Η Εθνική Λυρική Σκηνή κάνει καλοκαιρινή έναρξη στο Ηρώδειο με τον «Ριγολέττο» του Βέρντι

Η Εθνική Λυρική Σκηνή κάνει καλοκαιρινή έναρξη στο Ηρώδειο με τον «Ριγολέττο» του Βέρντι

H προπώληση των εισιτηρίων να ξεκινά την Πέμπτη 28 Απριλίου

Ethniki_liriki_skini_-_Irodeio
Μια από τις δημοφιλέστερες όπερες όλων των εποχών, ο «Ριγολέττος» του Τζουζέππε Βέρντι είναι η πρώτη μεγάλη καλοκαιρινή παραγωγή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής. Θα παρουσιαστεί στις 2, 5, 8 και 11 Ιουνίου στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού, σε σκηνοθεσία Κατερίνας Ευαγγελάτου και μουσική διεύθυνση Λουκά Καρυτινού με την προπώληση των εισιτηρίων να ξεκινά την Πέμπτη 28 Απριλίου.
Ο «Ριγολέττος» πρωτοπαρουσιάστηκε πριν από 171 χρόνια στη Βενετία. Με αυτή την όπερα ο Βέρντι αλλάζει σελίδα στη συνθετική του διαδρομή και παρουσιάζει ένα έργο με ξεκάθαρο στίγμα και αυξημένη διάθεση για πειραματισμό, καθώς οι μεταπτώσεις ανάμεσα σε λυρικές και δραματικές σκηνές εξασφαλίζουν τη διαρκή ροή της υπόθεσης με μεγάλη ταχύτητα.
Η ιστορία μιλά για τον έρωτα της Τζίλντας, κόρης του καμπούρη αυλικού γελωτοποιού Ριγολέττου, για τον έκλυτο Δούκα της Μάντοβας, ο οποίος της παρουσιάζεται ως φτωχός φοιτητής. Προκειμένου να εκδικηθεί για τη χαμένη τιμή της κόρης του, ο Ριγολέττος καταστρώνει τη δολοφονία του Δούκα. Ανακαλύπτοντας τα σχέδια του πατέρα της, η Τζίλντα αποφασίζει να σώσει τον αγαπημένο της και να θυσιαστεί, παίρνοντας τη θέση του.
Η Εθνική Λυρική Σκηνή ανέθεσε τη σκηνοθεσία του Ριγολέττου στη διακεκριμένη σκηνοθέτρια και καλλιτεχνική διευθύντρια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου Κατερίνα Ευαγγελάτου. Μετά την πολύ επιτυχημένη της πρώτη συνεργασία με την ΕΛΣ στη σύγχρονη όπερα Ζ, η Ευαγγελάτου έρχεται να αναμετρηθεί με το σπουδαίο αυτό έργο του οπερατικού ρεπερτορίου στην ιδιαιτέρων απαιτήσεων σκηνή του Ωδείου Ηρώδου Αττικού. Εξελίσσοντας την αναγνωρίσιμη σκηνοθετική της ταυτότητα, η Κατερίνα Ευαγγελάτου θα επιχειρήσει να φωτίσει την αντιφατική, σκοτεινή προσωπικότητα του χαρακτήρα του Ριγολέττου, μεταφέροντας την ιστορία του έργου στη διεφθαρμένη κοινωνία της ιταλικής επαρχίας της δεκαετίας του 1980.
Κλείσιμο
Η σκηνοθέτρια σημειώνει για τη σκηνοθετική της προσέγγιση: «Ο κύκλος βίας που περιγράφει ο Βέρντι στον Ριγολέττο μεταφέρεται στον μικρόκοσμο της ιταλικής επαρχίας της δεκαετίας του 1980, όπου το οργανωμένο έγκλημα κυριαρχεί. Η διαφθορά, τα εγκλήματα και οι βιασμοί είναι το πραγματικό πρόσωπο μιας κοινωνίας θρησκόληπτης, συντηρητικής και προληπτικής. Το σκηνικό της Εύας Μανιδάκη –ένα φθαρμένο από τον χρόνο αρχοντικό της ιταλικής επαρχίας, που κρύβει μέσα του την ωμότητα και τη σκοτεινιά των ηρώων του έργου–, είναι απολύτως ενταγμένο στον φυσικό σκηνικό χώρο του Ηρωδείου, ενώ τα κοστούμια του Άλαν Χράνιτελ συμπληρώνουν την εικόνα μιας κοινωνίας σε παρακμή».
Διευθύνει ο διακεκριμένος αρχιμουσικός και καλλιτεχνικός διευθυντής της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών Λουκάς Καρυτινός. Στο αμιγώς ελληνικό καστ, συναντούμε πρωταγωνιστές διεθνούς ακτινοβολίας όπως τους Δημήτρη Τηλιακό –στον ομώνυμο ρόλο–, Χριστίνα Πουλίτση, Δημήτρη Πακσόγλου, Πέτρο Μαγουλά, Μαίρη-Έλεν Νέζη κ.ά.

Προπώληση εισιτηρίων από τα Ταμεία ΕΛΣ, τα εκδοτήρια Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου και ηλεκτρονικά ΕΔΩ και ΕΔΩ 

Ειδήσεις σήμερα:

Μπήκαμε στη φάση του «ενεργειακού πολέμου» - Οι εκβιασμοί των Ρώσων και η απάντηση της Ευρώπης

Άγριο έγκλημα στη Ρόδο: Σκότωσε τον φίλο του, άλλαξε τα ματωμένα ρούχα, καθάρισε και κάλεσε το ΕΚΑΒ

Δεν είναι οξεία ηπατίτιδα το περιστατικό της 16χρονης στη Λάρισα, λέει το υπουργείο Υγείας
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

BEST OF NETWORK

Δείτε Επίσης