Οδηγούμε τη νέα Lancia Delta

Οδηγούμε τη νέα Lancia Delta

Με όνομα βαρύ σε ιστορία, που κατά προέκταση δημιουργεί πολλές φιλοδοξίες, η Lancia είναι έτοιμη να κάνει ένα από τα μεγαλύτερα βήματα στην ιστορία της: Να αναβιώσει τη νέα Delta, την οποία οδηγούμε για πρώτη φορά στην Ιταλία.


Συνεχίζοντας τον πρόλογο, θα τολμούσα να πω ότι η αναβίωση της Delta δεν είναι μία από τις σημαντικότερες στιγμές μόνο της Lancia, αλλά όλης της αυτοκίνησης. Είναι η συνέχεια της εξέλιξης, το πάντρεμα του χτες με το σήμερα. Είναι παράλληλα ένα από τα μεγαλύτερ

Οδηγούμε τη νέα Lancia Delta

Με όνομα βαρύ σε ιστορία, που κατά προέκταση δημιουργεί πολλές φιλοδοξίες, η Lancia είναι έτοιμη να κάνει ένα από τα μεγαλύτερα βήματα στην ιστορία της: Να αναβιώσει τη νέα Delta, την οποία οδηγούμε για πρώτη φορά στην Ιταλία.


Συνεχίζοντας τον πρόλογο, θα τολμούσα να πω ότι η αναβίωση της Delta δεν είναι μία από τις σημαντικότερες στιγμές μόνο της Lancia, αλλά όλης της αυτοκίνησης. Είναι η συνέχεια της εξέλιξης, το πάντρεμα του χτες με το σήμερα. Είναι παράλληλα ένα από τα μεγαλύτερα στοιχήματα των τμημάτων μάρκετινγκ. Γιατί όταν ένα αυτοκίνητο το ονοματίζεις Delta, με ο,τι αντιπροσωπεύει αυτό το όνομα (οι επαΐοντες καταλαβαίνουν τι εννοώ) , δημιουργεί, όπως και να το κάνουμε, μεγάλες προσδοκίες! «Αυτοί που θυμόνται ακόμα την Delta, τι θυμούνται λόγο της Integrale» μας λέει χαρακτηριστικά ο Πάολο Μπουφάρντι, υπεύθυνος μάρκετινγκ της Lancia. Ε, αυτό από μόνο του ανεβάζει τον πήχη των προσδοκιών σε θεόρατα ύψη…


ΑΡΙΣΤΟΚΡΑΤΙΣΣΑ
Όπως αναφέρουμε χαρακτηριστικά και στο άρθρο της πρώτης σελίδας, η μικρή, ατίθαση, δύστροπη ιταλίδα, μεγάλωσε, ωρίμασε, ομόρφυνε. Σχεδιαστικά, δεν υπάρχει τίποτε που να συνδέει την πρώην, με τη νυν. Ούτε το σήμα-ασπίδα της Lancia, που και αυτό άλλαξε. Το μόνο που συνδέει την τότε με την τώρα είναι το «Δ». Αυτό το γράμμα της ελληνικής αλφαβήτου που τόσο αγάπησαν και αγαπούν οι ιταλοί. Επί τη εμφανίσει η νέα Delta μας άρεσε πολύ. Ακόμα και αν στην αρχή μας ξένισε το πίσω μέρος του αυτοκινήτου, που θυμίζει λίγο ένα μικρό station wagon, παρατηρώντας την προσεκτικά, μας κέρδισε και αυτό. Είναι όμορφη η άτιμη… Στο εμπρόσθιο  μέρος είναι ιδιαίτερα «επιθετική» με το σήμα της εταιρίας να δεσπόζει στο κέντρο της μάσκας και τις γραμμές να είναι διάχυτες κατά μήκος του καπό. Η ίδια φιλοσοφία ακολουθείται και στην πλαϊνή σχεδίαση του αυτοκινήτου, η οποία είναι έντονα δυναμική, με κύριο χαρακτηριστικό τις τραπεζοειδείς κολώνες. Το μήκος του είναι στα 4,5 m, το πλάτος 1,8 m, το ύψος 1,5 m και το μεταξόνιο 2,7 m (από τα μεγαλύτερα στην κατηγορία του). Είναι χτισμένο στο πλαίσιο του Fiat Bravo, με τη διαφορά ότι έχει επιμηκυνθεί κατά περίπου 15 εκατοστά. Κερδισμένοι από αυτήν την επιμήκυνση (σε σχέση με το Bravo) βγαίνουν οι πίσω επιβάτες, οι οποίοι μάλιστα έχουν τη δυνατότητα να μετακινούν εμπρός-πίσω και για λίγα εκατοστά όλη την πίσω σειρά τον καθισμάτων, για να βολευτούν καλύτερα. Ο χώρος των αποσκευών είναι στο μέσο όρο της κατηγορίας με 380 λίτρα. Σε ότι αφορά το ταμπλό, η βασική σχεδιαστική γραμμή προέρχεται από το Bravo, με τις όποιες ομοιότητες να τελειώνουν εκεί. Έχουν τοποθετηθεί πολύ καλής ποιότητας υλικά, (ο Μάρκο Τενκόνε, αυτοσχεδιαστής της Lancia, μας είπε ότι είναι όμοια με της Maserati!), ενώ η συναρμολόγηση ξεφεύγει κατά πολύ από τα γνώριμα ιταλικά δεδομένα και πλησιάζει πολύ τα γερμανικά! Έχει χρησιμοποιηθεί πολύ χρώμα αλουμινίου, τόσο στο εσωτερικό του τιμονιού, όσο και στο ηχοσύστημα, ενώ η εργονομία είναι καλή.

Κλείσιμο


ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ
Δύο θα είναι οι βενζινοκινητήρες με τους οποίους θα ξεκινήσει την εμπορική της καριέρα η ιταλίδα. O εξής ένας: Ο υπερτροφοδοτούμενος 1.400 cc με δύο αποδόσεις, 120 και 150 ίππους αντίστοιχα. Ενας κινητήρας σε δύο εκδοχές, όπως ακριβώς συμβαίνει με το Bravo. Σύμφωνα με τις πληροφορίες μας θα υπάρξει και τρίτη έκδοση (η HF;) που θα φέρει έναν Turbo 1,8 lt κινητήρα με την απόδοσή του να φτάνει σχεδόν τους 200 ίππους. Βέβαια υπάρχουν και φοβεροί πετρελαιοκινητήρες, τους οποίος θα απολαμβάνουν αβίαστα και νόμιμα οι υπόλοιποι Ευρωπαίοι.
Στην Ιταλία είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε το αυτοκίνητο με τον «μεγάλο» κινητήρα, αυτόν των 150 ίππων. Είναι περιττό να αρχίσω να σας γράφω περί δύναμης κλπ. Αυτός ο κινητήρας έχει περάσει με επιτυχία τις δοκιμές και από το Bravo. Πρέπει όμως να σταθούμε στην πολύ καλή ποιότητα κύλισης της Delta και στις αναρτήσεις της που απλά παίρνουν άριστα. Η απόσβεση των ανωμαλιών του οδοστρώματος, ακόμα και με τις 17άρες ζάντες αλουμινίου που φορούσε το αυτοκίνητό της δοκιμής μας, είναι μοναδική. Σ’ αυτό έχει συμβάλει τα μέγιστα και ένα νέο ηλεκτρονικό σύστημα που έχει τοποθετηθεί, το Reactive Suspension System. Αυτό ελέγχει την απόσβεση της ανάρτησης υποχρεώνοντάς την ουσιαστικά να απορροφά περισσότερους κραδασμούς που προέρχονται από τις ανωμαλίες του δρόμου. Γενικά η Delta έχει πάμπολλα τέτοια συστήματα, τα οποία για να τα αναλύσουμε χρειαζόμαστε πολλές σελίδες.
Από εκεί και πέρα, μας άρεσε το 6ταχυτο χειροκίνητο κιβώτιο (Lancia, γιατί το αυτόματο το τοποθετείς μόνο στις diesel εκδόσεις;), ενώ θα θέλαμε λίγο καλύτερο το τιμόνι, σε ότι αφορά την αίσθηση. Τέλος πολύ καλή είναι και η ηχομόνωση του εσωτερικού του.



Ολοκληρώνοντας αυτή την πρώτη επαφή με την ιταλίδα και μέχρι την επόμενη εγχώρια συνάντησή μας (ίσως και μέσα στο καλοκαίρι), θα πρέπει να τονίσουμε ότι το αυτοκίνητο έχει όλα τα φόντα να… διακριθεί εμπορικά και στην Ελληνική αγορά. Όμως όλα θα κριθούν από τις τιμές πώλησης της Delta (που δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμα) αλλά και από το «μαρκετινίστικο» πλασάρισμα της στην Ελλάδα. Και αυτό το λέμε γιατί, πρέπει οι άνθρωποι της ελληνικής αντιπροσωπίας να πείσουν τον Έλληνα υποψήφιο ότι Lancia δεν είναι Fiat. Οπως Fiat δεν είναι η Alfa Romeo και… τούμπαλιν. Για να σας δώσουμε να καταλάβαιται πώς οι Ιταλοί βλέπουν το αυτοκίνητό τους, θέτουν ως εμπορικούς αντιπάλους την BMW Σειρά 1 και το Audi A3. Αυτό από μόνο του λέει πολλά για το που θα κινηθεί οικονομικά η Delta. Στην Ιταλία πάντως η βασική έκδοση θα ξεκινάει από τα σχεδόν 22.000 ευρώ.

Βάλτε κάτι παραπάνω για την Ελλάδα και θα πέσετε μέσα. Εκτός και αν η ελληνική αντιπροσωπία μας ξαφνιάσει ευχάριστα...

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

 

Διαστάσεις Μ/Π/Υ:

4.520/1.797/1.499 χιλιοστά

Μεταξόνιο:

2.700 χιλιοστά

Χώρος αποσκευών:

380 λίτρα

Κινητήρας

1.398 cc, 1398 cc

Ισχύς (PS/rpm):

120/5.000, 150/5.500

Ροπή: (kgm/rpm):

21,0/1.750, 21,0/ 2.250

Βάρος (kg):

1.320, 1.320

Μετάδοση:

Στους εμπρόσθιους τροχούς

Κιβώτιο:

Χειροκίνητο 6 σχέσεων

Ανάρτηση

 

Εμπρός:

 Γόνατα ΜcPherson

Πίσω:

Ημιάκαμπτος άξονας

 

 

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

 

Τελική ταχύτητα:

179 km/h ,185 km/h

Επιτάχυνση 0-100 km:

12,0 sec, 9,3 sec

Κατανάλωση (lt/100 km)

 

Μέση:

6,6, 7,0

Εκπομπές CO2:

156 g/km, 165 g/km

ΤΙΜΗ:

 από~ 23.000 ευρώ (εκτίμηση C+S)

Η ΓΝΩΜΗ ΤΟΥ CAR+SPEED
Πρέπει να σταθούμε στην πολύ καλή ποιότητα κύλισης του αυτοκινήτου και στις αναρτήσεις του που απλά παίρνουν άριστα. Η απόσβεση των ανωμαλιών του οδοστρώματος, ακόμα και με τις 17άρες ζάντες αλουμινίου που φορούσε το αυτοκίνητό της δοκιμής μας, είναι μοναδική. Σε αυτό έχει συμβάλει τα μέγιστα και ένα νέο ηλεκτρονικό σύστημα που έχει τοποθετηθεί, το Reactive Suspension System._TT

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης