Οδηγούμε στην Ιταλία την Alfa Giulietta

Οδηγούμε στην Ιταλία την Alfa Giulietta

Υπάρχουν κάποια αυτοκίνητα-σταθμός στην ιστορία της Alfa Romeo. Και για να μην επεκταθούμε πολύ χρονικά, αναφέρουμε από τη δεκαετία του ’70 έως σήμερα: Alfasud, 33, 156. Η Giulietta έχει όλα τα φόντα να γίνει το επόμενο αυτοκίνητο-σταθμός στην ιστορία της Alfa Romeo.

Οδηγούμε στην Ιταλία την Alfa Giulietta
Υπάρχουν κάποια αυτοκίνητα-σταθμός στην ιστορία της Alfa Romeo. Και για να μην επεκταθούμε πολύ χρονικά, αναφέρουμε από τη δεκαετία του ’70 έως σήμερα: Alfasud, 33, 156. Η Giulietta έχει όλα τα φόντα να γίνει το επόμενο αυτοκίνητο-σταθμός στην ιστορία της Alfa Romeo.
Οι Alfisti δυσκολεύονται πολύ τα τελευταία χρόνια να βρουν σε προσιτή τιμή μια Alfa που να συνδυάζει τα «καλά» του παρελθόντος με τις απαιτήσεις του παρόντος. Πολλοί «αλλαξοπίστησαν», ενώ σίγουρα τα μέλη λιγοστεύουν από βιολογικούς λόγους και πολύ δύσκολα γεννιούνται πλέον πάθη που μπορεί να οδηγήσουν σε νέα μέλη.
Θεωρώντας τον εαυτό μου μέλος του club, λέω με το χέρι στο τετράφυλλο τριφύλλι ότι η Giulietta πάει, στρίβει και φρενάρει σαν Alfa Romeo. Ταυτόχρονα, έχει όλες τις σύγχρονες ανέσεις και κινητήρα με 1.4 lt και 170 PS, που εκπέμπει CO2 134g/km. Γιατί το τονίζουμε αυτό;
Συγκρατήστε την τιμή των 140g/km, θα παίξει καθοριστικό ρόλο στον προσδιορισμό των «πράσινων" τελών κυκλοφορίας στο μέλλον.
Νέα πλατφόρμα!
Η Giulietta είναι το πρώτο αυτοκίνητο του Groupo Fiat που βασίζεται στο νέο πάτωμα με κωδική ονομασία «Compact» (σ.σ.: μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα γι’ αυτό στο www.protothema.gr, στην ενότητα Car+Speed). Οι Ιταλοί περηφανεύονται για το χαμηλό βάρος, την ακαμψία και τη δυνατότητα να χρησιμοποιηθεί σε τετρακίνητα ή πισωκίνητα μοντέλα (σ.σ.: συνεργασία με Chrysler).
Ενδεικτική της σημασίας που δίνεται στο εν λόγω μοντέλο είναι η διάταξη της πίσω ανάρτησης. Σε μια κατηγορία που ζει και βασιλεύει, ελέω κόστους, ο ημιάκαμπτος άξονας, οι Ιταλοί εξοπλίζουν την Giulietta με ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, στοιχείο αναγκαίο για σπορτίφ οδική συμπεριφορά, σε συνδυασμό με άνεση.
Το set up της ανάρτησης παίρνει άριστα στην Giulietta, τουλάχιστον με τα ελαστικά διαστάσεων 205/55/16 που την οδηγήσαμε εμείς. Φυσικά υπάρχουν και σπορ πακέτα με ζάντες 17 ή 18 ιντσών - κάντε υπομονή μέχρι να οδηγήσουμε μια τέτοια έκδοση στην Ελλάδα.
Στο Μπαλόκο βρίσκεται η ιστορική πίστα δοκιμών της Alfa Romeo και εκεί έγινε η παρουσίαση. Εχοντας οδηγήσει τον κινητήρα Multiair 1.4 lt στην έκδοση των 135 PS στη Mito (σ.σ.: δεν διατίθεται στην Giulietta) είχαμε μείνει με ανάμικτα συναισθήματα, οπότε περιμέναμε με αγωνία την πρώτη επαφή με την έκδοση των 170 PS. Ευτυχώς (!), κανένα θέμα όσον αφορά στην υστέρηση στις χαμηλές στροφές, το μοτέρ είναι απλώς εξαιρετικό, χωρίς δεύτερη σκέψη είναι ό,τι καλύτερο υπάρχει στα 1.4 lt σήμερα. Ομως εδώ θα πρέπει να τονίσουμε την ανάγκη του για "100άρα" βενζίνη. Επί τη ευκαιρία, μη γελιέστε, στην ελληνική αγορά υπάρχει μόνο μία βενζίνη 100 οκτανίων, όλες οι υπόλοιπες «100άρες» είναι ουσιαστικά 95άρες με πρόσθετα.
Κλείσιμο
Το 6άρι μηχανικό κιβώτιο είναι θετικό σε αίσθηση και κλιμάκωση, το τιμόνι όπως θα περίμενε κανείς σε μια Alfa Romeo και τα φρένα γραμμικά - αποτελεσματικά. Ταυτόχρονα, σε δυνατό φρενάρισμα που ακολουθείται από απότομη αλλαγή πορείας η ανάρτηση δείχνει το μεγάλο εύρος δυνατοτήτων της και το πλαίσιο λάμπει διά της ακαμψίας του. Με μια κουβέντα, άριστα!
Στο εσωτερικό οι ρετρό πινελιές θα ενθουσιάσουν τους παραδοσιακούς Alfisti, όμως υπάρχουν κάποια κομμάτια στο ταμπλό και στα πλαϊνά των θυρών, η ποιότητα των οποίων δεν ικανοποιεί.
Οπως δεν μας άρεσε καθόλου και η θέση της οθόνης του GPS στο πάνω μέρος του ταμπλό σας. Συστήνουμε ανεπιφύλακτα να την αποφύγετε.
Εκτός από την έκδοση των 1.4 lt, 170 PS, θα υπάρχει και μια πιο φθηνή έκδοση 120 PS, με τον κινητήρα που φορούν τα Grande Punto - Bravo.
Με τη διαφορά ανάμεσά τους στα 1.900 ευρώ, δύσκολα η δεύτερη θα αποτελέσει επιλογή των παραδοσιακών Alfisti, οι οποίοι έχουν και έναν λόγο παραπάνω να περηφανεύονται. Ναι, η Giulietta έχει και έκδοση Quadrifoglio Verde 1.8 lt, 235 PS. Είχαμε την ευκαιρία να την οδηγήσουμε στην πίστα του Μπαλόκο και… ε, δε γίνεται να τα πούμε όλα σε μια Κυριακή. Υπομονή έως την επόμενη...

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Διαστάσεις Μ/Π/Υ:
4.351x1.798x1.465 mm
Χώρος αποσκευών: 350 lt
Κινητήρας (cc): 1.368, 1.368, 1.742
Ισχύς (PS/rpm): 120/5.000, 170/5.500, 235/5.500
Ροπή: (kgm/rpm): 21/1.750, 25,4/2.500, 34,6/1.900
Βάρος (kg): 1.355, 1.365, 1.395
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα (km/h): 195, 218, 242
Επιτάχυνση 0-100 km (sec): 9.4, 7.8, 6.8
Μικτή κατανάλωση (/100km): 6,4 lt, 5,8 lt, 7,6 lt
Εκπομπές CO2: 149 g/km, 134 g/km, 177 g/km
Τιμές (€): 20.400, 22.300, 30.500 (βασικές εκδόσεις)
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

Δείτε Επίσης