LIVE

Κορωνοϊός

Φτιάχνουμε εμείς τους δρόμους και εισπράττουν οι εργολάβοι!

Φτιάχνουμε εμείς τους δρόμους και εισπράττουν οι εργολάβοι!

Στα 8,7 δισ. το κόστος των δρόμων, αλλά οι εταιρείες βάζουν μόλις 800 εκατ. ευρώ - 2,3 δισ. το Δημόσιο, άλλα τόσα τα διόδια και 3,3 δισ. οι τράπεζες…

Δημόσιο και  πολίτες, μέσω των διοδίων, πληρώνουν πάνω από το 50% του κόστους κατασκευής των αυτοκινητοδρόμων, την ώρα που οι εργολάβοι συνεισφέρουν λιγότερο από το 10%!  

Ο υπουργός Υποδομών κ. Δημήτρης Ρέππας παρουσιάζοντας χθες το νέο σχέδιο νόμου για τα δημόσια  έργα δεν άφησε να πέσει κάτω το γάντι για τις συμβάσεις παραχώρησης και τη διαπραγμάτευση με τις κοινοπραξίες.  

Όπως είπε “δεν θέλουμε να αλλάξουμε τις συμβάσεις και να συζητήσουμε από μηδενική βάση γιατί αυτό θα δημιουργούσε προβλήματα στην κατανομή κινδύνων μεταξύ των τεσσάρων πλευρών που συμμετέχουν στα έργα».  

Ωστόσο, με βάση τα στοιχεία που ο ίδιος δημοσιοποίησε, από το συνολικό κόστος των 8,7 δισ., που  έχουν οι πέντε αυτοκινητόδρομοι, 2,3 δισ.. ευρώ συνιστά η χρηματοδοτική  συμβολή του δημοσίου, 2,3 δισ.. τα έσοδα από τα διόδια, 3,3 δισ., τα κεφάλαια τραπεζών και 800 εκ. ευρώ τα ίδια κεφάλαια των ιδιωτών.  

Πρακτικώς δηλαδή πάνω από το 50% της χρηματοδότησης, άσχετα από όσα λέγονται, συνεισφέρει  το ελληνικό δημόσιο μαζί με τα κοινοτικά  κονδύλια που θα πληρώσουν συνολικά 4,6 δισ. ευρώ!  

Όπως επισήμανε  ο κ. Ρέππας εάν τα νούμερα αυτά διαταραχθούν θα κάνουμε ακριβότερα τα έργα. Από τα έργα το δημόσιο προβλέπεται  να εισπράξει μελλοντικά πάνω από 22 δισ. ευρώ.  

«Αυτό μας διευκολύνει  να κάνουμε χειρισμούς αλλά στην ισορροπία σχέσεων που έχουν διασφαλίσει οι όροι των συμβάσεων του 2007» τόνισε ο κ. Ρέππας λέγοντας ότι εάν αλλάξει η ισορροπία μπορεί να υπάρξουν ακόμη και προσφυγές από εργολάβους, στη λογική ότι έχασαν τα έργα επειδή άλλοι ήταν αρχικά οι όροι και αλλιώς διαμορφώνονται σήμερα.         

Όλα αυτά, όταν σήμερα ή το αργότερο αύριο προβλέπεται  να κατατεθεί στο νομοσχέδιο για  τις αστικές συγκοινωνίες η τροπολογία για τα διόδια, με την οποία θα θεωρείται παράβαση του ΚΟΚ η  μη πληρωμή και θα οδηγεί στην παρέμβαση  της αστυνομίας, δημιουργώντας προβλήματα και με την εφορία.  

Ο νέος νόμος  

Από «τεστ» ωριμότητας θα περνούν στο εξής τα δημόσια  έργα ώστε πριν την κύρια διαγωνιστική διαδικασία να έχουν ολοκληρωθεί  οι πρόδρομες εργασίες (απαλλοτριώσεις, περιβαλλοντικές μελέτες κ.α), που έως σήμερα αποτελούν την ρίζα του κακού και προκαλούν μνημειώδεις καθυστερήσεις, εκτίναξη προϋπολογισμών και κακοτεχνίες.

 Για το σκοπό αυτό θα υπάρχουν διαγωνισμοί σε δύο φάσεις κατά τους οποίους ο πρώτος θα αφορά τις πρόδρομες εργασίες και ο δεύτερος το κυρίως έργο.  

Στο νέο νομοσχέδιο για τις αναθέσεις των δημοσίων έργων και μελετών που θέτει  από σήμερα σε δημόσια διαβούλευση  το υπουργείο Υποδομών, ύστερα από  κυοφορία πάνω από ενός έτους, οι ανάδοχοι των έργων θα επιλέγονται με βάση το σύστημα της προσφοράς που προβλέπει τρία κριτήρια: την έκπτωση στο κόστος, στο χρόνο κατασκευής και στην επιμήκυνση και στην συντήρηση του έργου, γεγονός που προβλέπεται να λύσει τα χέρια του δημοσίου καθώς οι εργολάβοι θα «βαθμολογούνται» και με βάση τα χρόνια που εγγυώνται ότι θα επιδιορθώνουν βλάβες ή προβληματικά σημεία των έργων.  

Η διάταξη αυτή αφορά έργα άνω των 5 εκατ. ευρώ καθώς για τα μικρότερα το κύριο κριτήριο θα είναι η χαμηλότερη οικονομική προσφορά.   

Για να αποτραπούν φαινόμενα κακοδιαχείρισης μπαίνει  αυστηρή παρακολούθηση από την  Ανεξάρτητη Αρχή Προστασίας Ελέγχου (σ.σ  θα συνεργάζεται με την Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων που έχει επιβάλει η Τρόικα) στις τεχνικές εταιρείες που έχουν υποβάλλει εκπτώσεις άνω του 12%.  

Θα απορρίπτονται  επίσης ανακεφαλαιωτικοί πίνακες που  εκτινάσσουν το κόστος των έργων  εάν μέσα σε ένα τρίμηνο δεν  έχει αποφανθεί η αρμόδια υπηρεσία ενώ θα μπορούν να συντάσσονται και  αρνητικοί λογαριασμοί εάν διαπιστωθεί ότι οι πληρωμές δεν είναι συμβατές με τα έργα που έχουν γίνει.   

«Προνόμια»  πολεοδομίας αποκτά ο υπουργός   

Αξιοσημείωτες είναι επιπλέον δύο διατάξεις. Η  πρώτη προβλέπει ότι για τις απευθείας αναθέσεις μικρών συμβάσεων κυρίως για έργα χαμηλού προϋπολογισμού (έως 30.000 ευρώ για μελέτες και 15.000 για έργο) που εκτελούν οι ΟΤΑ, η επιλογή του μελετητή δεν θα γίνεται από το δήμο αλλά μετά από κλήρωση μεταξύ των ενδιαφερομένων εφόσον συντρέχουν λόγοι για επείγουσα ανάθεση.  

Η δεύτερη αφορά ορισμένες «ενδιαφέρουσες» πολεοδομικές ρυθμίσεις. Το σχέδιο νόμου απαλλάσσει την κοινοπραξία της Νέας Οδού (κατασκευάζει το Αντίρριο –Γιάννενα και αναβαθμίζει το τμήμα από Μεταμόρφωση έως Σκάρφεια) από τα πρόστιμα των 22 εκ. ευρώ που έχει επιβάλλει η πολεοδομία Καπανδριτίου για σωρεία αυθαίρετων κατασκευών στο σταθμό διοδίων των Αφιδνών αλλά και σε άλλες κτιριακές εγκαταστάσεις.  

Με την διάταξη  της παραγράφου 10 της αιτιολογικής έκθεσης προβλέπεται ότι η  έγκριση των μελετών εφαρμογής  σταθμών διοδίων, Σταθμός Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών και Κέντρων Διοίκησης Αυτοκινητοδρόμων (π.χ Αφίδνες) επέχει θέσει οικοδομικής άδειας των εγκαταστάσεων με αποτέλεσμα οι κατασκευές αυτές να θεωρούνται νόμιμες.  

Φυσικά για  το θέμα έχει επιχειρηματολογήσει κατά καιρούς και η αρμόδια πολεοδομία επισημαίνοντας ότι τα έργα αυτά δεν ακολούθησαν νομότυπη διαδικασία αδειοδοτήσεων από αρχαιολογία, δασαρχεία κ.α  

Το νομοσχέδιο για τα δημόσια έργα κοστολογεί τις ενστάσεις-ψωμοτύρι των κατασκευαστικών επιβάλλοντας παράβολο που θα επιστρέφεται όταν γίνονται αποδεκτές και δίνει επίσης «προνόμια» πολεοδομίας στον υπουργό Υποδομών. Ο τελευταίος θα μπορεί στο εξής κατά παρέκκλιση να εκδίδει οικοδομικές άδειες για έργα της ΕΡΓΑ-ΟΣΕ ΑΕ προκειμένου να επιταχύνει διαδικασίες κρίσιμων σιδηροδρομικών έργων.      

Σπάνε οι μελέτες σε 4 κατηγορίες  

Στον τομέα  των μελετών καταργείται το πλαφόν του 20% στην έκπτωση και κατηγοριοποιούνται οι μελέτες σε τέσσερις ειδικές κατηγορίες που είναι τα κτιριακά, λιμενικά, συγκοινωνιακά και υδραυλικά έργα, με στόχο να συμπράττουν πολλά μελετητικά γραφεία μαζί. Οι μελέτες κατά την εκπόνησή τους θα παρακολουθούνται από επαγγελματία μελετητή ώστε να αποφευχθούν τα παρατράγουδα των ελλείψεων και κακοτεχνιών ενώ ο μελετητής του κάθε έργου θα συμμετέχει και στην ομάδα κατασκευής προκειμένου να βοηθήσει να ξεπεραστούν τυχόν προβλήματα κατά την πορεία υλοποίησης ενός έργου.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

Ρoή Ειδήσεων

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

ΣΧΟΛΙΑ (25)

ANGELO

 Φυλάκιση πρώην βουλευτών στη Βρετανία, skai news Σε ποινή φυλάκισης 12 μηνών καταδικάστηκε ο πρώην βουλευτής των Εργατικών Έρικ Ίσλι που είχε ομολογήσει την ενοχή του για την κατηγορία ψευδούς δήλωσης βουλευτικών δαπανών, την ώρα που ακόμα ένας πρώην βουλευτής του κόμματος, ο Τζιμ Ντεβάιν κρινόταν ένοχος για δύο κατηγορίες ψευδούς δήλωσης. Ο 55χρονος Έρικ Ίλσι, που ήταν εν ενεργεία βουλευτής όταν κρίθηκε ένοχος, παραδέχθηκε ότι έλαβε αποζημίωση 14.000 λιρών για έξοδα δεύτερης κατοικίας που δεν δικαιολογούνταν από τον κανονισμό. Ο κ. Ίλσι παραιτήθηκε από την έδρα του πριν από λίγες ημέρες. Ο Τζιμ Ντεβάιν από την πλευρά του κρίθηκε ένοχος για τη λήψη αποζημίωσης 8.385 λιρών (περίπου 9.800 ευρώ) για τη δηλωμένη πληρωμή συνεργείου καθαρισμού και την αγορά γραφικής ύλης. Στην πραγματικότητα είχε δαπανήσει το ποσό αυτό για την πληρωμή μελών του προσωπικού του, ενώ για το συνεργείο καθαρισμού δεν είχε τα σωστά αποδεικτικά τιμολόγια. Η ποινή για τον κ. Ντεβάιν, που μπορεί να φτάσει έως και τα επτά χρόνια φυλάκιση, θα ανακοινωθεί τις επόμενες εβδομάδες. Το σκάνδαλο των αμφιλεγόμενων βουλευτικών δαπανών που αποκάλυψε η Ντέιλι Τέλεγκραφ έχει ήδη στείλει στη φυλακή για 18 μήνες τον πρώην βουλευτή των Εργατικών, Ντέιβιντ Τσέιτορ.

EFFY

Σε ποινή φυλάκισης 12 μηνών καταδικάστηκε ο πρώην βουλευτής των Εργατικών Έρικ Ίσλι που είχε ομολογήσει την ενοχή του για την κατηγορία ψευδούς δήλωσης βουλευτικών δαπανών, την ώρα που ακόμα ένας πρώην βουλευτής του κόμματος, ο Τζιμ Ντεβάιν κρινόταν ένοχος για δύο κατηγορίες ψευδούς δήλωσης. Ο 55χρονος Έρικ Ίλσι, που ήταν εν ενεργεία βουλευτής όταν κρίθηκε ένοχος, παραδέχθηκε ότι έλαβε αποζημίωση 14.000 λιρών για έξοδα δεύτερης κατοικίας που δεν δικαιολογούνταν από τον κανονισμό. Ο κ. Ίλσι παραιτήθηκε από την έδρα του πριν από λίγες ημέρες. Ο Τζιμ Ντεβάιν από την πλευρά του κρίθηκε ένοχος για τη λήψη αποζημίωσης 8.385 λιρών (περίπου 9.800 ευρώ) για τη δηλωμένη πληρωμή συνεργείου καθαρισμού και την αγορά γραφικής ύλης. Στην πραγματικότητα είχε δαπανήσει το ποσό αυτό για την πληρωμή μελών του προσωπικού του, ενώ για το συνεργείο καθαρισμού δεν είχε τα σωστά αποδεικτικά τιμολόγια. Η ποινή για τον κ. Ντεβάιν, που μπορεί να φτάσει έως και τα επτά χρόνια φυλάκιση, θα ανακοινωθεί τις επόμενες εβδομάδες. Το σκάνδαλο των αμφιλεγόμενων βουλευτικών δαπανών που αποκάλυψε η Ντέιλι Τέλεγκραφ έχει ήδη στείλει στη φυλακή για 18 μήνες τον πρώην βουλευτή των Εργατικών, Ντέιβιντ Τσέιτορ.

πατ

 ο πολιτικος πρεπει να φροντιζει για το καλο και το συμφερον του λαου...Αν φροντιζει το δικο του,,,λιμουζινες τσαμπα τα παντα...και το συμφερον των νταβατζιδων,υπαρχει δολος ....θα το μαθουμε οταν θα παραγραφει και αυτο;

Nameless

Στο Βατοπαίδι παπάδες, Ρασό-πουλοι, Βουλγαράκηδες, Πελέκηδες και Σία, "σήκωσαν τις μπάρες" 200.000.000 φορές !!! Στη Siemens, όπου αναφέρεται εκ Γερμανίας ότι 100.000.000 € χρηματοδότησαν πολιτικούς και κόμματα , οι "αξιότιμοι" πολιτικοί μας "σήκωσαν τις μπάρες" 50.000.000 φορές !!! Ο Α. Τσοχατζόπουλος εμπλέκεται σε μίζες 55 εκατ. ευρώ για υποβρύχια. Αυτός τώρα "πόσες μπάρες σήκωσε" ? Ο επίσης "αξιότιμος" λαικός βάρδος κ.Βοσκόπουλος με βεβαιωμένη φοροδιαφυγή + πρόστιμα 5.500.000 €, , που τελικά δεν εισπράχτηκαν επειδή ενεφανίσθη πτωχός στο δικαστήριο (!!!) "σήκωσε τις μπάρες" 2.750.000 φορές !!! Ο "αξιότιμος" κ.Ρέππας, εντέλλει ώστε τις επόμενες ημέρες να εγκατασταθούν εισαγγελείς για να συλλαμβάνει η αστυνομία με εντολή τους τούς παραβάτες που θα αρνούνται να πληρώσουν διόδια. Καλά θα κάνουν κάποιοι αμόρφωτοι τσοπάνηδες εδώ που, το μόνο ταξίδι που έχουν κάνει είναι από το κολοχώρι τους στο μεγάλο άστυ, και απαιτούν εφαρμογή ΠΑΡΑΝΟΜΙΩΝ του Κράτους έστω και δια ....επιβολής χούντας, να γνωρίζουν ότι π.χ. στη Γερμανία με δρόμους - χαλιά (!!!) δεν πληρώνεις φράγκο. Επίσης: ΕΤΗΣΙΟ ΚΟΣΤΟΣ ΧΡΗΣΗΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΩΝ: ΕΛΒΕΤΙΑ: 31 € TΣEXIA: 47 € ΑΥΣΤΡΙΑ: 76.2 € ΕΛΛΑΔΑ: 1344 € !!! (π.χ. κάτοικος Κατερίνης που εργάζεται Θεσ/νίκη - 20 εργάσιμες Χ 12 μήνες Χ 5,80 καθημερινά) ! Στα παρακατω κρατη ΔΕΝ υπάρχουν διοδια: Γερμανια- Ολλανδια –Δανια – Σουηδια- Νορβηγια – Φινλανδια- Ρουμανια- Βοσνια- Ελβετια- Ισλανδια - Μαλτα- Κυπρος- Λεττονια – Λιθουανια – Εσθονια – Λουξεμβουργο – Βελγιο κλπ. Επισης δεν υπαρχουν στην Ρωσια. Στις Αυστρια , Ουγγαρία, Σλοβακία και Τσεχική Δημοκρατία ισχύει το αυτοκολλητο που τα αγοραζεις ακομη και απο μεγαλα βενζιναδικα , οπως τα δικα μας τελη κυκλοφοριας και δεν υπαρχουν σταθμοι διοδιων επιπροσθετα. Διόδια δεν υπάρχουν παρά μόνο σε ορισμένες πολιτείες των ΗΠΑ . Η Ελλαδα ειναι η μονη χωρα οπου πληρωνουμε και υπερογκα τελη κυκλοφοριας και υπερογκα διοδια, ενώ στις υπολοιπες χωρες όπου υπάρχουν τέλη κυκλοφορίας δεν υπάρχουν διόδια. Σε πολλές χώρες που εισπράτονται διόδια το ποσόν μειώνεται με την πάροδο του χρόνου. Τα διόδια σταματούν μόλις γίνει αποσβεση του αυτοκινητόδρομου. Περιττό να αναφέρουμε την άριστη κατάσταση των ευρωπαϊκών αυτοκινητόδρομων, στις περισσότερες χώρες, καθώς και την ύπαρξη ασφαλών και καλοσυντηρημένων παραδρόμων και εναλλακτικών διαδρομών στις χώρες όπου υπάρχουν διόδια. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες υπάρχει ένας οδικός παράδεισος για τους κατοίκους, αλλά χαρακτηρίζει τον πλιατσικολογικό και ληστρικό χαρακτήρα του δικού μας κράτους απέναντι στους «υπηκόους» του. (http://www.facebook.com/topic.php?topic=15421&uid=204823055602&ref=share). Ρε ουστ από δω Ρεππο-Παγκαλο-ΚΟΠΡΙΤΕΣ !

αποστολος

 Ρεππα τζαμπατζη διαρκειας τελειωνουν οι μερες σου. Το θρασσος σου και η ψευτομαγκια σου δε θα περασουν ατιμωρητα. Σε κανενα μηνα που θα βγεις παλι στη γυρα για θυματα/ψηφοφορους θα καταλαβεις τι εχει παιχτει. Σε περιμενουμε και σενα και τα φιλαρακια σου με ανοιχτες παλαμες. Αφου αρχικα δοκιμασες να προσδωσεις με τον ορο "τζαμπατζηδες" ενα τονο γραφικοτητας σε οσους αρνουνται να πληρωνουν το παρανομο τελος διοδιων, στη συνεχεια προσπαθησες να διχασεις το κοσμο με τη γνωστη τακτικη διαιρει και βασιλευε λεγοντας οτι οι τζαμπατζηδες επιβαρυνουν τους υπολοιπους (ποσο περισσοτερο απ'οτι μας εχετε επιβαρυνει ολοι εσεις οι πραγματικοι τζαμπατζηδες?). Τελος αφου ειδες οτι ουτε αυτο εφερε το αποτελεσμα που ηθελες και η αντιδραση του κοσμου αρχιζει και παιρνει επικινδυνες για τα σχεδια σας διαστασεις, εχεις αρχισει να φοβεριζεις με προστιμα και φυλακισεις κανοντας τη φιλιππινεζα των εργολαβων και βαζοντας στο ιδιο καλαθι τα διοδια με τα εισιτηρια των συγκοινωνιων παρολο που δεν εχει καμια σχεση το ενα με το αλλο. Απλα το κανεις για να εχεις πατημα να καλυψεις τη παρανομια των διοδιων μεσω της νομικης κατοχυρωσης στο θεμα των εισιτηριων. Ρεππα τζαμπατζη οσο υπαρχει αυτο το καθεστος παρανομιας στα διοδια δε θα δωσω ουτε ενα ευρω. Οσο και να απειλεις δε πειθεις αντιθετως με αυτα που λες εξαγριωνεις περισσοτερο το κοσμο και η οργη του οταν αυτη ξεσπασει θα ειναι ακομα μεγαλυτερη

ΓΙΑΝΝΗΣ

 ΦΑΝΤΑΣΤΗΤΕ Ο ΡΕΠΠΑΣ ΕΙΝΑΙ ΟΔΟΝΤΟΓΙΑΤΡΟΣ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ΑΡΕ ΚΟΜΜΑΤΟΣΚΥΛΑ ΘΑ ΜΑΣ ΠΕΙΤΕ ΚΑΙ ΤΣΑΜΠΑΤΖΗΔΕΣ.....ΕΛΑ ΡΕ ΑΛΗΤΗ ΡΕΠΠΑ ΣΕ ΚΑΝΕΝΑ ΔΙΟΔΙΟ ΚΑΙ ΘΑ ΔΕΙΣ...ΑΡΧΙΛΑΜΟΓΙΟ........

giannis

κωνσταντινε...........υπαρχει και αλλος δρομος,μην εισαι τοσο αφελης.........ολο σκυψε σκυψε θα μας ταραξουνε στην σφαλιαρα...............

τασος

 Αν ζούσε ο συγχωρεμένος πατριώτης σου Βαγγέλης Γιαννόπουλος, ξέρεις πως θα σε αποκαλούσε Ρέππα;;; Τενεκέ ξεγάνωτε, γιατί τέτοιος είσαι!!!! Τενεκές και αμόρφωτος, κοινωνικά και πολιτικά,,,, Τενεκέ!!!!!!

st

To λογικο ειναι οχι μονο να μην πληρωνουν οι πολιτες  διοδια , αλλα πρεπει να απαιτησουν να πληρωνονται στα διοδια Θα πρεπει καθε οδηγος που περναει να του δινουν 100 ευρω . ωστε σε καμια διακοσαρια χρονια , να εχουν επιστραφει πισω στους πολιτες τα κλεμμενα [ζιμενς -βατοπαιδι - μιζες]

Βούρδουλας

 Κάντε παντού γνωστό ότι τέτοια λαμόγια που το μόνο που έχουν γραμμένο στο βιογραφικό τους είναι ΠΑΣΟΚ και αυτός ο λακές γράφει πως έχει 37 χρόνια ΠΑΣΟΚ στην πλάτη του, τέτοιες αποφάσεις παίρνουν. Κοπρόσκυλα που δεν έχουν κολλήσει ούτε μισό ένσημο αποφασίζουν για όλους μας και ενώ προηγουμένως τα κατασπάραξαν όλα. Το μόνο πράγμα που δεν έχουν καταλάβει ακόμη αυτοί οι λαδοπόντικες, αυτοί οι λιγούρηδες, είναι πως το ποτάμι δεν γυρνάει πίσω. Και ακόμη δεν είδαν τίποτε...

Φόρτωση περισσότερων σχολίων
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης