Απαγορεύτηκε η ανάρτηση που αντιδρά!

Απαγορεύτηκε η ανάρτηση που αντιδρά!

Η F1 βρίσκεται μπροστά σε μια νέα αντιπαράθεση όσον αφορά στα όρια των κανονισμών. Τα τελευταία χρόνια αρχής γενομένης από το 2009 όπου η έμπνευση του διπλού διαχύτη έδωσε το πρωτάθλημα στην Brawn και τον Μπάτον οι ευρεσιτεχνίες των αεροδυναμιστών τροφοδοτούν συνεχώς τη δημοσιότητα.

Απαγορεύτηκε η ανάρτηση που αντιδρά!
Παρά την αρχική της συγκατάθεση η FIA τελικά αποφάσισε να απαγορεύσει τη χρήση της ανάρτησης που εμπόδιζε το βύθισμα του εμπρός μέρος του μονοθεσίου.

Η F1 βρίσκεται μπροστά σε μια νέα αντιπαράθεση όσον αφορά στα όρια των κανονισμών. Τα τελευταία χρόνια αρχής γενομένης από το 2009 όπου η έμπνευση του διπλού διαχύτη έδωσε το πρωτάθλημα στην Brawn και τον Μπάτον οι ευρεσιτεχνίες των αεροδυναμιστών τροφοδοτούν συνεχώς τη δημοσιότητα.

Το 2010 ήταν η σειρά του σχεδιαστικού τημ της McLaren να τραβήξει την προσοχή με το περίφημο f –duct. Επρόκειτο ουσιαστικά για μια διάταξη που με την βοήθεια του χεριού του πιλότου διέκοπτε μια ροή αέρα προς την πίσω αεροτομή προκαλώντας το στολάρισμά της. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα την μείωση των αεροδυναμικών αντιστάσεων και την αύξηση της τελικής ταχύτητας.
Κλείσιμο
Η αρχική αυτή ιδέα αποτέλεσε και την αφορμή για την δημιουργία και υιοθέτηση του DRS. Το Drag Reduction System είναι ένα κινητό πτερύγιο της πίσω αεροτομής που ενεργοποιεί ο πιλότος στην ευθεία.

Το 2011 ήταν η σειρά της Red Bull να τραβήξει την προσοχή με το σύστημα των εξατμίσεων που εξέρχονταν από τον διαχύτη (blown diffuser). Διοχετεύοντας εκεί τα καυσαέρια ο Άντριαν Νιούι κατάφερε να εκμεταλλευτεί την ενέργειά τους προς όφελος της αεροδυναμικής απόδοσης της RB7. Αποτέλεσμα ο Φέτελ πήρε το πρωτάθλημα χωρίς δυσκολία.

Φέτος η διάταξη που βρίσκεται στο επίκεντρο της προσοχής δεν είναι άλλη από την άρθρωση της εμπρός ανάρτησης που έχοντας έναν επιπλέον βαθμό ελευθερίας αντιδρά (φορτίζεται) κατά τη διάρκεια της πέδησης με αποτέλεσμα την μετατόπιση του συνδέσμου. Αυτό αποτρέπει την βύθιση του εμπρός μέρους κατά το φρενάρισμα λόγω μεταφοράς βάρους και έχει δυο ευεργετικά αποτελέσματα. Το πρώτο είναι η σταθερότητα στο φρενάρισμα και το δεύτερο η σταθερότητα του αεροδυναμικού φορτίου ειδικά στη φάση της αλλαγής πορείας.

Η Lotus Renault αρχικά πήρε έγκριση νομιμότητας από τη FIA για το εν λόγω σύστημα ενώ παρόμοιες διατάξεις είχαν υποβάλλει προς έγκριση οι Ferrari, Mercedes.

Όμως η νεότερη αξιολόγηση της αεροδυναμικής επίδρασης της διάταξης οδήγησε τελικά το τεχνικό επιτελείο της FIA στην απαγόρευση του συστήματος. Αναμένονται οι αντιδράσεις από τις εμπλεκόμενες ομάδες.


Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης