Γιάρνο Τρούλι: Ο «θάνατος» των δοκιμών!
Γιάρνο Τρούλι: Ο «θάνατος» των δοκιμών!
Ο πολύπειρος Ιταλός πιλότος Γιάρνο Τρούλι μιλά ξεκάθαρα για το ανύπαρκτο θέαμα των κατατακτήριων δοκιμών φέτος.
Ο πολύπειρος Ιταλός πιλότος Γιάρνο Τρούλι μιλά ξεκάθαρα για το ανύπαρκτο θέαμα των κατατακτήριων δοκιμών φέτος.
Όπως ίσως γνωρίζετε οι οδηγοί έχουν περιορισμό στα διαθέσιμα σετ ελαστικών. Ο αριθμός είναι 6 σετ για τις κατατακτήριες δοκιμές και τον αγώνα, τρία σετ σκληρής και τρία σετ μαλακής γόμας.
Στους προηγούμενους αγώνες αποδείχτηκε κομβικής σημασίας η εξοικονόμηση ενός σετ ελαστικών μαλακής γόμας αυτή η στρατηγική έδωσε στο Χάμιλτον την νίκη στην Κίνα.
Ακόμη πιο ακραίο είναι το παράδειγμα του Μαρκ Γουέμπερ στην Κίνα που έμεινε εκτός Q2. Ο Αυστραλός εκκινούσε 18ος και είχε στη διάθεσή του αχρησιμοποίητα και τα 3 σετ μαλακής γόμας, αξιοποιώντας τα κατάφερε να ανέβει στο βάθρο.
Σε δηλώσεις τους αναφερόμενοι στο θέμα εξοικονόμησης ελαστικών οι οδηγοί λένε ότι «δεν αξίζει για να προφυλάξεις τα ελαστικά να οριοθετήσεις τις προσπάθειες στις δοκιμές». Στην πράξη όμως κάνουν αυτό ακριβώς όπως είδαμε χαρακτηριστικά στην Τουρκία στο Q3. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του Μάσα που δεν πήρε καν χρόνο στο Q3.
Όπως ίσως γνωρίζετε οι οδηγοί έχουν περιορισμό στα διαθέσιμα σετ ελαστικών. Ο αριθμός είναι 6 σετ για τις κατατακτήριες δοκιμές και τον αγώνα, τρία σετ σκληρής και τρία σετ μαλακής γόμας.
Στους προηγούμενους αγώνες αποδείχτηκε κομβικής σημασίας η εξοικονόμηση ενός σετ ελαστικών μαλακής γόμας αυτή η στρατηγική έδωσε στο Χάμιλτον την νίκη στην Κίνα.
Ακόμη πιο ακραίο είναι το παράδειγμα του Μαρκ Γουέμπερ στην Κίνα που έμεινε εκτός Q2. Ο Αυστραλός εκκινούσε 18ος και είχε στη διάθεσή του αχρησιμοποίητα και τα 3 σετ μαλακής γόμας, αξιοποιώντας τα κατάφερε να ανέβει στο βάθρο.
Σε δηλώσεις τους αναφερόμενοι στο θέμα εξοικονόμησης ελαστικών οι οδηγοί λένε ότι «δεν αξίζει για να προφυλάξεις τα ελαστικά να οριοθετήσεις τις προσπάθειες στις δοκιμές». Στην πράξη όμως κάνουν αυτό ακριβώς όπως είδαμε χαρακτηριστικά στην Τουρκία στο Q3. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του Μάσα που δεν πήρε καν χρόνο στο Q3.
Γράφοντας σχετικά ο Τρούλι στην καθιερωμένη του στήλη στη La Repubblica σημείωσε: «Όπως όλα στη ζωή οι αλλαγές κανονισμών του 2011 στη F1 έχουν κάποια θετικά και κάποια αρνητικά. Στα θετικά είναι οι συναρπαστικοί αγώνες που αρέσουν στον κόσμο στα αρνητικά ότι οι αγώνες είναι λιγότερο κατανοητοί στον κόσμο και μετά απ’ αυτό που έγινε στην Τουρκία σήμανε το τέλος των δοκιμών. Όπως όλοι είδαμε στο Q3 ομάδες και οδηγοί αντί να δώσουν τη μάχη της pole position άρχισαν τους υπολογισμούς τηρώντας στάση αναμονής.
Στην πραγματικότητα η στρατηγική παίζει πιο σημαντικό ρόλο απ’ ότι παλιότερα. Ο αγώνας αρχίζει προτού αρχίσει με την προφύλαξη των ελαστικών. Όλοι αυτοί την εποχή προσπαθούν να μάθουν όσο καλύτερα γίνεται τα Pirelli. Πλέον ξέρουμε το ρυθμό φθοράς που παρουσιάζουν. Όσοι λοιπόν μπορούσαν να προφυλάξουν τα ελαστικά το Σάββατο το έκαναν. Έτσι δεν είχαμε τη συνήθη δράση στις δοκιμές. Οι οδηγοί προσαρμόστηκαν στους κανονισμούς. Οι αγώνες έγιναν πιο συναρπαστικοί και κρίνονται στους τελευταίους γύρους λόγω στρατηγικής ενώ οι δοκιμές δεν έχουν θέαμα καθώς κυριαρχεί η τακτική» κατέληξε ο 36χρονος πολύπειρος πιλότος της Lotus που στο παρελθόν έχει οδηγήσει για τις Minardi, Prost, Jordan, Renault, Toyota.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα