Η INALAN προσέλκυσε 40 εκατ. ευρώ ξένων επενδύσεων στην Ελλάδα, τριπλασίασε το προσωπικό της σε ένα χρόνο και παρέχει δυνατότητα σύνδεσης γρήγορου internet σε πάνω από 600.000 νοικοκυριά - Κατά 44% αυξήθηκε ο κύκλος εργασιών της.
Δοκιμάζουμε το Land Rover Discovery Sport
Δοκιμάζουμε το Land Rover Discovery Sport
Πολυτέλεια, κύρος, κορυφαίες εκτός δρόμου ικανότητες, χαμηλή κατανάλωση, εμφάνιση, άνεση, 7 θέσεις, το νέο Discovery τα έχει όλα…
Στη Land Rover ισχυρίζονται πως έφτιαξαν το ικανότερο SUV στον κόσμο. Η αλήθεια είναι πως έχουν μακρά παράδοση σε αυτό και οι φανατικοί της μάρκας διατηρούν σε μεγάλο βαθμό τα παλιά τους Discovery, κυρίως για τις απαράμιλλες εκτός δρόμου ικανότητές τους. Το νέο Discovery Sport είναι ο αντικαταστάτης του Freelander II και όχι το νέο Defender. Δεν φτιάχτηκε για να ανοίγει νέους δρόμους αν και, όπως διαπιστώσαμε στην πράξη, ακόμη και εκεί τα καταφέρνει. Σχεδιάστηκε για να μεταφέρει άνετα όλη την οικογένεια ή την παρέα στον προορισμό της.
Στα χέρια μας είχαμε την 7θεσια έκδοση με τον πετρελαιοκινητήρα των 2,2 lt/190 PS που συνδυάζεται με το ολοκαίνουριο αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων της ZF. Η 3η σειρά καθισμάτων είναι αθέατη/ενσωματωμένη στον χώρο αποσκευών και μόνο αν χρειαστεί ανασηκώνεις τις πλάτες. Υπάρχει και 5θέσια έκδοση με πετρελαιοκινητήρα 150 PS που κοστίζει σχεδόν 10.000 φθηνότερα. Το εσωτερικό του Discovery Sport αποπνέει έναν μοναδικό αέρα πολυτέλειας. Στο κέντρο του ταμπλό κυριαρχεί η οθόνη 8 ιντσών, ενώ εντυπωσιάζει η απουσία λεβιέ ταχυτήτων, καθώς τον συγκεκριμένο ρόλο έχει αναλάβει ένας περιστροφικός διακόπτης. Η τετρακίνηση που φορούσε το μοντέλο δοκιμής μας διέθετε πολύδισκο συμπλέκτη ο οποίος μετά τα 30 km/h απεμπλέκει τον πίσω άξονα και μόνο όταν χρειαστεί ξαναστέλνει ροπή και πίσω. Αυτό μειώνει την κατανάλωση σημαντικά, ενώ σε περίπτωση γλιστρήματος το πίσω διαφορικό ενεργοποιείται σε λιγότερο από μισό δευτερόλεπτο.
Αρχοντιά…
Είτε κινείσαι στα στενά της πόλης και ανεβαίνεις πεζοδρόμια, είτε έχεις ενεργοποιήσει το cruise control στον αυτοκινητόδρομο, είτε αλλάζεις συνεχώς πορεία σε επαρχιακό δρόμο, το Discovery Sport κρατάει χαρακτήρα. Στον αυτοκινητόδρομο η κατανάλωση μένει σε πολύ χαμηλά επίπεδα (6,9 lt/100 km), ενώ η άνεση είναι παροιμιώδης, και σε αυτό συντελούν τα καθίσματα-πολυθρόνες συντελούν – εδώ είναι το δυνατό σημείο του νέου Discovery. H συνεργασία του κιβωτίου 9 σχέσεων με τον πετρελαιοκινητήρα είναι τόσο ομαλή που οι αλλαγές ταχυτήτων δεν γίνονται καν αισθητές. Σημαντική η χρήση πετρελαίου υψηλής απόδοσης για την ομαλή και εύρυθμη λειτουργία του κινητήρα. Σε δρόμο με στροφές/λακούβες το Discovery Sport δείχνει τον όγκο και το βάρος του.
Στα χέρια μας είχαμε την 7θεσια έκδοση με τον πετρελαιοκινητήρα των 2,2 lt/190 PS που συνδυάζεται με το ολοκαίνουριο αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων της ZF. Η 3η σειρά καθισμάτων είναι αθέατη/ενσωματωμένη στον χώρο αποσκευών και μόνο αν χρειαστεί ανασηκώνεις τις πλάτες. Υπάρχει και 5θέσια έκδοση με πετρελαιοκινητήρα 150 PS που κοστίζει σχεδόν 10.000 φθηνότερα. Το εσωτερικό του Discovery Sport αποπνέει έναν μοναδικό αέρα πολυτέλειας. Στο κέντρο του ταμπλό κυριαρχεί η οθόνη 8 ιντσών, ενώ εντυπωσιάζει η απουσία λεβιέ ταχυτήτων, καθώς τον συγκεκριμένο ρόλο έχει αναλάβει ένας περιστροφικός διακόπτης. Η τετρακίνηση που φορούσε το μοντέλο δοκιμής μας διέθετε πολύδισκο συμπλέκτη ο οποίος μετά τα 30 km/h απεμπλέκει τον πίσω άξονα και μόνο όταν χρειαστεί ξαναστέλνει ροπή και πίσω. Αυτό μειώνει την κατανάλωση σημαντικά, ενώ σε περίπτωση γλιστρήματος το πίσω διαφορικό ενεργοποιείται σε λιγότερο από μισό δευτερόλεπτο.
Αρχοντιά…
Είτε κινείσαι στα στενά της πόλης και ανεβαίνεις πεζοδρόμια, είτε έχεις ενεργοποιήσει το cruise control στον αυτοκινητόδρομο, είτε αλλάζεις συνεχώς πορεία σε επαρχιακό δρόμο, το Discovery Sport κρατάει χαρακτήρα. Στον αυτοκινητόδρομο η κατανάλωση μένει σε πολύ χαμηλά επίπεδα (6,9 lt/100 km), ενώ η άνεση είναι παροιμιώδης, και σε αυτό συντελούν τα καθίσματα-πολυθρόνες συντελούν – εδώ είναι το δυνατό σημείο του νέου Discovery. H συνεργασία του κιβωτίου 9 σχέσεων με τον πετρελαιοκινητήρα είναι τόσο ομαλή που οι αλλαγές ταχυτήτων δεν γίνονται καν αισθητές. Σημαντική η χρήση πετρελαίου υψηλής απόδοσης για την ομαλή και εύρυθμη λειτουργία του κινητήρα. Σε δρόμο με στροφές/λακούβες το Discovery Sport δείχνει τον όγκο και το βάρος του.
Σύμμαχος του οδηγού η εξαιρετική ανάρτηση (McPherson με ψαλίδια βάσης εμπρός, πολλαπλών συνδέσμων πίσω), όμως λογικά η άνεση που προσφέρει στα εκτός δρόμου περάσματα έχει το τίμημά της σε κλίσεις στις απότομες αλλαγές πορείας. Βγαίνοντας από την άσφαλτο, τα επιμέρους προγράμματα του Terrain Response σε βοηθούν να περάσεις αγέρωχος τις βασικές δοκιμασίες. Για παράδειγμα, με το Hill Decent ενεργοποιημένο και 1η σχέση στο κιβώτιο (σ.σ.: είναι τόσο κοντή που σπάνια επιλέγεται στην άσφαλτο) μπορείς να κατέβεις χωρίς να φρενάρεις μια λασπωμένη/παγωμένη κατηφόρα. Η ανάρτηση «ισιώνει» τη διαμόρφωση του εδάφους και τα όποια όρια έρχονται από τα ασφάλτινα ελαστικά του αυτοκινήτου δοκιμής μας. Με ένα σετ ελαστικών μεικτών συνθηκών είσαι έτοιμος να ακολουθήσεις το Defender. Συνολικά το Discovery Sport είναι μια ολοκληρωμένη πρόταση που δεν περιέχει συμβιβασμούς εκτός από το κόστος. Προφανώς λόγω τιμής βρίσκει απέναντι ισχυρό ανταγωνισμό από την BMW X3 και το Audi Q5.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ |
|
Κινητήρας: |
2.179cc SD4 Diesel |
Ισχύς: |
190 PS/3.500 rpm |
Ροπή: |
42,8 kgm/1.750 rpm |
Μετάδοση: |
Στους 4 τροχούς |
Κιβώτιο: |
Αυτόματο 9 σχέσεων |
Τελική ταχύτητα: |
190 km/h |
Επιτάχυνση 0-100: |
8,9 sec |
Μεικτή κατανάλωση: |
9,1 lt/100 km |
Εκπομπές CO2: |
166 gr/km |
Βάρος: |
1863 kg (7θέσιο) |
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: |
4.589/1.890/1.724 mm |
Χώρος αποσκευών: |
829-981 lt |
Τέλη κυκλοφορίας: |
373 ευρώ |
Τιμή: |
58.600 ευρώ |
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα