GP Βελγίου: Θα γίνει μάχη σήμερα!

GP Βελγίου: Θα γίνει μάχη σήμερα!

Οι δυο διεκδικητές του τίτλου εκκινούν από την 1η σειρά και αμφότεροι θέλουν όσο τίποτε να κερδίσουν στον αγώνα. Ποιος έχει όμως το πλεονέκτημα;

GP Βελγίου: Θα γίνει μάχη σήμερα!
Ο Λιούις Χάμιλτον σημείωσε χτες τον ταχύτερο γύρο όλων των εποχών στην πίστα του Σπα με χρόνο 1:42.553. Ο Βρετανός αξιοποίησε στο έπακρο την ταχύτητα της πάρα πολύ μαλακής γόμας που η Pirelli έφερε για πρώτη φορά στο Βέλγιο. Το προηγούμενο ρεκόρ που κρατούσε από το 2009 (1:47.263) ανήκε στο Φέτελ.

Οι Χάμιλτον και Φέτελ εκκινούν από την πρώτη σειρά της εκκίνησης και πίσω τους
βρίσκονται οι δυο Φινλανδοί Μπότας και Ράικονεν. Έχουμε λοιπόν τη μια Mercedes πίσω από την άλλη και το αντίστοιχο συμβαίνει με τις Ferrari. Ο Φέτελ έχει τα τελευταία χρόνια μια παράδοση επαφών στην πρώτη στροφή στο Σπα, που ελπίζουμε να μη συνεχιστεί. Ο Ράικονεν παραδοσιακά ακολουθεί μια τακτική κινούμενος ανοικτά στην 1η στροφή τώρα τον ευνοεί και η θέση του σ' αυτή την τακτική. Θα έχει πολύ ενδιαφέρον να δούμε τι θα γίνει μέχρι τα φρένα για τη Les Combes.

Σημειώστε εδώ ότι όσον αφορά στις τελικές ταχύτητες ότι ο Μπότας με 317km/h
Κλείσιμο
είναι ο ταχύτερος από τους τέσσερις πρώτους, ο Χάμιλτον ακολουθεί με 316km/h ενώ οι Ferrari βρίσκονται στα 311km/h. Υπάρχει λοιπόν ένα πλεονέκτημα για τις Mercedes αν βρεθούν πίσω στην εκκίνηση. Ο διευθυντής αγωνιστικών δραστηριοτήτων της Mercedes, Τότο Βολφ επισήμανε τη βοήθεια που δέχτηκε ο Φέτελ από το Ράικονεν όταν κόλλησε πίσω του και ωφελήθηκε από τις μειωμένες αεροδυναμικές αντιστάσεις στο 3ο sector τονίζοντας ότι η διαφορά με το Μπότας ήταν οριακή. Ο Βολφ πάντως επισήμανε ότι η Ferrari είναι δυνατή σε ρυθμό αγώνα και η μάχη αμφίρροπη. Ο Μπότας από την άλλη τόνιζε πως αισθάνεται πολύ καλύτερα με το μονοθέσιο γεμάτο στις σρτοφές με υψηλή ταχύτητα διέλευσης.



Ένας ακόμη παράγοντας σημαντικός είναι ο Φερστάπεν. Ο Ολλανδός που έχει πάρα πολλούς οπαδούς σ' αυτή την πίστα εκκινεί 5ος και σίγουρα θέλει να μπει σφήνα ανάμεσα στους πρωτοπόρους. Αν εκκινήσει καλά δεν αποκλείεται ενώ υπάρχει ανησυχία και για το πως θα στρίψει στην La Source την πρώτη κατηφορική δεξιά στροφή της πίστας.

Από τη στιγμή που ο αγώνας θα αποκτήσει ρυθμό πολλά θα κριθούν στη στρατηγική και στη διαχείριση των ελαστικών. Αναμένεται η μαλακή γόμα να παίξει κομβικό ρόλο στον αγώνα. Σημειώστε πως ο Ράικονεν στα ελεύθερα συμπλήρωσε 17 γύρους μ' αυτή ενώ οι άλλες δυο γόμες έχουν κάνει αντίστοιχους γύρους στα χέρια των Σάινθ και Πάλμερ. Ο καιρός επίσης μπορεί πάντα ν' αποτελέσει θέμα στο Σπα. Κοιτώντας τα ελαστικά που έχουν στη διάθεσή τους οι Mercedes είναι σαφές πως αν προσπαθήσουν να κάνουν μια αλλαγή ελαστικών στους 44 γύρους τότε θα χρησιμοποιήσουν την μαλακή γόμα. Το ίδιο λίγο πολύ ισχύει και για τις Ferrari.



Πιθανόν κυρίαρχη στρατηγική θα είναι αυτή των δυο αλλαγών
και λογικά θα χρησιμοποιηθούν και οι 3 διαφορετικές γόμες. Η επιλογή στρατηγικής της μιας αλλαγής είναι οριακή δεδομένου ότι η πάρα πολύ μαλακή γόμα με την οποία εκκινούν οι 10 πρώτοι είναι ήδη επιβαρυμένη με 3 γύρους. Αν υποθέσουμε ότι θα αντέξει συνολικά κάτω από 20 γύρους αυτό σημαίνει ότι η μοναδική αλλαγή πρέπει να γίνει κοντά στον 14ο γύρο και θα απομένουν 30 γύροι με τη μαλακή γόμα. Είναι οριακό. Σίγουρα η εμφάνιση αυτοκινήτου ασφαλείας θα βοηθήσει προς αυτή την κατεύθυνση.

Ο αγώνας εκκινεί στις 15:00 Ελλάδος και θα μεταδοθεί απευθείας από ΕΡΤ, COSMOTE. Προσωπικά έχω μια διαίσθηση υπέρ του Ράικονεν χωρίς όμως να μπορώ να την στηρίξω με ρεαλιστικά επιχειρήματα. Το σίγουρο είναι ότι για να κερδίσει ο Iceman θα πρέπει ο Φέτελ να είναι από την 3η θέση και κάτω, γιατί αν είναι πίσω του οι κόκκινοι (δικαίως) θα θελήσουν να ευνοήσουν το πρωτοπόρο στη βαθμολογία του πρωταθλήματος.


Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Δείτε Επίσης