Έκλεστον – Σουμάχερ σε μια παρτίδα τάβλι!

Αγωνίζεται σαν Σουμάχερ, ο Σουμάχερ;

Δεν μπορούμε να είμαστε βέβαιοι ότι έπαιξαν μόνο backgammon αλλά δύσκολο να φανταστεί κανείς ότι κάποιος από τους δυο θρύλους της F1 ξέρει «πλακωτό» ή «φεύγα». Όπως και να έχει η συζήτηση γύρω από το τάβλι είχε φυσικά περισσότερο ενδιαφέρον...

Δεν μπορούμε να είμαστε βέβαιοι ότι έπαιξαν μόνο backgammon αλλά δύσκολο να φανταστεί κανείς ότι κάποιος από τους δυο θρύλους της F1 ξέρει «πλακωτό» ή «φεύγα».
Όπως και να έχει η συζήτηση γύρω από το τάβλι είχε φυσικά περισσότερο ενδιαφέρον.
Το θέμα δημοσιοποιήθηκε στην επίσημη ιστοσελίδα της Formula 1, www.f1.com

Μπέρνι, Μίκαελ μπορείτε να θυμηθείτε την πρώτη σας συνάντηση και τι ειπώθηκε;
Έκλεστον:
Αν με βοηθά η μνήμη μου ήταν πριν δυο δεκαετίες στη Μόντσα.
Σουμάχερ: Σωστά.
Έκλεστον: Τον βοήθησα να μεταπηδήσει από τη Jordan στη Benetton.

Γιατί το έκανες αυτό; Ήταν από τότε φανερό ότι πρόκειται για μοναδικό οδηγό;
Έκλεστον:
Ναι φυσικά γι’ αυτό ήθελα να πάει σε μια ομάδα με ανταγωνιστικό μονοθέσιο. Εξελίχθηκε όχι μόνο σε σπουδαίο οδηγό αλλά και σε σπουδαίο team manager στο ποδόσφαιρο θα μπορούσε κάλλιστα να είναι προπονητής – παίκτης.

Πριν το Μίκαελ πολλοί Γερμανοί οδηγοί είχαν δοκιμάσει την τύχη τους στην F1, γιατί υπήρξες τόσο σίγουρος για την επιτυχία του;
Έκλεστον:
Το βλέπεις αμέσως εφόσον ξέρεις να ξεχωρίζεις ταλέντα. Φάνηκε από τον πρώτο κιόλας αγώνα του, στο Σπα.
Σουμάχερ: Το ίδιο πιστεύω και εγώ το ταλέντο αποκαλύπτεται αμέσως.
Έκλεστον: Όπως και να έχει ήμουν σίγουρος ότι επρόκειτο για έναν νικητή προτού ανέβει για πρώτη φορά στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου το 1992 στο Σπα. Φυσικά ότι θα κερδίσει επτά παγκόσμιους τίτλους δεν μπορούσε κανείς να το φανταστεί.

Για σένα Μίκαελ πότε έγινε ορατή η πιθανότητα επιτυχίας στη F1;
Για να είμαι ειλικρινής μετά το δεύτερο αγώνα μου στη Μόντσα – πρώτο με τη Benetton – κατάλαβα ότι είχα τις δυνατότητες για μεγάλα πράγματα. Πριν απ’ αυτό δεν είχα την απαραίτητη αυτοπεποίθηση για να σκεφτώ πέρα απ’ το ότι κατάφερα να βρεθώ στη F1. Βέβαια δε φανταζόμουν πρωταθλήματα απλά πίστευα ότι μπορούσα να αγωνιστώ στο επίπεδο των κορυφαίων.

Οπότε πρέπει να ευγνωμονείς το Μπέρνι που σε βοήθησε να μεταπηδήσεις από τη Jordan στη Benetton;
Σουμάχερ:
Φυσικά. Πάντα ήταν διαθέσιμος όταν χρειαζόμουν μια συμβουλή και πάντα πρόσφερε τη βοήθειά του. Έπαιξε το ρόλο του στην μεταπήδησή μου από τη Jordan στη Benetton. Ήταν σημαντικό να βρεθώ στη σωστή ομάδα. Αυτό βέβαια βοήθησε και να αυξηθεί το ενδιαφέρον για τη F1 στη Γερμανία. Οπότε αλληλοβοηθηθήκαμε.
Έκλεστον: Ο Σουμάχερ και ο Χάμιλτον είναι ακόμη και σήμερα οι πιο αναγνωρίσιμοι οδηγοί της F1.

Μίκαελ τι σου έδωσε η F1;
Είκοσι χρόνια γεμάτα πάθος και θετική ενέργεια.

Τι διδαχτήκατε ο ένας απ’ τον άλλο;
Έκλεστον:
Ο Μίκαελ είναι ένας καθωσπρέπει άνθρωπος. Αυτό είναι πολύ σημαντικό για μένα. Όταν του μιλήσεις μπορείς να δώσεις βάση στα λεγόμενά του. Επίσης σημαντικό είναι πόσο σύντομα μεταμορφώθηκε στη Benetton από οδηγός σε ομαδάρχης.
Σουμάχερ: Αυτό ίσχυε περισσότερο στη Ferrari…

Τώρα στη Mercedes;
Σουμάχερ:
Έχω δουλέψει τόσα πολλά χρόνια με το Ρος Μπρον και άλλα μέλη στην ομάδα οπότε φυσικά δεν περιορίζομαι στην οδήγηση. Σίγουρα δεν είμαι ούτε μηχανικός, ούτε αεροδυναμιστής αλλά έχω αρκετή εμπειρία για να διακρίνω ποια κατεύθυνση πρέπει να ακολουθήσουμε για να πετύχουμε. Παρά τα άπειρα προγράμματα προσομοίωσης και όλα τα δεδομένα από τους υπολογιστές ακόμη άνθρωποι αποφασίζουν.

Μπέρνι πως έμαθες για την επιστροφή του Σουμάχερ;
Από τις εφημερίδες…

Δε μιλήσατε νωρίτερα;
Έκλεστον:
Όχι…
Σουμάχερ: Για ποιο λόγο;
Έκλεστον: Αυτά που έχουν σημασία είναι ότι ο Μίκαελ είχε την αυτοπεποίθηση να επιστρέψει και υπήρξε μια ομάδα που πίστευε σ’ αυτόν. Στη Mercedes ξέρουν τι είναι ικανός να πετύχει.

Σας εξέπληξε η απήχηση που είχε η επιστροφή του;
Σουμάχερ:
Μπορείς να στοιχηματίσεις σ’ αυτό. Από το καλοκαίρι του 2009 ακόμη όταν συζητούσα την επιστροφή μου στη Ferrari εξεπλάγην θετικά από την ανταπόκριση του κόσμου.
Έκλεστον: Ήταν φανταστικά. Είχε παραπλήσια απήχηση με την επιστροφή του Τάιγκερ Γούντς αν και αυτός σταμάτησε για τελείως διαφορετικούς λόγους. Είχαμε μεγάλη απήχηση στα media χάρη στο Μάικλ. Τον ευχαριστώ γι΄ αυτό.

Ειλικρινά τώρα Μάικλ μπορούσες ποτέ να φανταστείς ότι κάποιος οδηγός θα πάρει 7 παγκόσμιους τίτλους;
Σουμάχερ:
Κανείς δεν μπορεί να είναι τόσο νάρκισσος. Ακόμα και στα πιο τρελά όνειρά μου δε φανταζόμουν ότι θα κατακτήσω πάνω από έναν τίτλο. Σαν οδηγός εξαρτάσαι από την ανταγωνιστικότητα του μονοθεσίου. Δεν παίζουμε τένις ή κάποιο άλλο άθλημα όπου αρκεί το ταλέντο. Όμως μου αρέσει αυτό να είσαι μέρος μιας ομάδας που επιτυγχάνει και να δίνει κίνητρο ο ένας στον άλλο.
Έκλεστον: Μεγάλη αλήθεια αυτό. Η F1 είναι ομαδικό σπορ και όλα τα μέλη όλων των ομάδων είναι εξίσου σημαντικά. Οπότε όλοι μαζί πρέπει να προσπαθούν για το κοινό καλό. Γι’ αυτό αντιτίθεμαι στην απαγόρευση των «εντολών ρύθμισης αποτελέσματος». Το μόνο που πρέπει να απαγορεύεται είναι η συνέργεια δυο ομάδων εις βάρος μιας άλλης. Εσύ τι λες Μάικλ;
Σουμάχερ: Ο Γουέμπερ με το Φέτελ στην Τουρκία είχαν δεχτεί εντολές, ο Ρόσμπεργκ στο Χόκενχάιμ μπήκε μετά από μένα στα πιτ και ωφελήθηκε απ’ αυτό. Είναι όμως αυτά εντολές ρύθμισης αποτελέσματος; Μόνο ότι μπορεί να ελέχθη πραγματικά πρέπει να μπαίνει σε κανονισμό.
Έκλεστον: Πολύ σωστά…

Μπέρνι χαρακτήρισες την επιστροφή του Σουμάχερ σα «δώρο» για τη F1; Όμως τα πράγματα εξελίσσονται δύσκολα. Συνεχίζεις να την θεωρείς δώρο;
Ναι γιατί ο Μίκαελ παραμένει σε άριστη κατάσταση και το οδηγικό του ταλέντο είναι εδώ. Αγωνίζεται γιατί θέλει να κερδίζει, αυτή τη στιγμή δεν μπορεί οπότε πρέπει να επικεντρωθεί στο να φτιάξει το μονοθέσιο.

Μίκαελ εξήγησέ μας γιατί η επιστροφή σου δεν είναι λάθος…
Σουμάχερ:
Γιατί απολαμβάνω αυτό που κάνω και γιατί πιστεύω ότι μπορώ να κερδίσω ένα ακόμη τίτλο. Έχω αποδεχτεί ότι θα χρειαστεί χρόνος. Όλοι στην ομάδα πιστεύουμε ότι έπρεπε να είμαστε πιο ανταγωνιστικοί φέτος. Αλλά αυτό δεν ισχύει.
Έκλεστον: Εάν οδηγούσε μια Red Bull θα στοιχημάτιζα υπέρ του…

Το ίδιο και εσύ Μίκαελ;
Ας το θέσω καλύτερα…θα είχα διαφορετικές επιλογές με μια Red Bull.






Τι σε κάνει να πιστεύεις ότι του χρόνου θα έχεις καλύτερο μονοθέσιο;
Σουμάχερ:
Επειδή έχουμε κατανοήσει σε βάθος τα προβλήματα που μας φρενάρουν φέτος.
Έκλεστον: Θέλω να προσθέσω κάτι. Παρότι ο Ρόσμπεργκ είναι πιο γρήγορος απ’ το Σουμάχερ έχει ακόμη πράγματα να αποδείξει. Ο Μίκαελ όχι πια. Για το Νίκο μια 4η θέση είναι σημαντική για το Μίκαελ όχι. Μόνο η νίκη μετράει για το Μίκαελ το να τερματίζει 4ος ή 14ος δεν έχει καμία διαφορά.

Έχει δίκιο Μίκαελ;
Πιθανότατα…

Αρέσει και στους δυο σας το πόκερ. Πόσο σημαντικές είναι οι εκφράσεις του προσώπου;
Έκλεστον:
Δεν χρειάζονται γκριμάτσες όταν φοράς κράνος. Αλλά για να μιλήσουμε σοβαρά γιατί να πιεστεί στα όρια για μια 4η θέση;
Σουμάχερ: Μια στιγμή δεν το δέχομαι αυτό, πάντα οδηγώ στα όρια, αυτό το κάνω για μένα.

Αυτό που εννοεί ο Μπέρνι είναι ότι δείχνεις πιο χαλαρός απ’ ότι στο παρελθόν…
Σουμάχερ:
Εντάξει ναι. Αλλά αυτό δε σημαίνει ότι δεν τα δίνω όλα.
Έκλεστον: Υπονοώ ότι είναι διαφορετική η ορμή σου όταν παλεύεις για μια νίκη απ’ ότι όταν παλεύεις για την 8η ή 9η θέση.

Εκπλήσσεσαι ακόμη με τις αντιδράσεις των media; Υπάρχουν στιγμές που τσιμπιέσαι και λες «θεέ μου τι έκανα;»….
Σουμάχερ:
Επαναλαμβάνω ακόμη μια φορά ότι σημαντικό είναι για μένα το πώς δουλεύω με το μονοθέσιο και την ομάδα. Τα media είναι απόρροια αυτού. Δεν επηρεάζουν την εικόνα που με κατευθύνει.

Πιστεύεις ότι είσαι ταχύτερος του Ρόσμπεργκ;
Σουμάχερ:
Μελετώ όλες τις λεπτομέρειες. Είναι αλήθεια ότι με τον τρόπο που συμπεριφέρεται το μονοθέσιο σήμερα δεν οδηγώ στο επίπεδό του. Σίγουρα όχι στις δοκιμές. Στον αγώνα τα πράγματα είναι πιο ισορροπημένα. Ξέρω ακριβώς τι χρειάζεται να κάνω για να αλλάξω την κατάσταση και πάνω σ’ αυτό δουλεύω.

Ο Μπάτον, λέει ότι νιώθει ένοχος καθότι το φετινό σου μονοθέσιο είναι προσαρμοσμένο στο δικό του οδηγικό στυλ που διαφέρει τελείως απ’ το δικό σου.
Ο ίδιος προτιμά την υποστροφική συμπεριφορά σε αντίθεση με σένα.  Ενσωματώθηκες αργά στην ομάδα για να αλλάξουν τα βασικά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά…
Είναι αλήθεια ότι κάθε οδηγός έχει το δικό του στυλ και πρέπει να δουλέψει με την ομάδα ώστε να βολεύεται στο μονοθέσιο. Το είχα πετύχει αυτό στη Ferrari. Αλλά δε γίνεται μέσα σε μια νύχτα. Δεν είναι μυστικό ότι τα οδηγικά χαρακτηριστικά του μονοθεσίου μας, δε με βολεύουν. Από μας εξαρτάται να το αλλάξουμε αυτό, τότε τα πράγματα θα είναι αλλιώς.

Ο Σουμάχερ άλλαξε τα δεδομένα και τις απαιτήσεις από τους οδηγούς…
Έκλεστον:
Σήμερα όλοι θέλουν να του μοιάσουν…
Σουμάχερ: Είμαι σίγουρος ότι ο Φέτελ έχει μελετήσει προσεκτικά τα βήματα της καριέρας μου. Δεν μου το έχει πει αλλά το νιώθω. Είμαι περήφανος γι’ αυτό. Αλλά δεν πέτυχα επειδή είχα την καλύτερη φυσική κατάσταση. Δούλεψα σκληρά με την ομάδα, η επιτυχία μου ήταν άθροισμα πολλών πραγμάτων.
Έκλεστον: Ο Μίκαελ ανέβασε και τον πήχη των αμοιβών για τους πιλότους. Οι ομαδάρχες του το φυλάνε αυτό. Επιστρέφοντας στο Φέτελ είναι έξυπνος όπως και ο Σουμάχερ όσον αφορά στη δουλειά ενώ έχει και εξαιρετικό ταλέντο. Επίσης είναι καλό παιδί, δεν τον λένε «μικρό Σουμάχερ» στη Γερμανία;
Σουμάχερ: Δεν του αρέσουν αυτές οι συγκρίσεις και έχει δίκιο, μεγάλωσε πια…

Θεωρείς τον Αλόνσο διάδοχό σου στη Ferrari; Κάποιοι πιστεύουν ότι κάνει κουμάντο…
Σουμάχερ:
Δεν μπορώ να απαντήσω σ’ αυτή την ερώτηση. Δεν έχω επαφή με τον Αλόνσο
Έκλεστον: Ο Φερνάντο έχει διαφορετικό χαρακτήρα. Δε θα πετύχει στη Ferrari όπως ο Μίκαελ…

 

ΣΧΟΛΙΑ

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

ham-abudhab

Ιδανικά έκλεισε μία θριαμβευτική για εκείνον σεζόν ο Lewis Hamilton, καθώς μετέτρεψε την pole position σε νίκη στη μαγευτική Γιας Μαρίνα που φιλοξένησε τον εικοστό-πρώτο και τελευταίο αγώνα του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος.

ham

Ο Lewis Hamilton πανηγύρισε την pole position #83 της καριέρας του και ενδέκατη φετινή, με τη Mercedes να κυριαρχεί στις κατατακτήριες δοκιμές του Άμπου Ντάμπι, που αποτελεί τον εικοστό-πρώτο και τελευταίο γύρο του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος.

schumacher

Πλησιάζουμε στη συμπλήρωση πέντε χρόνων από το σοβαρό ατύχημα του Michael Schumacher ενώ έκανε σκι στο τουριστικό θέρετρο της Μεριμπέλ στις γαλλικές Άλπεις και η σιγή σχετικά με την κατάστασή του συνεχίζεται.

ham

Σε μία περίοδο ελεύθερων δοκιμών όπου η απειλή βροχής δημιουργούσε διαρκή πίεση σε ομάδες και οδηγούς, ο Lewis Hamilton κατάφερε να πανηγυρίσει την pole position για το Grand Prix Βραζιλίας, που αποτελεί τον εικοστό και προτελευταίο γύρο του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1.