F1: Οι αλλαγές στους κινητήρες
F1: Οι αλλαγές στους κινητήρες
Σε συνέχεια της απόφασης να προχωρήσει από το 2014 στην υιοθέτηση turbo κινητήρων 1.6lt στη F1, η FIA προχώρησε στην αποσαφήνιση ορισμένων λεπτομερειών με ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τη νέα σελίδα στην ιστορία της F1.
UPD:
3
ΣΧΟΛΙΑ
Σε συνέχεια της απόφασης να προχωρήσει από το 2014 στην υιοθέτηση turbo κινητήρων 1.6lt στη F1, η FIA προχώρησε στην αποσαφήνιση ορισμένων λεπτομερειών με ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τη νέα σελίδα στην ιστορία της F1.
Ο V6 κινητήρας θα καταναλώνει περισσότερο καύσιμο απ’ ότι ένας τετρακύλινδρος ίδιου κυβισμού;
Όχι, προβλέπεται έλεγχος της ροής του καυσίμου ώστε να μην υπερβαίνει κάποια συγκεκριμένα όρια η κατανάλωση. Αυτό γίνεται για να πιεστούν οι μηχανικοί για να σχεδιάσουν τεχνολογικά προηγμένες λύσεις για την εξοικονόμηση καυσίμου.
Γιατί το όριο περιστροφής ανέβηκε στις 15.000rpm αντί για τις 12000rpm που ήταν αρχικά;
Αυτό έγινε για να δοθεί μεγαλύτερη ευελιξία στους μηχανικούς όσον αφορά στην δύναμη και στη διαχείριση της ενέργειας. Σίγουρα ο κινητήρας θα ακούγεται διαφορετικά αλλά θα σιγουρευτούμε ότι θα φέρει την ταυτότητα της F1.
Η αύξηση στο όριο περιστροφής δεν επηρεάζει την κατανάλωση;
Ο V6 κινητήρας θα καταναλώνει περισσότερο καύσιμο απ’ ότι ένας τετρακύλινδρος ίδιου κυβισμού;
Όχι, προβλέπεται έλεγχος της ροής του καυσίμου ώστε να μην υπερβαίνει κάποια συγκεκριμένα όρια η κατανάλωση. Αυτό γίνεται για να πιεστούν οι μηχανικοί για να σχεδιάσουν τεχνολογικά προηγμένες λύσεις για την εξοικονόμηση καυσίμου.
Γιατί το όριο περιστροφής ανέβηκε στις 15.000rpm αντί για τις 12000rpm που ήταν αρχικά;
Αυτό έγινε για να δοθεί μεγαλύτερη ευελιξία στους μηχανικούς όσον αφορά στην δύναμη και στη διαχείριση της ενέργειας. Σίγουρα ο κινητήρας θα ακούγεται διαφορετικά αλλά θα σιγουρευτούμε ότι θα φέρει την ταυτότητα της F1.
Η αύξηση στο όριο περιστροφής δεν επηρεάζει την κατανάλωση;
Όχι. Το όριο κατανάλωσης καυσίμου παραμένει ίδιο. Οπότε οι μηχανικοί θα αναγκαστούν να δουλέψουν σκληρότερα ώστε να μειώσουν τις τριβές και να αυξήσουν την αποτελεσματικότητα του κινητήρα. Η πρόκληση είναι μεγάλη και η αντιμετώπισή της θα επιβεβαιώσει την τεχνολογική υπεροχή της F1.
Θα υπάρχει σύστημα ανάκτησης ενέργειας;
Ναι, ο νέος κινητήρας θα είναι μια επανάσταση σε κατανάλωση και διαχείριση ενέργειας.
Όσοι κατασκευαστές κινητήρων δούλευαν ήδη σε τετρακύλινδρα μοτέρ δεν θα υποχρεωθούν τώρα να επενδύσουν περισσότερα χρήματα;
Όσο είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε πέντε κατασκευαστές διατηρούν τμήμα εξέλιξης των νέων κινητήρων F1. Όλοι θα χρειαστεί τώρα να τροποποιήσουν το αρχικό σχέδιο και αυτό βέβαια θα οδηγήσει σε κάποια επιπλέον έξοδα που εξαρτώνται φυσικά άμεσα από το πόσο είχαν προχωρήσει στα σχέδια αυτά. Η αλλαγή έγινε ομόφωνα δεκτή από τους τέσσερις κατασκευαστές κινητήρων που εμπλέκονται αυτή τη στιγμή στη F1.
Γιατί αναβλήθηκε για ένα χρόνο η αλλαγή στους κινητήρες;
Η απόφαση αυτή πάρθηκε ύστερα από κοινό αίτημα των τεσσάρων κατασκευαστών κινητήρων (Ferrari, Mercedes, Renault, Cosworth) που εμπλέκονται σήμερα στη F1. Ο λόγος που το ζήτησαν ήταν εν μέρει η αλλαγή αρχιτεκτονικής του κινητήρα από Ι4 σε V6 αλλά και για να ενισχύσουν τη διάρκεια ζωής των συνόλων που πρέπει να ξεπερνά τα 4000km. (σ.σ: Οι σημερινοί κινητήρες φτάνουν μέχρι 2000km).
Πρόκειται η τεχνολογία ανάκτησης ενέργειας που θα αναπτυχθεί να περάσει στα αυτοκίνητα παραγωγής;
Ναι. Η αυτοκινητοβιομηχανία θέλει να μειώσει τις εκπομπές ρύπων και η ηλεκτρονική διαχείριση είναι το κλειδί για λιγότερο ενεργοβόρους και πιο ισχυρούς κινητήρες. Η ανάκτηση της κινητικής ενέργειας γίνεται ήδη στη F1 και όταν συνδυαστεί λόγω turbo και με την εκμετάλλευση της ενέργειας των καυσαερίων θα βελτιώσει το αποτέλεσμα. Επιπλέον η F1 θα βοηθήσει ξανά στην εξέλιξη των turbo κινητήρων. Όλα αυτά αναμένεται να συνεισφέρουν σημαντικά στην τεχνολογία που θα περάσει στο μέλλον στα αυτοκίνητα παραγωγής.
Θα υπάρχει σύστημα ανάκτησης ενέργειας;
Ναι, ο νέος κινητήρας θα είναι μια επανάσταση σε κατανάλωση και διαχείριση ενέργειας.
Όσοι κατασκευαστές κινητήρων δούλευαν ήδη σε τετρακύλινδρα μοτέρ δεν θα υποχρεωθούν τώρα να επενδύσουν περισσότερα χρήματα;
Όσο είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε πέντε κατασκευαστές διατηρούν τμήμα εξέλιξης των νέων κινητήρων F1. Όλοι θα χρειαστεί τώρα να τροποποιήσουν το αρχικό σχέδιο και αυτό βέβαια θα οδηγήσει σε κάποια επιπλέον έξοδα που εξαρτώνται φυσικά άμεσα από το πόσο είχαν προχωρήσει στα σχέδια αυτά. Η αλλαγή έγινε ομόφωνα δεκτή από τους τέσσερις κατασκευαστές κινητήρων που εμπλέκονται αυτή τη στιγμή στη F1.
Γιατί αναβλήθηκε για ένα χρόνο η αλλαγή στους κινητήρες;
Η απόφαση αυτή πάρθηκε ύστερα από κοινό αίτημα των τεσσάρων κατασκευαστών κινητήρων (Ferrari, Mercedes, Renault, Cosworth) που εμπλέκονται σήμερα στη F1. Ο λόγος που το ζήτησαν ήταν εν μέρει η αλλαγή αρχιτεκτονικής του κινητήρα από Ι4 σε V6 αλλά και για να ενισχύσουν τη διάρκεια ζωής των συνόλων που πρέπει να ξεπερνά τα 4000km. (σ.σ: Οι σημερινοί κινητήρες φτάνουν μέχρι 2000km).
Πρόκειται η τεχνολογία ανάκτησης ενέργειας που θα αναπτυχθεί να περάσει στα αυτοκίνητα παραγωγής;
Ναι. Η αυτοκινητοβιομηχανία θέλει να μειώσει τις εκπομπές ρύπων και η ηλεκτρονική διαχείριση είναι το κλειδί για λιγότερο ενεργοβόρους και πιο ισχυρούς κινητήρες. Η ανάκτηση της κινητικής ενέργειας γίνεται ήδη στη F1 και όταν συνδυαστεί λόγω turbo και με την εκμετάλλευση της ενέργειας των καυσαερίων θα βελτιώσει το αποτέλεσμα. Επιπλέον η F1 θα βοηθήσει ξανά στην εξέλιξη των turbo κινητήρων. Όλα αυτά αναμένεται να συνεισφέρουν σημαντικά στην τεχνολογία που θα περάσει στο μέλλον στα αυτοκίνητα παραγωγής.
Προδιαγραφές κινητήρα |
Κυβισμός:1600cc, |
Διάταξη: V6 |
Ανάκτηση ενέργειας |
120KW στους πίσω τροχούς. |
Η ροή των καυσαερίων θα οδηγείται στο στρόβιλο του συμπιεστή |
UPD:
3
ΣΧΟΛΙΑ
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα