Ανάλυση GP Καναδά: Τελικά ποια ήταν η σωστή στρατηγική;
Ανάλυση GP Καναδά: Τελικά ποια ήταν η σωστή στρατηγική;
Μια αβασάνιστη απάντηση είναι: «Αυτή που ακολούθησε ο νικητής». Η ανάλυση που ακολουθεί ίσως σας βοηθήσει να διαμορφώσετε μια πιο σφαιρική άποψη...
UPD:
Μια αβασάνιστη απάντηση είναι: «Αυτή που ακολούθησε ο νικητής», όμως ακολουθεί μια ανάλυση που ίσως σας βοηθήσει να διαμορφώσετε πιο σφαιρική άποψη.
Οι τρεις πρώτοι της τελικής κατάταξης Χάμιλτον, Μπάτον, Αλόνσο χρησιμοποίησαν την πολύ μαλακή γόμα για να καταταχθούν όσο πιο ψηλά γίνεται και στον αγώνα «απαλλάχθηκαν» απ’ αυτή μετά από 6-7 γύρους. Διατήρησαν τη μέση γόμα για 21 – 22 γύρους άλλαξαν βάζοντας ένα νέο σετ και πήγαν μ’ αυτό μέχρι τον τερματισμό κρατώντας το άλλους 40(+) γύρους.
Αντίθετα στη Red Bull είχαν καταταγεί με την μέση γόμα την οποία ο Φέτελ κράτησε για 14 γύρους ενώ ο Γουέμπερ για 13. Ο Αυστραλός εκκίνησε ( 7ος) εκτίοντας ποινή 5 θέσεων καθότι οι μηχανικοί του άλλαξαν κιβώτιο.
Η επιλογή της Αυστριακής ομάδας στο πρώτο pit stop ήταν: Πολύ μαλακή γόμα για το Φέτελ, μέση γόμα για το Γουέμπερ. Ενδεικτική του προβληματισμού που υπήρχε για το ποια ήταν η σωστή κίνηση με δεδομένο ότι οι φορτίσεις άλλαζαν γύρο με το γύρο καθώς τα μονοθέσια ελάφρωναν από καύσιμο.
Ο Γουέμπερ υπερβάλλοντας εαυτόν διατήρησε για 36 γύρους αυτό το σετ, χάνοντας όμως χρόνο. Στο τέλος έβαλε για 20 γύρους την πολύ μαλακή γόμα. Αντίθετα ο Φέτελ κράτησε για 13 γύρους την πολύ μαλακή γόμα, όσους και τη μέση γόμα στην αρχή. Εν τέλει έμεινε για 43 γύρους με το τελευταίο σετ μέσης γόμας.
Ο τεχν. διευθυντής της Bridgestone Χιροχάιντ Χαμασίμα μιλώντας μετά τον αγώνα για τη χρήση των ελαστικών αποκάλυψε: «H επιλογή γόμας και η μεταβολή στην κατάσταση της πίστας υπήρξαν καθοριστικοί παράγοντες στον αγώνα. Το οδόστρωμα ήταν στην πιο υψηλή θερμοκρασία που συναντήσαμε το τριήμερο οπότε η απόδοση των ελαστικών ήταν καλύτερη. Η πίστα βελτιώθηκε μετά το 10ο γύρο καθώς αρκετή γόμα στρώθηκε στην αγ. γραμμή βοηθούμενη και από τις υψηλές θερμοκρασίες (σ.σ: οδόστρωμα από 35 – 39 βαθμούς). Ο νικητής του αγώνα συμπλήρωσε 44 γύρους με τη μέση γόμα κάτι που αποδεικνύει τη βελτίωση στην κατάσταση της πίστας. Στην αρχή η φθορά ήταν υψηλή για τη μέση γόμα όσοι τη χρησιμοποίησαν αναγκάστηκαν να την αλλάξουν γρήγορα. Υπήρξαν διάφορες επιλογές στρατηγικής και γομών. Δεν υπήρχε δυνατότητα να βγει ο αγώνας με ένα pit stop οπότε είδαμε δυο ή τρία. Η αλλαγή στην θερμοκρασία και η μεταβολή που επέφερε στην κατάσταση του οδοστρώματος έκανε τις αποφάσεις πολύ δύσκολες».
Οι τρεις πρώτοι της τελικής κατάταξης Χάμιλτον, Μπάτον, Αλόνσο χρησιμοποίησαν την πολύ μαλακή γόμα για να καταταχθούν όσο πιο ψηλά γίνεται και στον αγώνα «απαλλάχθηκαν» απ’ αυτή μετά από 6-7 γύρους. Διατήρησαν τη μέση γόμα για 21 – 22 γύρους άλλαξαν βάζοντας ένα νέο σετ και πήγαν μ’ αυτό μέχρι τον τερματισμό κρατώντας το άλλους 40(+) γύρους.
Αντίθετα στη Red Bull είχαν καταταγεί με την μέση γόμα την οποία ο Φέτελ κράτησε για 14 γύρους ενώ ο Γουέμπερ για 13. Ο Αυστραλός εκκίνησε ( 7ος) εκτίοντας ποινή 5 θέσεων καθότι οι μηχανικοί του άλλαξαν κιβώτιο.
Η επιλογή της Αυστριακής ομάδας στο πρώτο pit stop ήταν: Πολύ μαλακή γόμα για το Φέτελ, μέση γόμα για το Γουέμπερ. Ενδεικτική του προβληματισμού που υπήρχε για το ποια ήταν η σωστή κίνηση με δεδομένο ότι οι φορτίσεις άλλαζαν γύρο με το γύρο καθώς τα μονοθέσια ελάφρωναν από καύσιμο.
Ο Γουέμπερ υπερβάλλοντας εαυτόν διατήρησε για 36 γύρους αυτό το σετ, χάνοντας όμως χρόνο. Στο τέλος έβαλε για 20 γύρους την πολύ μαλακή γόμα. Αντίθετα ο Φέτελ κράτησε για 13 γύρους την πολύ μαλακή γόμα, όσους και τη μέση γόμα στην αρχή. Εν τέλει έμεινε για 43 γύρους με το τελευταίο σετ μέσης γόμας.
Ο τεχν. διευθυντής της Bridgestone Χιροχάιντ Χαμασίμα μιλώντας μετά τον αγώνα για τη χρήση των ελαστικών αποκάλυψε: «H επιλογή γόμας και η μεταβολή στην κατάσταση της πίστας υπήρξαν καθοριστικοί παράγοντες στον αγώνα. Το οδόστρωμα ήταν στην πιο υψηλή θερμοκρασία που συναντήσαμε το τριήμερο οπότε η απόδοση των ελαστικών ήταν καλύτερη. Η πίστα βελτιώθηκε μετά το 10ο γύρο καθώς αρκετή γόμα στρώθηκε στην αγ. γραμμή βοηθούμενη και από τις υψηλές θερμοκρασίες (σ.σ: οδόστρωμα από 35 – 39 βαθμούς). Ο νικητής του αγώνα συμπλήρωσε 44 γύρους με τη μέση γόμα κάτι που αποδεικνύει τη βελτίωση στην κατάσταση της πίστας. Στην αρχή η φθορά ήταν υψηλή για τη μέση γόμα όσοι τη χρησιμοποίησαν αναγκάστηκαν να την αλλάξουν γρήγορα. Υπήρξαν διάφορες επιλογές στρατηγικής και γομών. Δεν υπήρχε δυνατότητα να βγει ο αγώνας με ένα pit stop οπότε είδαμε δυο ή τρία. Η αλλαγή στην θερμοκρασία και η μεταβολή που επέφερε στην κατάσταση του οδοστρώματος έκανε τις αποφάσεις πολύ δύσκολες».
Αποκαλυπτική η τοποθέτηση του Ιάπωνα μηχανικού, δείχνει που έχασαν το παιχνίδι οι Red Bull. Εάν είχαν καταταγεί με την πολύ μαλακή γόμα πιθανόν θα είχαν κάνει το 1-2 και εκκινώντας από μπροστά θα είχαν μείνει εκεί μετά την πρώτη αλλαγή. Στην αρχή που η πίστα ήταν στη χειρότερη κατάσταση το πρώτο σετ μέσης γόμας των Ταύρων άντεξε μόνο 13 – 14 γύρους ενώ μετέπειτα το τελευταίο έφτασε τους 40.
Υπήρχε ένας ακόμη οδηγός που εκκινούσε με τη μέση γόμα, ο Κουμπίτσα (8ος), που στον τερματισμό βρέθηκε πίσω από το Ρόσμπεργκ που εκκινούσε (10ος) με την πολύ μαλακή γόμα.
Αποδεικνύεται λοιπόν ότι η επιλογή της πολύ μαλακής γόμας για τις κατατακτήριες δοκιμές και την αρχή του αγώνα ήταν το «μη χείρον βέλτιστο» που έδωσε στο Χάμιλτον τη 2η συνεχόμενη νίκη.
Με τη λήξη του αγώνα ο Φέτελ απορούσε: «Ήταν έκπληξη για μένα ότι μπήκα για την πρώτη αλλαγή ελαστικών επικεφαλής και βγήκα 4ος. Ότι προβλέπαμε στην αρχή έγινε. Οι αντίπαλοί μας μπήκαν νωρίς (7ο γύρο) για αλλαγή ελαστικών και μετέπειτα λογικά έπρεπε να μπλέξουν σε κυκλοφοριακό χάνοντας χρόνο. Όμως αυτό δε συνέβη και όταν βγήκα από τα pit ήταν μπροστά μας. Πρέπει να καταλάβουμε τι έγινε εκεί…» διερωτόταν ο Γερμανός που στην εξέλιξη του αγώνα αντιμετώπισε πρόβλημα με το κιβώτιο που δεν του επέτρεψε να διεκδικήσει θέση στο βάθρο.
Η απάντηση βέβαια έρχεται εύκολα αν δει κανείς τους χρόνους, οι McLaren κινούνταν με τη φρέσκη γόμα πιο γρήγορα από το Φέτελ τα ελαστικά του οποίου είχαν αρχίσει να φθείρονται. Κλειδί της υπόθεσης η φράση του Χαμασίμα: «Η πίστα βελτιώθηκε μετά το 10ο γύρο καθώς αρκετή γόμα στρώθηκε στην αγ. γραμμή βοηθούμενη και από τις υψηλές θερμοκρασίες».
Με κόκκινο ο χρόνος όταν οι πιλότοι μπήκαν στα πιτ.
Υπήρχε ένας ακόμη οδηγός που εκκινούσε με τη μέση γόμα, ο Κουμπίτσα (8ος), που στον τερματισμό βρέθηκε πίσω από το Ρόσμπεργκ που εκκινούσε (10ος) με την πολύ μαλακή γόμα.
Αποδεικνύεται λοιπόν ότι η επιλογή της πολύ μαλακής γόμας για τις κατατακτήριες δοκιμές και την αρχή του αγώνα ήταν το «μη χείρον βέλτιστο» που έδωσε στο Χάμιλτον τη 2η συνεχόμενη νίκη.
Με τη λήξη του αγώνα ο Φέτελ απορούσε: «Ήταν έκπληξη για μένα ότι μπήκα για την πρώτη αλλαγή ελαστικών επικεφαλής και βγήκα 4ος. Ότι προβλέπαμε στην αρχή έγινε. Οι αντίπαλοί μας μπήκαν νωρίς (7ο γύρο) για αλλαγή ελαστικών και μετέπειτα λογικά έπρεπε να μπλέξουν σε κυκλοφοριακό χάνοντας χρόνο. Όμως αυτό δε συνέβη και όταν βγήκα από τα pit ήταν μπροστά μας. Πρέπει να καταλάβουμε τι έγινε εκεί…» διερωτόταν ο Γερμανός που στην εξέλιξη του αγώνα αντιμετώπισε πρόβλημα με το κιβώτιο που δεν του επέτρεψε να διεκδικήσει θέση στο βάθρο.
Η απάντηση βέβαια έρχεται εύκολα αν δει κανείς τους χρόνους, οι McLaren κινούνταν με τη φρέσκη γόμα πιο γρήγορα από το Φέτελ τα ελαστικά του οποίου είχαν αρχίσει να φθείρονται. Κλειδί της υπόθεσης η φράση του Χαμασίμα: «Η πίστα βελτιώθηκε μετά το 10ο γύρο καθώς αρκετή γόμα στρώθηκε στην αγ. γραμμή βοηθούμενη και από τις υψηλές θερμοκρασίες».
Με κόκκινο ο χρόνος όταν οι πιλότοι μπήκαν στα πιτ.
Οδηγός |
Lap 6 |
Lap 7 |
Lap 8 |
Lap 9 |
Lap 10 |
Lap 11 |
Lap 12 |
Lap 13 |
Lap 14 |
Μπάτον |
1:37.274 |
1:22.277 |
1:21.464 |
1:22.365 |
1:21.317 |
1:19.845 |
1:19.808 |
1:19.907 |
1:20.090 |
Χάμιλτον |
1:23.578 |
1:39.497 |
1:23.540 |
1:20.574 |
1:20.273 |
1:20.054 |
1:20.583 |
1:20.455 |
1:20.937 |
Φέτελ |
1:23.294 |
1:25.797 |
1:21.810 |
1:21.102 |
1:21.047 |
1:21.111 |
1:21.343 |
1:21.540 |
1:35.736 |
Γουέμπερ |
1:20.590 |
1:23.209 |
1:22.336 |
1:21.653 |
1:21.571 |
1:21.725 |
1:21.780 |
1:35.268 |
1:23.174 |
Aλόνσο |
1:22.783 |
1:37.485 |
1:22.874 |
1:20.824 |
1:20.190 |
1:20.243 |
1:20.137 |
1:20.560 |
1:20.954 |
UPD:
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα