Ελλάδα: Πρόβλημα με τα μεταχειρισμένα ΙΧ - Θα επιβληθεί υπέρογκο πρόστιμο;

Ελλάδα: Πρόβλημα με τα μεταχειρισμένα ΙΧ - Θα επιβληθεί υπέρογκο πρόστιμο;

Η χώρα μας πρέπει έως τις 21 Ιανουαρίου να απαντήσει στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή ώστε να γλιτώσει το υπέρογκο πρόστιμο.

Στιγμιοτυπο_2022-01-18__10_08_54_πμ

Εκπνέει η προθεσμία που είχε δώσει η Κομισιόν στην Ελλάδα σχετικά με την αποστολή αιτιολογημένης άποψης που αφορά στην εφαρμογή σωστών κανόνων της ΕΕ για μεταχειρισμένα οχήματα που αγοράζονται από άλλα κράτη-μέλη της ΕΕ και τη συνέχεια εισάγονται στη χώρα μας.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr το οικονομικό επιτελείο θα πρέπει να έχει αποστείλει την επίσημη απάντησή του έως την ερχόμενη Παρασκευή 21 Ιανουαρίου 2022 ώστε η Κομισιόν να την λάβει υπόψιν της πριν αποφασίσει να μας επιβάλλει κάποιο υπέρογκο πρόστιμο!

Να υπενθυμίσουμε πως η προειδοποιητική επιστολή από την Κομισιόν απεστάλη στην Ελλάδα στα τέλη Σεπτεμβρίου 2021 και όπως είχε επισημανθεί η εθνική διαδικασία φορολογίας κατά την εισαγωγή αποθαρρύνει τα μεταχειρισμένα οχήματα να τεθούν σε κυκλοφορία στην Ελλάδα υπέρ της πώλησης παρόμοιων προϊόντων που διατίθενται στην εγχώρια αγορά.

Επιπλέον, η Ελλάδα απαγορεύει την εγγραφή συγκεκριμένων κατηγοριών μεταχειρισμένων οχημάτων που αγοράζονται σε άλλα κράτη μέλη της ΕΕ. Συνεπώς, η Ελλάδα παρέβη τις υποχρεώσεις της σχετικά με την ελεύθερη κυκλοφορία των εμπορευμάτων και την απαγόρευση εισαγωγής διακριτικής φορολογικής μεταχείρισης για τα προϊόντα (άρθρα 34, 36 και 110 ΣΛΕΕ).

Να υπενθυμίσουμε πως το θέμα για την επιβολή Περιβαλλοντικού Τέλους στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro4 και Euro5a αλλά και την απαγόρευση εισαγωγής μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που πληρούν παλαιότερες οδηγίες ρύπων είχε καταγγείλει στην Κομισιόν ο Σύνδεσμος Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΕΕΑΕ).

Όπως επισημαίνει στο Newsauto.gr o πρόεδρος του ΣΕΕΑΕ κ. Κωνσταντίνος Κυράτσος: «Εμείς είχαμε προειδοποιήσει την κυβέρνηση ότι παρανομεί και πως η απαγόρευση εισαγωγής μεταχειρισμένων αυτοκινήτων με ηλικίες 14ετών και άνω αλλά και το χαράτσι (Περιβαλλοντικό Τέλος) που στην ουσία καθιστά απαγορευτική την εισαγωγή μεταχειρισμένων ΙΧ με ηλικίες από 8 έως 13 ετών και η υπερφορολόγηση των εισαγόμενων μεταχειρισμένων ΙΧ με ηλικίες έως 8 έτη θα προκαλέσει την επιβολή υψηλών προστίμων στην Ελλάδα. Παράλληλα θα εκθέσει τη χώρα ότι δεν εφαρμόζει τους Κοινοτικούς νόμους που η ίδια έχει ψηφίσει στο Ευρωκοινοβούλιο. Τώρα η Ελλάδα θα βρεθεί αντιμέτωπη με υπέρογκα πρόστιμα τα οποία θα επιβαρυνθούν οι Έλληνες καταναλωτές και βέβαια οι όποιες αλλαγές αποφασιστούν θα αλλάξουν εκ νέου τα δεδομένα στην αγορά η οποία θα αναζητά και πάλι να βρει τους ρυθμούς της. Πάντως η έλλειψη των τσιπ που έχει προκαλέσει μεγάλες καθυστερήσεις στις παραδόσεις καινούριων αυτοκινήτων και τα χαράτσια που επιβάλλονται στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα έχουν δημιουργήσει μοναδικές συνθήκες στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου που δεν θα βρει κανείς σε άλλο κράτος-μέλος με αποτέλεσμα οι τιμές των οχημάτων να έχουν κυριολεκτικά ξεφύγει εις βάρος των καταναλωτών. Μόνο με την ελεύθερη πρόσβαση σε εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα θα μπορέσει να ορθοποδήσει η αγορά και βέβαια να μειωθούν οι τιμές διάθεσης των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Τώρα αν κάποιοι σκέφτονται ότι η Κομισιόν θα δώσει νέα παράταση στα χαράτσια που επιβάλλονται στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα μάλλον είναι γελασμένοι καθώς ο ΣΕΕΑΕ βρίσκεται επί των επάλξεων και δεν θα αφήσει τίποτα στην τύχη του…».


ΔΕΙΤΕ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΕΔΩ

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης