Kiehl’s», η επέκταση της εταιρείας θα συνεχιστεί με έντονους ρυθμούς, καθώς έως το τέλος του 2008 αναμένεται να λειτουργήσουν νέα καταστήματα σε χώρες όπως η Αργεντινή, η Βραζιλία, ο Παναμάς, η Ιαπωνία, το Κουβέιτ, το Μακάο και η Νότια Αφρική. «Η ανάπτυξη της ‘‘Kiehl’s’’ στην ελληνική αγορά παραμένει πιστή στις αξίες της εταιρείας και στον σεβασμό στην τοπική κοινωνία, όπου δραστηριοποιείται το κάθε κατάστημα, δημιουργώντας ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε σχέση με τις υπόλοιπες εταιρείες του κλάδου ομορφιάς. Σε αυτό το πλαίσιο, η εταιρεία έχει προβεί σε συνεργασία με έναν μη κυβερνητικό οργανισμό για την υποστήριξη ατόμων που ζουν με τον ιό HIV/AIDS. Η πρωτοβουλία αυτή που σκοπό έχει τη συγκέντρωση χρημάτων για τη στήριξη του Κέντρου, αλλά και την ηθική στήριξή του, αποτελεί δέσμευση στην αποστολή και στη φιλοσοφία της ‘‘Kiehl’s’’», συμπληρώνει η κυρία Τατιάνα Μελαγχρινού, υπεύθυνη της μάρκας «Kiehl’s» στην Ελλάδα.Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr