Το πρωτότυπο αγωνιστικό Lancia Delta ECV

200320131022_LHA-chariatis1000a

Η Lancia Delta ECV αποτέλεσε ένα τρανό παράδειγμα της τεχνογνωσίας των ανθρώπων της Abarth, που ποτέ δεν είδε τα φώτα της δημοσιότητας.

Λίγο πριν την απόλυτη κυριαρχία της στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι με την κατάκτηση έξι συνεχόμενων πρωταθλημάτων (1987-1992) η Lancia παρουσίασε την Delta ECV. Πιο συγκεκριμένα, το πρωτότυπο αγωνιστικό μοντέλο έκανε την παρθενική του παρουσία στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Μπολόνια, κερδίζοντας ασφαλώς το ενδιαφέρον των επισκεπτών. Και όχι άδικα. Πέρα της εξωφρενικής της εμφάνισης η Delta ECV διέθετε μία πρωτόγνωρη για τα δεδομένα της εποχής τεχνολογία, κυρίως στα μηχανικά μέρη. Αρχικά να αναφέρουμε ότι το αρκτικόλεξο ECV σημαίνει «Experimental Composite Vehicle» ή ένα πρωτότυπο όχημα με εκτενή χρήση ελαφρών υλικών. Στόχος της αγωνιστικής ομάδας της πάλαι ποτέ θρυλικής ιταλικής φίρμας με την Delta ECV ήταν να παρουσιάσει τον αντικαταστάτη της «S4», στο πρωτάθλημα ράλι του 1988, που όμως ποτέ δεν έγινε. Ο λόγος ήταν η απαγόρευση των αγωνιστικών του Group B, όπως και του Group S. Για το τελευταίο να αναφέρουμε ότι εάν και εφόσον υπήρχε, οι ομάδες θα είχαν μεγάλη ελευθερία στην χρησιμοποίηση «εξωτικών» υλικών και τεχνολογικών καινοτομιών. Επιστρέφοντας στη Delta ECV, η έρευνα των μηχανικών επικεντρώθηκε στους δύο παραπάνω άξονες. Το αμάξωμα και το πλαίσιο (συμπεριλαμβανομένων και των ζαντών της Speedline) κατασκευάστηκαν από σύνθετα υλικά, όπως το carbon και το Kevlar, αλλά και αλουμίνιο με αποτέλεσμα το συνολικό βάρος να μειωθεί σημαντικά (930 kg).

Κάτω από το εντυπωσιακό κέλυφος οι Ιταλοί τεχνικοί τοποθέτησαν έναν κινητήρα 1,8 λίτρων, ο οποίος διέθετε τεχνολογία twin–turbo, διπλά intercooler, όπως και κυλινδροκεφαλή με τέσσερις βαλβίδες/κύλινδρο, σχεδιασμένη έτσι ώστε οι βαλβίδες εισαγωγής να εναλλάσσονται με αυτές της εξαγωγής μ’ έναν πρωτοποριακό τρόπο που περιγραφόταν ως «cross-over». Αλλά το highlight ήταν η πατέντα «Triflux» που εφαρμόστηκε στο εσωτερικού του κυλίνδρου, όπου και υπήρχαν τρεις ροές (δύο οριζόντιες από τα καυσαέρια και μία κάθετη από το καύσιμο μείγμα), προσφέροντας πλεονέκτημα στην ομαλή λειτουργία των turbo. Το αποτέλεσμα ήταν μία απίστευτη ισχύς, που έφτανε τους 600 ίππους. To 1988, η Fiat–Abarth αποφάσισαν να εξελίξουν την Delta ECV, χρησιμοποιώντας ως βάση το ανθρακονημάτινο σασί. Το όλο πρότζεκτ με κωδικό «Lancia Delta ECV2» το ανέλαβε ο σχεδιαστής Carlo Gaino. Ο κινητήρας ήταν ο ίδιος της ECV1, ενώ τοποθετήθηκαν intercooler αέρα-νερού, όπως και ανασχεδιασμένη βαλβίδα διαφυγής (waste gate). Παράλληλα, το βάρος μειώθηκε στα 910 kg. Μετά τους νέους κανονισμούς της FIA, το πρότζεκτ «Delta ECV» έμεινε στο χρονοντούλαπο, ενώ το πρωτότυπο «ECV2» αποτελεί πλέον έκθεμα στο μουσείο της εταιρείας στο Τορίνο.

Τι απέγινε όμως το πρώτο μοντέλο; Το 2010 ο θρυλικός μηχανικός Giuseppe Volta και τυχερός ιδιοκτήτης δύο εκ των κινητήρων Triflux συγκεντρώνει μία ομάδα ανθρώπων με σκοπό την αναβίωση της Delta ECV. Ανάμεσά τους ο Cesare Fiorio, που διετέλεσε αγωνιστικός διευθυντής των Lancia και Ferrari, ο Claudio Lombardi, αρχιμηχανικός και αργότερα τεχνικός διευθυντής της αγωνιστικής ομάδας της Lancia, ενώ στο ρόλο οδηγού εξέλιξης ο δύο φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής, Miki Biasion. Το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό. Μπορεί βέβαια το σασί να μην είναι το ορίτζιναλ, καθώς υπάρχει ήδη στην εκθεσιακή «ECV2», αλλά οι γνωριμίες του Volta του έδωσαν την ευκαιρία να χρησιμοποιήσει την πλατφόρμα της S4 EVO2. Η τωρινή Delta ECV διαθέτει επίσης αναβαθμισμένο κινητήρα με νέα turbo και ECU, που δυστυχώς δεν θα έχουμε την ευκαιρία να τον ακούσουμε, καθώς το αυτοκίνητο χρησιμοποιείται αποκλειστικά για εκθεσιακούς σκοπούς. Κρίμα.

ΣΧΟΛΙΑ (11)

Περι φάπας 2

1ον: Δεν είμαι της γαλλικής σχολής.Και 2ον:Δεκτά αυτά που λές,αλλά ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ,εγώ βλέπω αυτοκίνητα παλιά να κυκλοφορούν ακόμα στους δρόμους,όπως Mercedes w123/124.(υπάρχουν ακόμα και taxi!!!!),Vw golf MK2/3/4..Επίσης πάμπολλα "παλιογιαπώνια"...Ιταλικά πουθενά.Μηδέν.Πεταμένα σε χωράφια ή κοτέτσια όπως λέχθηκε πιο κάτω,σε καμιά αυλή.Αυτά αγαπητέ.

Περι φάπας

Και ενω το gruppo τελη '90 φανταζε αχτυπητο( full μοντελα Alfa/Lancia/Fiat) παντου πρωτιες,car of the year,συγκριτικα στον τυπο παντα το 1-2-3 ηταν ιταλικο,ΞΑΦΝΙΚΑ μολις διαδοθηκε το ιντερνετ και τα περιοδικα βρισκονταν πια σε ελευθερη πτωση,αρχισε και για το gruppo μια κατρακυλα ανευ προηγουμενου.ΞΑΦΝΙΚΑ αρχισαν να κοβονται τα μοντελα το ενα μετα το αλλο.Αντι μοντελα μας εδειχναν σκιτσα.Τεραστια φαπα επεσε το 2010.Με το γλεντι των αμερικανων.Πολυ γλεντι.Ασελγια για την ακριβεια.Τετοιο γλεντι δεν υπηρξε και ουτε θα υπαρξει ποτε.Οι ιταλοι τα αφεντικα,ανανεωσαν ολη την γκαμα της chrysler,τους εβαλαν και σε νεες κατηγοριες και οι αμερικανοι δεν τους αφησαν ουτε καν ενα punto να βγαλουν.Αντ'αυτου το καταργησαν,οπως καταργησαν και ολη τη λαντσια,αφου πρωτα την γελοιοποιησαν με κλωνοποιημενες μαουνες της chrysler.Φυσικα για νεο ιταλικο ουτε λογος.Το ψιλοπαλεψαν με την 4c...Ερχεται,ερχεται,ερχεται και τελικα οταν ηρθε πηγε κατευθειαν για φουντο.Μα 90χινες για τεχνολογια '80;Και καλα "αγνη οδηγηση";Σανο εν ετη 2014;Επομενη γελοιοποιηση η giulia.Παρουσιαστηκε το '15 και κυκλοφορησε ενα χρονο μετα..Λιγο πριν το φιναλε,αλλη μια φαπα: fiat egea.Προς τιμην των...Τουρκων!Η τελειωτικη ΜΠΟΥΝΙΑ επεσε περσι.Και ητανε γαλλικη.20 χρονια φαπες και μιλατε κ απο πανω.Ευχομαι να περαααασει.Αμηηην

***

Ρε μεγαλε: το καμαρι της γαλλικης αυτοκινητοβιομηχανιας ειναι Ο ΒΑΤΡΑΧΟΣ της Citroen! Τους ρωτας 100 χρονια πιο ειναι το καλυτερο πρωτοποριακο που βγαλατε και σου απαντανε Ο ΒΑΤΡΑΧΟΣ επειδη εστριβαν τα φωτα και ειχε την αναρτηση αιμοροιδα που περιμενες να φουσκωσει για να ξεκινησεις. Ελεος δηλαδη με τις μπουρουχες, αιντε οπου να ναι θα βγαλετε και τη σαυρα. Μιλανε οι γαλλοι και οι γερμανοι για αυτοκινητα στη χωρα της Lambo της Ferrari της Masaeratti της Alfa. Γι αυτο κανει ΚΡΑ το κολαρακι σας να ΑΓΟΡΑΣΕΤΕ τις πατεντες αλλα ακου να μαθαινεις: Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΔΕΝ ΑΓΟΡΑΖΕΤΑΙ. OTI MA OTI KAI NA KANETE οταν ακουτε Ferrari θα σας τρεχουν τα σαλια. Αντε να παρεις τη νεο κουβαδακι της Ρενω τωρα με το αυτοματο ECTV κιβωτιο και το νεο TSi με τα Volumex που εβγαζε ο Ιταλος 40 χρονια πριν στα 1970's

Ελπίζω να μην κοπεί

Ρε αστεράτε σοβαρά τώρα,εν έτη 2020 ασχολείσαι ακόμα με μιραφιορι και ανύπαρκτα λάντσια;Οσα έχουν απομείνει είναι κοτέτσια στην ελληνική ύπαιθρο!Ημαρτον ρε φιλαράκι.Το παρελθόν είναι παρελθον.Πάει,τελείωσε.Ολα αλλάζουν.Ξεκόλλα κ προχωρα παρακάτω.

***

Το αρθρο αφορα το παρελθον και σε αυτο αναφερεται. Μιλα για συγκεκριμενο αμαξι και συγκεκριμενη εποχη με συγκεκριμενο ανταγωνισμο.Δεν υποστηριξα οτι σημερα ειναι οι καλυτεροι. Απλα πεταχθηκε ο συνηθης ΑΣΧΕΤΟΣ ελληναρας να ειρωνευτει μια εταιρεια που εκανε πλακα στο ΣΥΝΟΛΟ του ανταγωνισμου τοτε και μας αρχισε για γαλλικη αυτοκινητοβιομηχανια του βατραχου. Που ΠΕΡΙΜΕΝΕ ποτε θα αποσυρθουν ολοι (Ιταλοι-Γερμανοι-Αγγλοι) και μολις βεβαιωθηκε οτι εχει αντιπαλο το κανενα και το τιποτα, σαρωσε με τους λεμπ. Ακομη και τα απαρχαιωμενα (για την εποχη τους) τζαπονια με τα Lancer και τα Impreza που ειχαν κλεισει το κυκλο τους, ΠΛΑΚΑ ΤΟΥΣ ΚΑΝΑΝΕ.

Aldebaran

Σαν τα Ιταλικά δεν έχει! Ιδίως τα Lancia ... αθάνατα αυτοκίνητα!!

Τα νιάτα μου ρεεεεε

Lancia delta, audi s1, Peugeot t16, Ford rs200, MG metro 6R4 τι να λέμε ήχος, γκάζια, σκασιματα, φλόγες, κάθε αγώνας πανηγύρι...

@***

Στο σήμερα,που λές,τα γαλλάκια και οι γερμαναράδες είναι τα αφεντικά των ....πρωταθλητών σου.Ολα τ'άλλα δεν έχουν καμία απολύτως σημασία.Αντε τώρα στο λαγούμι σου.

***

Eχεις φαει φαπα με Mirafiori ρε κακομοιρη! Με Φιατακι-sedan της πλακας δικινητο που κυκλοφορουσε στους δρομους και το οδηγησε ο γερμανος Ρερλ τοτε. Εχεις φαει φαπα με Stratos, με 037, εχεις φαει φαπες 6 συνεχωμενες με τα integrale και την εκτη φορα δεν ηταν καν εργοστασιακη ομαδα- ειχε αποχωρησει. Οι φαπες πεφταν straight through τις εποχες που ετρεχαν ΟΛΟΙ οι μεγαλοι: Γερμανοι με quattro, Γαλλοι με T16, Αγγλοι με RS200 -RS 1700T, μεχρι και τα Metro 6R4 ειχαν κατεβει. Οταν βγηκαν τα θηρια του Β τα ψαχνατε με τα κυαλια τα Lancia εχει καταγραφει προσπερασμα μεσα σε ειδικη. Το συγχωρεμενο το Τοι δε τον βλεπατε ουτε σε replay, τα καπακωνε τα καμαρια σας τα S1 σα σταματημενα. Τα γαλλακια –αφου την εκαναν με ελαφρα - εμφανιστηκαν και ετρεχαν μολις σιγουτευτηκαν οτι εμειναν μονα τους και 'νικαγαν' οι οζιεδες το κανενα. Σας πηρε καμμια 30αρια χρονια να δειτε τη τεχνολογια των Ιταλων με τα Volumex να τα πειτε TSi και τα ECVT να τα πειτε DSG στα κιβωτια. Γι αυτο αγοραζετε πατεντες και ιταλικες βιομηχανιες συνεχεια, γιατι εχετε μεινει εδω και 70 χρονια στην 911. Ετσι ΝΟΜΙΖΕΤΕ οτι ειστε 'αφεντικα' με πατεντες και ιδεες ΑΛΛΩΝ, κακομοιρηδες. Ξυπνα ΒΑΣΙΛΗΗΗΗ....

χ

Περασμένα μεγαλεία και διηγώντας τα να κλαις....

***

Οσο κατεβαιναν οι Ιταλοι στο παγκοσμιο οι γερμαναραδες με τα quattro και τα γαλλακια με τα T16 εψαχναν λαγουμια να χωθουν. Μεχρι και με Mirafiori τους εχουν παρει πρωταθλημα...

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης