Δ.Γιαννόπουλος, ο «αλεξιπτωτιστής» με τα κινεζικά αυτοκίνητα

Δ.Γιαννόπουλος, ο «αλεξιπτωτιστής» με τα κινεζικά αυτοκίνητα

Διευθύνων σύμβουλος της «Dealmar», της εταιρείας που ασχολείται και με την εισαγωγή και την εμπορία κινεζικών αυτοκινήτων, ο κ. Γιαννόπουλος είναι σήμερα μέλος της διοικούσας επιτροπής του Ελληνοκινεζικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου και περισσότερο γνωστός για την ενασχόλησή του με τα ναυτιλιακά. Παράλληλα, η εταιρεία είναι μέτοχος στην «China Shipping Agency Greece», θυγατρική της «Cosco», και της ναυτιλιακής «China Shipping Terminals Group».

Καταγράφοντας σήμερα ο ίδιος

Δ.Γιαννόπουλος, ο «αλεξιπτωτιστής» με τα κινεζικά αυτοκίνητα

Διευθύνων σύμβουλος της «Dealmar», της εταιρείας που ασχολείται και με την εισαγωγή και την εμπορία κινεζικών αυτοκινήτων, ο κ. Γιαννόπουλος είναι σήμερα μέλος της διοικούσας επιτροπής του Ελληνοκινεζικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου και περισσότερο γνωστός για την ενασχόλησή του με τα ναυτιλιακά. Παράλληλα, η εταιρεία είναι μέτοχος στην «China Shipping Agency Greece», θυγατρική της «Cosco», και της ναυτιλιακής «China Shipping Terminals Group».

Καταγράφοντας σήμερα ο ίδιος τα επιχειρηματικά σχέδια των συνεργατών του, σημειώνει: «Ο Πειραιάς είναι η ιδανική περίπτωση για τους Κινέζους όχι μόνο για τη γεωγραφική του θέση αλλά και γιατί έχει όλες τις υποδομές για να υποδεχτεί την κίνηση των εμπορευματοκιβωτίων που αναμένουν. Θεωρώ ότι στόχος των Κινέζων είναι οι αγορές της ΝΑ Ευρώπης, οι οποίες τώρα αναπτύσσονται. Τη Βόρεια Ευρώπη την καλύπτουν με την παρουσία τους σε άλλα λιμάνια».

Η απόφασή του να ξεκινήσει δραστηριότητες στον τομέα του αυτοκινήτου, όταν μάλιστα εταιρείες όπως του κ. Βασιλάκη και του κ. Πετρόπουλου έχουν ανακοινώσει συνεργασία με τους Κινέζους, δεν φάνηκε να τον προβληματίζει. Αλλωστε η σχέση του επιχειρηματία με την αγορά της Κίνας έχει ξεκινήσει από χρόνια και έχει περάσει από σαράντα κύματα. «Ξέρετε, οι Κινέζοι είναι σκληροί στις διαπραγματεύσεις και μέχρι να αποφασίσουν να συνεργαστούν προηγούνται πολλά “test drives”».

Σε μια μικρή χώρα όπως είναι η Ελλάδα, όπου έχουμε μάθει να έχουμε «μοιρασμένους» ρόλους, κάτι σαν τα κλειστά επαγγέλματα, η είσοδος νέων επιχειρηματιών σε κλάδους όπου μόνο οι παραδοσιακοί έχουν άποψη αποτελεί γεγονός.

Ετσι, και οι δραστηριότητες της οικογένειας Γιαννόπουλου στην εμπορία αυτοκινήτων τάραξε τα νερά των παραδοσιακών επιχειρηματιών. Ισως αρχικά στο άκουσμα κινεζικών αυτοκινήτων ο εφησυχασμός να ήταν η πρώτη αντίδραση καθώς η ένδειξη «made in China» έχει κάνει τα τελευταία χρόνια τους Ευρωπαίους διστακτικούς απέναντι σε ό,τι κατασκευάζεται στη χώρα της νέας ανερχόμενης παγκόσμιας οικονομικής δύναμης.

Λίγο ο φόβος, το άγνωστο, η απειρία, ο επερχόμενος ανταγωνισμός, η λαίλαπα του 1,2 δισ. πληθυσμού να «εκστασιάζουν» τον καθένα. Οι καθιερωμένες βιομηχανίες τηρούν επιφυλακτικότητα μπροστά στην επέλαση των Κινέζων να προσφέρουν για μία ακόμη αφορά το φθηνό, όχι όμως και το πρόχειρο. Κι ας συνεργάζονται με τους Κινέζους κατασκευαστές αυτοκινητοβιομηχανίες-κολοσσοί, όπως η «General Motors», η «Ford», η «Mitsubishi» και η «Isuzu».

Σε μια συγκυρία όπου το ζητούμενο είναι η εξασφάλιση και η διατήρηση οικονομιών κλίμακος, οι Κινέζοι έρχονται να συμβάλουν με τον τρόπο τους στην «ανακούφιση» της τσέπης των καταναλωτών του πλανήτη. Στην εποχή της ακρίβειας οι Κινέζοι απαντούν με τιμές προσιτές και υλικά διεθνών οίκων - ιαπωνικών, αμερικανικών και ευρωπαϊκών. Αλλωστε οι ίδιοι με επίσημη κυβερνητική ανακοίνωση έχουν δηλώσει ότι το 2010 θα είναι το έτος παγκόσμιας κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας - και δουλεύουν σκληρά γι’ αυτό. Εκατό και πλέον εργοστάσια αυτοκινήτου λειτουργούν σήμερα σε διάφορες περιοχές της Κίνας με σκοπό να κατακτήσουν μερίδιο σε έναν ακόμη τομέα της παγκόσμιας αγοράς.

Φθηνά αλλά όχι φτηνιάρικα…

Οταν πρωτοεμφανίστηκαν τα κινεζικά αυτοκίνητα, λόγω της εξαιρετικά χαμηλής τιμής τους προκάλεσαν διάφορα σχόλια από τα εξειδικευμένα περιοδικά. Σχόλια του τύπου «η συνύπαρξη τόσο μεγάλων ονομάτων από τις ΗΠΑ στον τομέα των κινητήρων αλλά και του σχεδιασμού (αν εκραγούν δηλαδή όπως τα κινέζικα φουρνάκια θα ευθύνονται και αμερικανικές εταιρείες) θεωρείται βέβαιο πως θα αποτελέσει ένα μεγάλο όπλο στην αγορά και παράλληλα μια τεράστια απειλή για τους Ευρωπαίους κατασκευαστές και διανομείς».

Κλείσιμο

Ο κ. Γιαννόπουλος τα θυμάται καλά όλα αυτά και απαντά ως εξής στα δηκτικά σχόλια: «Η Ευρώπη υποδέχτηκε τους Ιάπωνες πριν από περίπου 35 χρόνια και σήμερα η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία κατατάσσεται μεταξύ των  κολοσσών!… Τα κινέζικα αυτοκίνητα απευθύνονται σε έξυπνους καταναλωτές. Διαθέτουν ένα όχημα εργονομικό, οικονομικό, με χαμηλούς ρύπους. Φθηνό, αλλά όχι φτηνιάρικο».

ΠΩΣ «ΓΕΝΝΗΘΗΚΕ» Η DEALMAR

Η οικογενειακή επιχείρηση «Dealmar», με κύριες δραστηριότητες στον τομέα της ναυτιλίας, ξεκίνησε να λειτουργεί το 1981 με κύριο αντικείμενο τις διεθνείς μεταφορές. Το 1984 ανέλαβε την αντιπροσώπευση της πρώτης κρατικής εταιρείας, της «Ethiopian Shipping Line», και έκλεισε μια από τις πρώτες συμφωνίες με την εταιρεία «Φωστηρόπουλος» για να στείλει πούλμαν της «Viamax» στην Αιθιοπία.

Στη  δεκαετία που ακολούθησε η εταιρεία καθιερώθηκε σε έναν από τους μεγάλους «πελάτες», στο λιμάνι του Πειραιά. Σήμερα ο όμιλος πραγματοποιεί ετήσιο τζίρο 18 εκατ. ευρώ και απασχολεί 150 άτομα στα γραφεία του - στον Πειραιά, στη Θεσσαλονίκη και σε χώρες του εξωτερικού.

Γνώστης της πιάτσας, ο κ. Δημοσθένης Γιαννόπουλος είναι γέννημα θρέμμα Πειραιώτης. Κατάγεται από την Τέμενη, αλλά ως «παιδί του λιμανιού» αντιλαμβάνεται από νωρίς τις επαγγελματικές ευκαιρίες και τολμά να ακολουθήσει τις προσωπικές του επιλογές.  Αλλωστε ο πατέρας, υπάλληλος του ΟΛΠ, ήθελε τα παιδιά του να γνωρίσουν από κοντά τη ζωή και έτσι ο κ. Γιαννόπουλος, έφηβος ακόμη, έβγαλε τα πρώτα του χρήματα βοηθώντας έναν εκτελωνιστή. Το μεγάλο πανεπιστήμιο γι’ αυτόν ήταν το μεγάλο λιμάνι.

Αν και του δόθηκε η ευκαιρία να σπουδάσει σε πανεπιστήμιο της Αγγλίας, προτίμησε τις σπουδές στον επαγγελματικό στίβο και σύντομα επέστρεψε στην πατρίδα για να δουλέψει σε ναυτιλιακή εταιρεία και λίγα χρόνια αργότερα να δοκιμάσει πλέον τις δυνάμεις με την πρώτη οικογενειακή εταιρεία, αρχικά στη ναυτιλιακή πρακτόρευση, στις μεταφορές.

Το 1997 ξεκινά τη συνεργασία με την κινεζική κρατική εταιρεία «Cosco».

Σταθερός στις αξίες του και στις επιλογές του, τηρεί πιστά την οικογενειακή ρήση: «Οχι τις γυναίκες σας στα επαγγελματικά».

Γνώρισε την σύζυγό του στο Δημοτικό,  υποχρεώνοντας ακόμη και τον πατέρα του να τον περάσει στο ιδιωτικό σχολείο όπου φοιτούσε η μετέπειτα γυναίκα της ζωής του, με την οποία από τότε είναι αχώριστοι. Σήμερα οι δύο γιοι του εργάζονται στην οικογενειακή επιχείρηση όπου έχει ξεκινήσει και αναπτύσσεται δυναμικά και ο κλάδος του αυτοκινήτου. Η εταιρεία, εκτός από την Ελλάδα, έχει αναλάβει την αντιπροσώπευση των κινεζικών αυτοκινήτων και σε όμορες χώρες των Βαλκανίων, με πρώτη την αγορά της Βουλγαρίας.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης