Η Μαρία Θεοδωράκη σχεδιάζει τη μνήμη

Η Μαρία Θεοδωράκη σχεδιάζει τη μνήμη

Η  Μαρία Θεοδωράκη, από τις πιο ιστορικές φυσιογνωμίες στον χώρο της γλυπτικής και της ζωγραφικής, έχει ήδη γράψει ιστορία ως μία από τις πιο εμπνευσμένες γλύπτριες και κατόχους της τεχνικής της μακέτας...

Η Μαρία Θεοδωράκη σχεδιάζει τη μνήμη
Η  Μαρία Θεοδωράκη, από τις πιο ιστορικές φυσιογνωμίες στον χώρο της γλυπτικής και της ζωγραφικής, έχει ήδη γράψει ιστορία ως μία από τις πιο εμπνευσμένες γλύπτριες και κατόχους της τεχνικής της μακέτας.

Η τέχνη της, που απλώνεται σε πολλαπλά πεδία -σινική, εγκαυστική με κερί και βότσαλο-, παραμένει πηγαία και κυρίως εμπνευσμένη. Πηγή έμπνευσης της γεννημένης στο Κάιρο Μαρίας Θεοδωράκη παραμένει, παρ’ όλα αυτά, η πολιτική. Η ίδια δήλωσε χαρακτηριστικά στο «ΘΕΜΑ people»: «Είναι παράδοξο πόσο ίδια είναι τα πράγματα από τότε που φιλοτεχνούσα εμπνευσμένη από τα πολιτικά γεγονότα στα τέλη της δεκαετίας του ’60 μέχρι σήμερα.

Δικτατορία τότε, τρόικα σήμερα. Ουσιαστικά αν το σκεφτεί κανείς δεν έχει αλλάξει τίποτε και αυτό που πάλι διακυβεύεται είναι ο εργατικός κόπος και ο μόχθος. Απλώς η περήφανη εργατιά, όπως αποτυπωνόταν τότε στα έργα μου, τώρα έχει μεταμορφωθεί σε σύγχρονη αψιλία».

Ως καλλιτέχνης η Μαρία Θεοδωράκη παραμένει ενθουσιώδης, εξακολουθεί να μου μιλάει με συγκίνηση για την Ελλάδα που υποφέρει, για το πόσο αγαπάει αυτή τη χώρα και πονάει για τη σημερινή πραγματικότητα. Παράλληλα, μου αποκαλύπτει και τα μυστικά της τέχνης της: το πώς πρώτη αυτή μετέφερε στην Ελλάδα την αρχαιότατη τέχνη του φαγιούμ, την οποία της έμαθε ο τότε καθηγητής και σήμερα Αρχιεπίσκοπος του Σινά Δαμιανός. Τα έργα, όπως δηλώνει η ίδια στο συνοδευτικό σημείωμα της έκθεσης, «αναζητούν την ουσία της ομορφιάς όχι στα περίτεχνα ποικίλματα και σε διακοσμητικές λύσεις, αλλά κυρίως στη δύναμη του σχεδίου, που μπορώ να αποδώσω στη σωστή κίνηση, να δώσω παλμό στη ζωντάνια και στην αναπαράσταση». Επιμένει κατηγορικά ότι ο καλλιτέχνης δεν μπορεί να μην εμπνέεται από άλλους, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι αντιγράφει. Ο καλλιτέχνης είναι φτιαγμένος, εκ των πραγμάτων, για να καινοτομεί.

Το ίδιο συνέβη, εκμυστηρεύεται, και στην περίπτωσή της όταν ήρθε αντιμέτωπη με τα αριστουργήματα των Ρίτσου και Κατράκη, «τους οποίου θαύμασα, με ενέπνευσαν αλλά ποτέ δεν αντέγραψα». Πάντοτε πρωτοπόρος σε διάφορες τεχνικές, ήταν μία από τους ελάχιστους μακετίστες της ελληνικής τηλεόρασης δουλεύοντας χρόνια σε σίριαλ που έχουν γράψει ήδη ιστορία. Κατόπιν πέρασε στα περιοδικά, αλλά ποτέ δεν εγκατέλειψε την αμιγή καλλιτεχνία.
Κλείσιμο

 Το κορίτσι-θαύμα, που στα 19 που απέσπασε το βραβείο του Χρυσού Φοίνικα Καλών Τεχνών του Μόντε Κάρλο, έγινε συγκροτημένη και ολοκληρωμένη καλλιτέχνις με μια πορεία την οποία θα δούμε να ξεδιπλώνεται αυτούσια στη ρετροσπεκτίβα που θα λάβει χώρα σε λίγες μέρες στο Πνευματικό Κέντρο Κορυδαλλού.


 «Χρωστήρας της μνήμης», αναδρομική έκθεση της Μαρίας Θεοδωράκη στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Κορυδαλλού, Γρηγορίου Λαμπράκη και Καρυταίνης, Αίθουσα «Κ», 1ος όροφος, τηλ. 210 4944364 και 210 4963914, από τις 13/10/2012



Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Δείτε Επίσης