Η Coca-Cola ταυτίζεται διαχρονικά με τα Χριστούγεννα και τις εορτές του νέου έτους και το κάνει πάντοτε μοναδικά. Φέτος το κάνει ακόμη καλύτερα, πραγματοποιώντας με το κατακόκκινο φορτηγό το μεγαλύτερο χριστουγεννιάτικο tour που έγινε ποτέ στην Ελλάδα και μας προσκαλεί να φέρουμε τη μαγεία... στο χωριό μας!
Δοκιμάζουμε το Seat Leon Cupra
Δοκιμάζουμε το Seat Leon Cupra
Το Leon Cupra των 280PS, το ισχυρότερο Seat όλων των εποχών, μας άφησε κυριολεκτικά άφωνους με το γκάζι που έχει.
Γυρνώντας 20 χρόνια πίσω, στη χώρα μας δεν υπήρχαν πολλά αυτοκίνητα που να κινούνται όσο γρήγορα πάει σήμερα το Seat Leon Cupra. Ισως μερικές 911, Μ3 ή κάνα Cosworth αγωνιστικό. Με 5kg/PS και ροπή στα 36kgm από το ρελαντί, το πιο δυνατό Seat στην ιστορία της φίρμας είναι ένα «βρωμόγκαζο» που 200σαρίζει για πλάκα. Δίλιτρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας, ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ και διαφορικό. Ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει τη χαρτογράφηση πατώντας τη σχετική καρό σημαία στην κεντρική κονσόλα. Από Comfort έως Cupra έχει το μενού και όντως υπάρχει διαφορά, ειδικά στην άνεση αλλά και την απόκριση του κινητήρα. Εντυπωσιάζει η αλλαγή φωτισμού της καμπίνας ανάλογα με τη χαρτογράφηση. Μπορείς να ρυθμίσεις μόνος σου τη σκληρότητα της ανάρτησης, την απόκριση στο γκάζι και την αίσθηση του τιμονιού στο πρόγραμμα Individual.
Ο κινητήρας διαθέτει μεταβλητό χρονισμό εκκεντροφόρων, άμεσο και έμμεσο ψεκασμό και εντελώς γραμμική απόκριση. Υστέρηση δεν υπάρχει πουθενά ενώ το τράβηγμα από τις 3000 rpm και πάνω είναι συγκλονιστικό! Το αυτοκίνητο δοκιμής μας είχε 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο θετικό, γρήγορο και με σωστή κλιμάκωση. Η ανάρτηση με γόνατα McPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω κοντρολάρει εξαιρετικά τη μεταφορά βάρους στις αλλαγές πορείας και στο φρενάρισμα. Οι κλίσεις είναι ελάχιστες, η απόσβεση αποτελεσματική, χωρίς δραματικές μετατοπίσεις σε σαμαράκια ή ανομοιομορφίες. Το εσωτερικό του αυτοκινήτου ελάχιστα διαφέρει από τις πιο απλές εκδόσεις του Leon, τα μπάκετ καθίσματα είναι διακριτικά με μέτρια πλευρική στήριξη.
Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει επτά αερόσακους και σύστημα αποφυγής πολλαπλών συγκρούσεων. Παρότι σκληροπυρηνικό το Cupra δεν στερείται εξοπλισμού άνεσης, όπως cruise control, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό και ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέφτες. Το αυτοκίνητο δοκιμής μας φορούσε ελαστικά 235/35/19 και στη χαρτογράφηση Cupra ταξίδευε άνετα σε ταχύτητες που αρχίζουν από 2... χωρίς αεροδυναμικούς θορύβους ή δράματα. Για την πόλη και τον επαρχιακό δρόμο με λακκούβες υπάρχει και η επιλογή Comfort.
Ο κινητήρας διαθέτει μεταβλητό χρονισμό εκκεντροφόρων, άμεσο και έμμεσο ψεκασμό και εντελώς γραμμική απόκριση. Υστέρηση δεν υπάρχει πουθενά ενώ το τράβηγμα από τις 3000 rpm και πάνω είναι συγκλονιστικό! Το αυτοκίνητο δοκιμής μας είχε 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο θετικό, γρήγορο και με σωστή κλιμάκωση. Η ανάρτηση με γόνατα McPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω κοντρολάρει εξαιρετικά τη μεταφορά βάρους στις αλλαγές πορείας και στο φρενάρισμα. Οι κλίσεις είναι ελάχιστες, η απόσβεση αποτελεσματική, χωρίς δραματικές μετατοπίσεις σε σαμαράκια ή ανομοιομορφίες. Το εσωτερικό του αυτοκινήτου ελάχιστα διαφέρει από τις πιο απλές εκδόσεις του Leon, τα μπάκετ καθίσματα είναι διακριτικά με μέτρια πλευρική στήριξη.
Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει επτά αερόσακους και σύστημα αποφυγής πολλαπλών συγκρούσεων. Παρότι σκληροπυρηνικό το Cupra δεν στερείται εξοπλισμού άνεσης, όπως cruise control, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό και ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέφτες. Το αυτοκίνητο δοκιμής μας φορούσε ελαστικά 235/35/19 και στη χαρτογράφηση Cupra ταξίδευε άνετα σε ταχύτητες που αρχίζουν από 2... χωρίς αεροδυναμικούς θορύβους ή δράματα. Για την πόλη και τον επαρχιακό δρόμο με λακκούβες υπάρχει και η επιλογή Comfort.
Μην αφήνεις!
Βράδυ αργά σε γνωστό επαρχιακό δρόμο, άδειο από κυκλοφορία. Θέλει φειδώ στο γκάζι αλλιώς με 1η, 2η, 3η στο κιβώτιο, σπάει εύκολα η πρόσφυση και ενεργοποιείται το ESP. Οι ευθείες κονταίνουν γρηγορότερα όσο γκαζώνεις και έρχεται η πρώτη στροφή. Φρενάρεις και στρίβεις χωρίς να δώσεις μεγάλη γωνία στροφής στο τιμόνι. Στην είσοδο θέλει προσοχή, τα χιλιόμετρα είναι πολλά και τα έχεις όλα μπροστά. Αφού ξεπεράσεις την αβεβαιότητα στο in, το Cupra είναι εξαιρετικό από την κορυφή ως την έξοδο της στροφής. Το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό παίζει έγκαιρα τον ρόλο του στο ομαλό πέρασμα της δύναμης στον δρόμο με τους τροχούς στριμμένους.
Παρά ταύτα πρέπει να είσαι συγκρατημένος στο γκάζι, γιατί με 280 PS μπροστά το σπινάρισμα καραδοκεί. Συνολικά πρόκειται για έναν φθηνό πύραυλο-φονιά γιγάντων που αγοράζεις με 26 χιλιάρικα. Απίστευτα γρήγορο στον δρόμο, όπως ένα αγωνιστικό πριν λίγο χρόνια, αξίζει με το παραπάνω τα λεφτά του. Για να πας σε αντίστοιχο τετρακίνητο γκάζι θες διπλάσια χρήματα.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.984 cc
Ισχύς: 280 PS /5.600 - 6.200 rpm
Ροπή: 35,7 kgm/1.750-5.600 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 250 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 5,8 sec
Μικτή κατανάλωση (/100 km): 9,1 lt (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 154 gr/km
Βάρος: 1.395 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.236 x 1.819 x 1.423 mm
Χώρος αποσκευών: 380 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 262 €
Τιμή: 26.300 € (με απόσυρση)
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα