GP ΗΠΑ: Ρόσμπεργκ vs Χάμιλτον!

GP ΗΠΑ: Ρόσμπεργκ vs Χάμιλτον!

Στο Ώστιν του Τέξας στην υπερσύγχρονη πίστα COTA (Circuit of the Americas) θα παιχτεί η πρώτη από τις τέσσερις μάχες που απομένουν. Ο Ρόσμπεργκ έχει 33 βαθμούς περισσότερους από το Χάμιλτον, απομένουν 100 βαθμοί να μοιραστούν.

GP ΗΠΑ: Ρόσμπεργκ vs Χάμιλτον!
Το Ώστιν πέρα από γελάδια και ποτάμια είναι πλέον γνωστό και για το COTAS όπου διεξάγεται φέτος το 18ο GP της σεζόν (σ.σ: ΕΡΤ, ΟΤΕ TV απευθείας Κυριακή στις 22:00). Η ομάδα της
Mercedes έχει  κατακτήσει το πρωτάθλημα κατασκευαστών οι ασημί μάλιστα πανηγύρισαν δεόντως τον 3ο συνεχόμενο τίτλο τους, κάτι που δεν έχει προηγούμενο στην ιστορία της ομάδας. Με τη
Red Bull να βρίσκεται στη 2η θέση της βαθμολογίας με διαφορά 50 βαθμών από τη Ferrari λογικά έχει ξεκαθαρίσει η 1η τριάδα. Μένει όμως αυτό να επιβεβαιωθεί και μαθηματικά.
Κλείσιμο

Αξίζει να θυμήσουμε εδώ ότι στο Ώστιν χτες διεξήχθησαν οι τελικοί
του F1 in Schools στο πλαίσιο του GP: Είχαμε επικράτηση της Ελληνικής ομάδας, δείτε εδώ σχετικά.

Το Circuit of The America’s είναι ίσως το λαμπρότερο δείγμα από τις νέες πίστες που μπήκαν τα τελευταία χρόνια στο πρόγραμμα της F1. Με εκπληκτικές εγκαταστάσεις και μια χάραξη πίστας που αποτελεί πραγματική πρόκληση για μονοθέσια και οδηγούς έχει δώσει τα προηγούμενα χρόνια εξαιρετικά ενδιαφέροντες αγώνες. Ο λόγος είναι ότι ευνοεί τα προσπεράσματα ειδικά μετά τη στροφή 2 και στην αλληλουχία καμπών που ακολουθεί. Από τους 22 οδηγούς που θα πάρουν εκκίνηση μόνο οι Χάμιλτον και Φέτελ έχουν κερδίσει στο Ώστιν. Ο πρώτος αγώνας στο COTAS έγινε το 2012 μέχρι σήμερα έχουν γίνει 4 GP και το φετινό είναι το 5ο. Ο Χάμιλτον κέρδισε το 2012-2014-2015 και ο Φέτελ το 2013. Η πίστα έχει έντονες υψομετρικές διακυμάνσεις, εντυπωσιάζει η στροφή 1 πρόκειται ουσιαστικά για ένα αριστερό ανηφορικό πέταλο όπου οι οδηγοί δυσκολεύονται να βρουν το ιδανικό σημείο φρεναρίσματος.



Ο Ρόσμπεργκ έχει διαφορά 33 βαθμών από το Χάμιλτον ενώ απομένουν 100 να μοιραστούν
. Ο Γερμανός δε χρειάζεται να κερδίσει ξανά του αρκεί η 2η θέση στους 3 από τους 4 αγώνες που απομένουν και μια 3η θέση στον 4ο για να πανηγυρίσει τον τίτλο ακόμη κι αν ο Χάμιλτον πάρει 4 νίκες.

Ο θρύλος στη F1 αλλά και στην Αμερική, Μάριο Αντρέτι παγκόσμιος πρωταθλητής το 1978
με 12 νίκες στο ενεργητικό του στη F1 αλλά και δις πρωταθλητής στα Champ Car το 1979 και το 1984 είναι ο εκπρόσωπος του COTAS. Ο Αντρέτι είναι ο μόνος Αμερικάνος πιλότος που έχει κερδίσει σε Αμερικάνικο GP το 1977. Πολυνίκης ομάδα στις ΗΠΑ, η Ferrari που έχει κερδίσει σε 9 από τα 37 Αμερικάνικα GP. Σημειώστε πως έχουν γίνει και άλλοι αγώνες επί Αμερικανικού εδάφους.  Ο πρώτος οδηγός που κέρδισε για λογαριασμό της Ferrari σε Αμερικάνικο GP είναι ο σημερινός αντιπρόεδρος της Mercedes, Nίκι Λάουντα.



O παγκόσμιος πρωταθλητής F1, Μάριο Αντρέτι (δεξιά), περπατά στο grid με το διευθύνοντα σύμβουλο της F1, Μπέρνι Έκλεστον.

Η διαδρομή των 5.5km έχει 20 στροφές 11 εξ’ αυτών αριστερές.
Έξι από τις στροφές έχουν ταχύτητα διέλευσης κάτω από 100km/h ενώ άλλες έξι πάνω από 250km/h. Η τελική ταχύτητα στο τέλος της μεγάλης ευθείας και πριν τα φρένα για τη στροφή 12 ξεπερνά τα 320km/h.

Το Circuit of the Αmericas είναι η 10η τοποθεσία που φιλοξενεί Grand Prix στις ΗΠΑ. Από το ντεμπούτο του, το 2012 είναι εξαιρετικά δημοφιλές. Η πίστα φημίζεται για τις θεαματικές υψομετρικές διαφορές που έχει με πιο χαρακτηριστική την ανάβαση 40 μέτρων στην στροφή 1, ένας συνδυασμός πετάλου με S. Η πίστα διαθέτει μια μεγάλη ποικιλία στροφών συνδυάζοντας μερικά από τα καλύτερα χαρακτηριστικά άλλων διαδρομών όπως του Σίλβερστον, της Σουζούκα και του Χόκενχάιμ. Πέρυσι η βροχή δεν επέτρεψε να γίνει το Q3 στις δοκιμές έτσι η σειρά εκκίνησης διαμορφώθηκε από τους χρόνους του Q2.

Όσον αφορά στα ελαστικά τώρα, μετά από δυο αγώνες όπου χρησιμοποιήθηκε η σκληρή γόμα, η επιλογή για την πίστα της Αμερικής (Circuit of the Americas) είναι: P Zero μέση γόμα (άσπρο σιρίτι), P Zero μαλακή γόμα (κίτρινο σιρίτι), P Zero πολύ μαλακή γόμα (κόκκινο σιρίτι).



Η ΠΙΣΤΑ ΥΠΟ ΤΟ ΠΡΙΣΜΑ ΤΩΝ ΕΛΑΣΤΙΚΏΝ

•    Η φορά περιστροφής των μονοθεσίων είναι αντίθετη των δεικτών του ρολογιού. Η πίστα έχει μοναδική χάραξη υιοθετώντας στοιχεία από διάσημες στροφές της F1.
•    Η στροφή 1 είναι ένα ανηφορικό αριστερό πέταλο που κρύβει παγίδες καθώς είναι δύσκολο να εκτιμήσεις μ’ ακρίβεια το σημείο φρεναρίσματος.
•    Η στροφή 11 είναι ένα ακόμη σημείο κλειδί εκεί τα μονοθέσια στρίβουν ενόσω ακόμη φρενάρουν.
•    Η άσφαλτος είναι ακόμη σχετικά νέα (στρώθηκε το 2012) αλλά προσφέρει ολοένα και περισσότερη πρόσφυση ωριμάζοντας.
•    Στο Ώστιν τα μονοθέσια έχουν διαμόρφωση μέσης αεροδυναμικής απόδοσης: Τα προσπεράσματα είναι πολύ πιθανά ειδικά στην αλληλουχία καμπών με τη στροφή 2, αυτό διευρύνει τις επιλογές στρατηγικής.
•    Υπάρχουν τρεις μακριές ευθείες, υψηλής ταχύτητας: Εκεί τα ελαστικά αποβάλλουν θερμότητα, έτσι το φρενάρισμα αμέσως μετά, κρύβει παγίδες.  



ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΕΣ ΓΟΜΕΣ

•    Άσπρη μέση: Μαζί με τη μαλακή γόμα είναι το ένα από τα δυο υποχρεωτικά σετ ελαστικών για τον αγώνα.
•    Κίτρινη, μαλακή: Αυτή είναι η μόνη γόμα που χρησιμοποίησε πέρυσι ο νικητής του αγώνα σε μια πίστα που στέγνωνε.
•    Κόκκινη, πολύ μαλακή: Θα χρησιμοποιηθεί για πρώτη φορά στο Ώστιν και πρέπει να είναι με διαφορά η ταχύτερη από τις τρεις.



ΤΙ ΣΥΝΕΒΗ ΠΡΙΝ ΕΝΑ ΧΡΟΝΟ:

•    Μέχρι τον αγώνα δεν υπήρξαν καθόλου στεγνές συνθήκες, η σειρά εκκίνησης διαμορφώθηκε από τους χρόνους του Q2. Ο Χάμιλτον κέρδισε στον αγώνα των 56 γύρων: Εκκίνησε με ενδιάμεσα ελαστικά και έβαλε τη μαλακή γόμα δυο φορές στον 18ο και στον 43ο γύρο.
•    Καλύτερη εναλλακτική στρατηγική: Ο Φέτελ εκκινούσε 13ος και ανέβηκε στο βάθρο ακολουθώντας στρατηγική 3 αλλαγών, καθώς χρησιμοποίησε και τη μέση γόμα σ’ έναν αγώνα που επηρεάστηκε από την εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας δυο φορές.



Ακόμη μια φορά στη Ferrari έχουν πάρει όσο το δυνατόν περισσότερα σετ από τις πιο μαλακές γόμες.

Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Πωλ Χέμπερι τόνισε:
«Δε χρειάζεται να πούμε πολλά για το πόσο σημαντικό είναι το Grand Prix των ΗΠΑ και σαν αγώνας αλλά και σαν αγορά. Φέτος ανοίξαμε στο Λος Άντζελες το πρώτο παγκοσμίως, κατάστημα P Zero World. Ο αγώνας του 2015 ήταν ιδιαίτερα απαιτητικός λόγω του καιρού, αυτό είχε ως συνέπεια οι ομάδες να μην έχουν πολλά δεδομένα από τη χρήση σλικ ελαστικών στο Ώστιν. Επιπλέον για πρώτη φορά στη συγκεκριμένη πίστα θα χρησιμοποιηθεί η πολύ μαλακή γόμα. Ως αποτέλεσμα οι δυο περίοδοι ελεύθερων δοκιμών είναι ιδιαίτερα σημαντικές φέτος στη διαμόρφωση της βέλτιστης στρατηγικής».

GP ΗΠΑ


Μήκος διαδρομής: 5513m

Pole: 1:35.657 (Φέτελ, 2012)

Μέση ταχύτητα γύρου: 200 km/h

Τέρμα γκάζι: 56% του γύρου, χρονικά, 68% σε απόσταση

Αλλαγές σχέσεων: 54 στο γύρο/3024 στον αγώνα

Γύροι: 56

Απόσταση: 308.405 km

Ταχύτητα στα πιτ: 80km/h, χρόνος διέλευσης 17.8sec

Μέγιστη ταχύτητα: 314.9 km/h

Μέγιστη περίοδος με τέρμα γκάζι: 13sec

Αριθμός στροφών: 20 (11 αριστερές, 9 δεξιές)




Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης