Πρόβλημα στο θηρίο, πρόβλημα στο Fiatάκι…

Πρόβλημα στο θηρίο, πρόβλημα στο Fiatάκι…

Μετά τα πλείστα όσα καταστροφολογικά σενάρια ακούστηκαν και γράφτηκαν τις τελευταίες ημέρες σχετικά με τα προβλήματα των μεγαλύτερων αμερικανικών αυτοκινητοβιομηχανιών και το ενδεχόμενο λουκέτο τους (!), η πρώτη επίσημη αντίδραση ήρθε διά στόματος ανώτατων στελεχών της μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας του πλανήτη, της General Motors. Και δεν διέψευδαν -τουλάχιστον όχι άμεσα και κατηγορηματικά- κάποια από τα εξόχως αρνητικά σενάρια των ημερών.

Οι ιθύνοντες της GM δήλωσαν πως μόνον μία α

Πρόβλημα στο θηρίο, πρόβλημα στο Fiatάκι…

Μετά τα πλείστα όσα καταστροφολογικά σενάρια ακούστηκαν και γράφτηκαν τις τελευταίες ημέρες σχετικά με τα προβλήματα των μεγαλύτερων αμερικανικών αυτοκινητοβιομηχανιών και το ενδεχόμενο λουκέτο τους (!), η πρώτη επίσημη αντίδραση ήρθε διά στόματος ανώτατων στελεχών της μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας του πλανήτη, της General Motors. Και δεν διέψευδαν -τουλάχιστον όχι άμεσα και κατηγορηματικά- κάποια από τα εξόχως αρνητικά σενάρια των ημερών.

Οι ιθύνοντες της GM δήλωσαν πως μόνον μία από τις συνολικά 8 αμερικανικές, ανεξάρτητες μάρκες αυτοκινήτων που βρίσκονται υπό τον έλεγχο του ομίλου ίσως οδηγηθεί σε αναγκαστική εκποίηση ή ακόμα και σε λουκέτο. Κι αυτή δεν είναι άλλη από τη Hummer!

Ο εκπρόσωπος της GM Tony Cervone δήλωσε στην εφημερίδα «Wall Street Journal» ότι είναι αδιαμφισβήτητο γεγονός τόσο η πτώση των πωλήσεων του ομίλου, σε ιστορικά χαμηλά για την τελευταία 20ετία, όσο και το ότι είναι διάχυτος ο προβληματισμός λόγω της κατακρήμνισης της χρηματιστηριακής αξίας στα χαμηλά των τελευταίων 83 ετών! Ο ίδιος επισήμανε πως μπροστά στα προφανή αυτά σημάδια κρίσης τα στελέχη του ομίλου ίσως αποφασίσουν τη «ρευστοποίηση περιουσιακών στοιχείων» ή την «απεμπλοκή από μη κερδοφόρες επενδύσεις».

Οι χαρακτηρισμοί αυτοί κρίθηκαν έμμεσες αναφορές σε πιθανή εκποίηση κάποιων εργοστασίων ή ακόμα και κάποιων εταιρειών, για να έρθει αμέσως η επιβεβαίωση διά στόματος του εκπροσώπου πως στο διοικητικό συμβούλιο του Αυγούστου οι ιθύνοντες της GM θα εξετάσουν «την περίπτωση της Hummer».

Βέβαια τόνισε πως είναι δύσκολη η απόφαση της εκποίησης -και ακόμα περισσότερο του λουκέτου- μιας ολόκληρης φίρμας, ενός διάσημου εμπορικού σήματος, αλλά επέμεινε πως υπό τις παρούσες συνθήκες η General Motors εξετάζει «την εποχή μετά τα Hummer»...

ΔΥΣΚΟΛΕΣ ΜΕΡΕΣ …

Την ίδια ώρα, μία ακόμη μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία, η ιταλική Fiat SpA, ανακοίνωσε ότι θα κλείσει δοκιμαστικά στην αρχή, και για μια περίοδο τριών εβδομάδων μεταξύ του προσεχούς Σεπτεμβρίου και έως τον Νοέμβριο, συνολικά 4 από τα 6 εργοστάσια συναρμολόγησης νέων αυτοκινήτων που διατηρεί στη γειτονική χώρα!

Και σε αυτή την περίπτωση είναι προφανής ο λόγος των περικοπών στην παραγωγή! Μείωση πωλήσεων, που στην περίπτωση της ιταλικής εταιρείας έφτασε το 19,5% τον Ιούνιο, έκτο συνεχόμενο μήνα πτωτικής τροχιάς των αποτελεσμάτων του ομίλου.

Τα εργοστάσια που αρχικά θα αναστείλουν επί σχεδόν έναν μήνα τη λειτουργία τους βρίσκονται στις περιοχές Μirafiori, Termini, Pomigliano και Melfi. Ειδικά τα δύο τελευταία παράγουν τα γνωστά λεωφορεία και φορτηγά του ομίλου με το εμπορικό σήμα της Iveco και η παραγωγή τους ήδη έχει μειωθεί κατά 10%, στις 325 μονάδες ημερησίως.

Κλείσιμο

Πάντως η αυτοκινητοβιομηχανία διαβεβαίωσε πως δεν θα προχωρήσει σε απολύσεις και ότι οι μισθοί των εργαζομένων στα συγκεκριμένα εργοστάσια θα πληρωθούν κανονικά.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης