Αν φύγει η Red Bull, θα χάσει και η F1!
Αν φύγει η Red Bull, θα χάσει και η F1!
Κάθε μέρα που περνάει χωρίς ανακοίνωση για τη μονάδα ισχύος που θα χρησιμοποιούν το 2016 Red Bull και Toro Rosso, δυσχεραίνει την παραμονή των δυο ομάδων στη F1.
Το φετινό πρωτάθλημα είναι με διαφορά το χειρότερο που έχουμε παρακολουθήσει τα τελευταία 30 χρόνια. Στο παρελθόν υπήρχε επίσης απόλυτη κυριαρχία ομάδων η McLaren το 1988 και το 1998, η Williams το 1996, η Ferrari το 2002 και το 2004, η Red Bull το 2013 αλλά τέτοιο πράγμα με τη Mercedes να έχει πάρει σε 33 αγώνες 27 νίκες και 26 pole (σ.σ: Ο Μάσα πέρυσι στην Αυστρία είχε Mercedes μονάδα ισχύος) δεν έχει προηγούμενο.
Επιπλέον το θέμα με τον ήχο των υβριδικών συστημάτων αλλά και η ολοένα αυξανόμενη διαφορά ανάμεσα στις μικρές και τις μεγάλες ομάδες δεν βοηθούν την κατάσταση. Προφανώς η F1 δεν είναι στα καλύτερά της και ζητούμενο παραμένει το τι γίνεται για να επανέρθει. Γεγονός παραμένει ότι η απόδοση της μονάδας ισχύος σήμερα παίζει καθοριστικό ρόλο. Θυμίζουμε πως πλέον τα μονοθέσια της F1 έχουν ένα υβριδικό σύστημα που αποτελείται από τα εξής μέρη: Turbo βενζινοκινητήρα 1.6lt απόδοσης 600PS, δυο ηλεκτροκινητήρες, κεντρική μονάδα ελέγχου, μπαταρία.
Κορυφαίο σε απόδοση και κατανάλωση σύστημα είναι αυτό της Mercedes γι’ αυτό και δυο χρόνια τώρα κυριαρχούν τα ασημί βέλη. Η Red Bull πήρε τέσσερα πρωταθλήματα με τη Renault από το 2010 έως το 2013. Όμως τα τελευταία δυο χρόνια στην υβριδική εποχή η Renault υστερεί σημαντικά. Οι Ταύροι μετά από αρκετούς μήνες προβληματισμού και στείρας κριτικής προς τη γαλλική εταιρεία αποφάσισαν ν’ αλλάξουν στρατόπεδα. Στη Honda πολύ θα το ήθελαν όμως η δική τους κατάσταση δεν διαφέρει και πολύ απ’ αυτή της Renault. Στη Mercedes το εξέτασαν και το απέρριψαν επίσημα καθότι φοβούνται πως η Red Bull με μονάδα ισχύος δική τους θα καταστεί ανταγωνιστική και για την εργοστασιακή ομάδα.
Επιπλέον το θέμα με τον ήχο των υβριδικών συστημάτων αλλά και η ολοένα αυξανόμενη διαφορά ανάμεσα στις μικρές και τις μεγάλες ομάδες δεν βοηθούν την κατάσταση. Προφανώς η F1 δεν είναι στα καλύτερά της και ζητούμενο παραμένει το τι γίνεται για να επανέρθει. Γεγονός παραμένει ότι η απόδοση της μονάδας ισχύος σήμερα παίζει καθοριστικό ρόλο. Θυμίζουμε πως πλέον τα μονοθέσια της F1 έχουν ένα υβριδικό σύστημα που αποτελείται από τα εξής μέρη: Turbo βενζινοκινητήρα 1.6lt απόδοσης 600PS, δυο ηλεκτροκινητήρες, κεντρική μονάδα ελέγχου, μπαταρία.
Κορυφαίο σε απόδοση και κατανάλωση σύστημα είναι αυτό της Mercedes γι’ αυτό και δυο χρόνια τώρα κυριαρχούν τα ασημί βέλη. Η Red Bull πήρε τέσσερα πρωταθλήματα με τη Renault από το 2010 έως το 2013. Όμως τα τελευταία δυο χρόνια στην υβριδική εποχή η Renault υστερεί σημαντικά. Οι Ταύροι μετά από αρκετούς μήνες προβληματισμού και στείρας κριτικής προς τη γαλλική εταιρεία αποφάσισαν ν’ αλλάξουν στρατόπεδα. Στη Honda πολύ θα το ήθελαν όμως η δική τους κατάσταση δεν διαφέρει και πολύ απ’ αυτή της Renault. Στη Mercedes το εξέτασαν και το απέρριψαν επίσημα καθότι φοβούνται πως η Red Bull με μονάδα ισχύος δική τους θα καταστεί ανταγωνιστική και για την εργοστασιακή ομάδα.
O μη εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Mercedes F1, Νίκι Λάουντα (αριστερά) συζητά με τον διευθυντή αγωνιστικών δραστηριοτήτων της Red Bull, Χέλμουτ Μάρκο και τον αγωνιστικό διευθυντή της RBR, Κρίστιαν Χόρνερ.
Αναφερόμενος στον συμπατριώτη του και ιδιοκτήτη της Red Bull, Ντήτριχ Μάτεζιτς ο αντιπρόεδρος της Mercedes F1, Νίκι Λάουντα τόνισε: «Αισθάνομαι ότι ο Μάτεζιτς δεν προσπαθεί και πάρα πολύ. Έχει αφήσει το Χόρνερ και το Μάρκο να κλείσουν τη συμφωνία, θυμάμαι στο παρελθόν τα έκανε όλα μόνος του. Μου φαίνεται καθώς τον ξέρω πολλά χρόνια ότι έχει χάσει το ενδιαφέρον του, καθώς θέλει να ελέγχει τα πάντα. Έτσι όπως το βλέπω μάλλον σκέφτεται να φύγει. Αυτή τη στιγμή μόνο μια μονάδα ισχύος μπορεί να έχει, αυτό είναι μια δύσκολη κατάσταση. Εμείς είμαστε αρνητικοί στο να τους δώσουμε μονάδα ισχύος. Δεν πρόκειται ν’ αλλάξουμε γνώμη το έχουμε συζητήσει εκτενώς εσωτερικά το θέμα. Δεν μας έχουν ζητήσει βέβαια να χρησιμοποιήσουν τη μονάδα ισχύος μας. Τι να κάνω να τους την δώσω δώρο; Δε γίνονται έτσι τα πράγματα. Υπάρχει λόγος και αυτός είναι πως του Μάτεζιτς δεν του αρέσει η Mercedes. Tον ξέρω πολύ καλά, η μόνη επιλογή που έχει είναι η Ferrari».
Στη Red Bull έχουν έναν παλιό γνώριμο στη Ferrari, το Φέτελ που έχει εικόνα και από τις δυο μονάδες ισχύος. Πιθανόν ο Γερμανός τους έχει δώσει ένα περίγραμμα έτσι στην Αυστριακή ομάδα βρίσκονται σε προχωρημένες συζητήσεις με τη Ferrari στις οποίες εμπλέκεται και ο Μπέρνι Έκλεστον. Τόσο ο διευθύνων σύμβουλος της F1, όσο και ο διευθύνων σύμβουλος της FIAT, Σέρτζιο Μαρκιόνε κατανοούν πλήρως πόσο σημαντική είναι η παρουσία της Red Bull για τη F1. Όμως ο Ιταλός μάνατζερ δε διστάζει να παραδεχτεί πως φοβάται τη Red Bull καθώς δεν αποκλείεται η Αυστριακή ομάδα με δεδομένη την ικανότητα που υπάρχει στο Μίλτον Κέινς στη σχεδίαση μονοθεσίων με υψηλή αεροδυναμική απόδοση ν’ αποδειχτεί καλύτερη από την επίσημη Ferrari εάν έχει την ίδια μονάδα ισχύος. Από την πλευρά του ο ιδιοκτήτης των Red Bull/Toro Rosso, Ντήτριχ Μάτεζιτς έχει ξεκαθαρίσει πως για να παραμείνει στη F1 πρέπει να έχει ανταγωνιστική μονάδα ισχύος.
Για το θέμα πήρε θέση και ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Πωλ Χέμπερι: «Αν φύγουν από το πρωτάθλημα Red Bull και Toro Rosso σίγουρα θα εξετάσουμε και εμείς την συμμετοχή μας με άλλο πρίσμα. Είναι δυο επαγγελματικές ομάδες υψηλού επιπέδου που προφανώς δεν θ’ αντικατασταθούν άμεσα. Πολλές ομάδες έρχονται και φεύγουν αλλά εδώ μιλάμε για μια μεγάλη επένδυση πολλών ετών και όπως το βλέπουμε εμείς η απουσία τους θα αδυνάτιζε σημαντικά το σπορ. Εκτιμούμε όσα έχουν κάνει στην ανάπτυξη νέων ταλέντων, στην προβολή του αθλήματος εκτός motorsport, με σόου στους δρόμους των πόλεων και άλλα. Εμείς ως χορηγοί του αθλήματος πιστεύουμε πως η απώλεια αυτών των δυο ομάδων θα ήταν καταστροφή για τη F1».
Αυτή τη στιγμή η Pirelli συζητά για την ανανέωση του συμβολαίου της με τη F1 για τα επόμενα 3 χρόνια από το 2017 έως και το 2019. Η απάντηση αναμένεται τον Οκτώβριο ενώ πρόταση έχει καταθέσει και η Michelin.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα