Η Ελλάδα ιδανική για τις παγκόσμιες δοκιμές αυτόνομων οχημάτων...

Η Ελλάδα ιδανική για τις παγκόσμιες δοκιμές αυτόνομων οχημάτων...

Η χώρα μας λόγω του οτι παρουσιάζει πολύπλοκο κυκλοφοριακό περιβάλλον, με ποικιλία κλιματικών συνθηκών ανά εποχή του χρόνου, δείχνει ως η πιο κατάλληλη για τις δοκιμές αυτόνομων αυτοκινήτων.

Η Ελλάδα ιδανική για τις παγκόσμιες δοκιμές αυτόνομων οχημάτων...

Ραγδαίες αλλαγές στο μοντέλο των μετακινήσεων των ανθρώπων παγκοσμίως ενδέχεται να επιφέρει στα επόμενα χρόνια ο συνδυασμός τυχόν επίμονων επιπτώσεων της πανδημίας του κορωνοϊού, με τη συνεχιζόμενη αλματώδη πρόοδο της τεχνολογίας.

Μάλιστα ο Διευθυντής της Ερευνητικής Ομάδας Συστημάτων Μεταφοράς του ΑΠΘ κ. Αριστοτέλης Νανιόπουλος και ο Διευθυντής του Εργαστηρίου Συγκοινωνιακής Τεχνικής του ΑΠΘ κ. Ιωάννης Πολίτης μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ επισήμαναν ότι αν επαναληφθούν τα περιοριστικά μέτρα ελέγχου της κυκλοφορίας δεν αποκλείεται να αλλάξουν ακόμη και τα ίδια τα μέσα με την ιδιοκτησία των ΙΧ να καταργείται σε αστικό περιβάλλον και τις δημόσιες συγκοινωνίες να αποκτούν έναν εντελώς διαφορετικό χαρακτήρα. Παράλληλα επισημαίνουν πως η Ελλάδα προσφέρεται για τη δοκιμή αυτοκινήτων με αυτόνομα συστήματα οδήγησης.

«Αν η πανδημία εξελιχθεί όπως οι αντίστοιχες στο παρελθόν, θα αφήσει πίσω της περιορισμένες μεταβολές στις μετακινήσεις. Αν όμως επιβεβαιωθεί το χειρότερο σενάριο, θα έχουμε δραστικές αλλαγές», παρατηρεί, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο κ. Νανιόπουλος.

«Οι δημόσιες συγκοινωνίες ανά τον πλανήτη, που εννοείται πως είναι απολύτως απαραίτητες για λόγους περιβαλλοντικούς, κοινωνικούς και οικονομικούς, μπορεί τότε να θεωρηθούν δυνητικά επικίνδυνες, γιατί συγκεντρώνουν μεγάλο αριθμό ανθρώπων σε περιορισμένο και όχι επαρκώς αεριζόμενο χώρο, χωρίς έλεγχο στην είσοδο για να επιβεβαιώνεται αν κάποιος είναι ασθενής και με πληθώρα επιφανειών, που αγγίζουν οι επιβάτες. Δεν αποκλείεται τότε να δούμε αυτόνομα οχήματα (χωρίς οδηγό) σε υπηρεσίες τύπου ταξί, που θα δέχονται έναν ή δύο επιβάτες και θα είναι αυτοκαθαριζόμενα, π.χ., με επιφάνειες με επιστρώσεις νανοϋλικών» εξηγεί, επισημαίνοντας βέβαια ότι, για να γίνει αυτό το σενάριο πράξη, χρειάζεται να αντιμετωπιστούν σύνθετα ζητήματα, όπως η ασφάλεια, θεσμικά θέματα και το κόστος για τον τελικό χρήστη -ζητήματα πολύ πιο σύνθετα από την τεχνολογία καθεαυτήν.

 

Ο κορωνοϊός δεν θα επηρεάσει την ανάπτυξη των ΙΧ χωρίς οδηγό

«Το πέρασμα σε αυτό το μοντέλο που μόλις περιέγραψα πιστεύω ότι δεν θα επηρεαστεί από την πανδημία», επισημαίνει ο κ. Πολίτης, προσθέτοντας ωστόσο ότι το χρονοδιάγραμμα για το πότε θα γίνει πράξη αυτό που περιγράφει, εσχάτως αναθεωρείται στην ίδια τη γενέτειρα της σύλληψης των αυτόνομων οχημάτων, τις ΗΠΑ.

«Πρωτεργάτης στα AV ήταν οι ΗΠΑ. Αυτές έφεραν τα αυτόνομα οχήματα στο προσκήνιο τόσο ως ιδέα όσο και ερευνητικά. Κι ενώ μέχρι πρόσφατα ακουγόταν ότι θα μπορούμε να τα έχουμε σε πιο μαζική παραγωγή και χρήση μέσα στην επόμενη δεκαετία, τον περασμένο Ιανουάριο, για πρώτη φορά άκουσα στο συνέδριο του Transport Research Board, στην Ουάσιγκτον, ότι οι ρυθμοί με τους οποίους πιστεύαμε ότι θα εξελιχθούν τα πράγματα, πιθανότατα θα είναι βραδύτεροι Αντί για τη δεκαετία, ακούγονται πλέον ως χρονοδιάγραμμα τα 15 ή και 20 χρόνια», καταλήγει ο Ιωάννης Πολίτης.



ΔΕΙΤΕ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΕΔΩ



Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης