Το μποϊκοτάζ στο γάλα χαλάει τη φιέστα
Συγκρατημένα αισιόδοξο παρουσιάζεται το επιτελείο Φώλια αναφορικά με τη συνέχιση εκ μέρους των μεγάλων επιχειρήσεων της χώρας του κύματος μειώσεων τιμών σε βασικά καταναλωτικά είδη, παρά τις συνεχιζόμενες αντιδράσεις και το εβδομαδιαίο μποϊκοτάζ στο γάλα που πωλείται πάνω από 1 ευρώ.
Την ώρα που οι καταναλωτές λοιπόν δεν βλέπουν κινητικότητα στο φρέσκο και παστεριώμενο γάλα και που βιομηχανίες όπως η ΜΕΒΓΑΛ ή η Όλυμπος μειώνουν τα τυριά όμως πεισματικά αρνούνται εκπτώσεις στ
Συγκρατημένα αισιόδοξο παρουσιάζεται το επιτελείο Φώλια αναφορικά με τη συνέχιση εκ μέρους των μεγάλων επιχειρήσεων της χώρας του κύματος μειώσεων τιμών σε βασικά καταναλωτικά είδη, παρά τις συνεχιζόμενες αντιδράσεις και το εβδομαδιαίο μποϊκοτάζ στο γάλα που πωλείται πάνω από 1 ευρώ.
Την ώρα που οι καταναλωτές λοιπόν δεν βλέπουν κινητικότητα στο φρέσκο και παστεριώμενο γάλα και που βιομηχανίες όπως η ΜΕΒΓΑΛ ή η Όλυμπος μειώνουν τα τυριά όμως πεισματικά αρνούνται εκπτώσεις στο βασικό αυτό διατροφικό είδος, η κυβέρνηση …ελπίζει.
Μέχρι στιγμής, πάνω από 30 είναι οι επιχειρήσεις που ανταποκρίθηκαν αν και βασικό δεδομένο είναι πως μόνο οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ προχώρησαν σε πραγματικά γενναίες μειώσεις τιμών.
Μέσα στην εβδομάδα ο Υφυπουργός Ανάπτυξης κ. Γιώργος Βλάχος αναμένεται να δώσει στη δημοσιότητα πλήρη λίστα με τις εταιρείες που μείωσαν τις τιμές τους, αλλά και με όσες δεν προχώρησαν σε ανάλογη κίνηση ευθύνης προς τους Έλληνες καταναλωτές.
Πληροφορίες του protothema.gr αναφέρουν πως ναι μεν υπήρξε ανταπόκριση σε επίπεδο μεγάλων παικτών, όμως οι μισές από τις βιομηχανίες που συγκεντρώνουν το 55% του συνολικού κύκλου εργασιών της αγοράς δεν έχουν ανταποκριθεί. Ανάλογος είναι ο προβληματισμός και για τα μικρά καταστήματα τροφίμων, τα μέλη δηλαδή του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Σούπερ Μάρκετ Ελλάδος (μεσαίες σε μέγεθος αλυσίδες) που δεν προχώρησαν σε μειώσεις.
Κι αυτό διότι ο πρόεδρος του φορέα κ. Απόστολος Αλεξάκης, σε αντίθεση με τους προέδρους των μεγάλων αλυσίδων «σνομπαρίστηκε» και δεν κλήθηκε στον κοινωνικό διάλογο. Κάπως έτσι πάνω από 5.000 σημεία πώλησης είναι πως δεν θα συνδράμουν την κυβερνητική προσπάθεια.
Προβληματισμός για ΕΒΕΑ…
Απορία όμως και σκεπτικισμός επικρατεί στο «στρατόπεδο» του Υπουργού Ανάπτυξης κ. Χρήστου Φώλια για την παρέμβαση Μίχαλου με τη δημοσιοποίηση πινάκων σύγκρισης τιμών σε Ελλάδα κι εξωτερικών.
Κύκλοι του ΥΠΑΝ υποστηρίζουν πως μια τέτοια ενέργεια συμπληρώνει αυτή του «αδειάσματος» Αλογοσκούφη όταν ο Υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών είχε δηλώσει ότι οι μειώσεις τιμών δεν λύνεται το πρόβλημα.
Το επικοινωνιακό …μάρμαρο της ακρίβειας όμως φαίνεται να πληρώνει μια εταιρεία. Ο λόγος για την επιβολή προστίμου από την Επιτροπή Ανταγωνισμού 5.192.346 ευρώ στην εταιρεία «Dia Hellas» διότι ως δικαιοπάροχος καθόριζε τις τιμές λιανικής του δικτύου των δικαιοδόχων της.
Το γεγονός ότι η αλυσίδα τιμωρείται σε μια περίοδο που η κυβέρνηση επιχειρεί επικοινωνιακά να απεγκλωβιστεί από το θέμα της ακρίβειας, αποδεικνύει και την κυβερνητική αγωνία να καταδειχθούν οι επιχειρήσεις ως αποκλειστικά υπεύθυνες της κατάστασης στην αγορά. Όχι φυσικά πως αυτές είναι άμοιρες των ευθυνών.
Εικονικό πάγωμα από την Σκλαβενίτης
Μάλιστα αίσθηση δημιούργησε η ανακοίνωση της αλυσίδας Σκλαβενίτης ότι «δεν θα αυξηθούν οι τιμές των τυποποιημένων τροφίμων, ειδών καθαριότητας και ειδών ατομικής υγιεινής, έως την 30η Σεπτεμβρίου 2008».
Κι αυτό διότι είναι γνωστό πως ένα μεγάλο πάγιο ανατιμητικό κύμα έρχεται ακριβώς την περίοδο λήξης της εικονικής έκπτωσης εκ μέρους της εταιρείας. Ενώ δηλαδή η Σκλαβενίτης πέρασε κανονικά τις αυξήσεις στις αρχές του έτους, έρχεται να διαφημίσει ως «πάγωμα» την φυσιολογική ροή της εμπορικής της πολιτικής.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr