GP ΗΠΑ: Ποιος θα πιάσει τον Ταύρο απ’ τα κέρατα;

GP ΗΠΑ: Ποιος θα πιάσει τον Ταύρο απ’ τα κέρατα;

Στο Ώστιν του Τέξας υπάρχουν πολλοί ταύροι και εξίσου ικανοί γελαδάρηδες. Υπάρχει επίσης και μια υπερσύγχρονη καινούργια πίστα η COTA (Circuit of the Americas) όπου την Κυριακή (σ.σ: απευθείας μετάδοση στις 21:00, Δημόσια Τηλεόραση, ΟΤΕ) θα γίνει για 2η φορά αγώνας F1.

GP ΗΠΑ: Ποιος θα πιάσει τον Ταύρο απ’ τα κέρατα;
Πέρυσι υπήρξε ένας ικανός γελαδάρης (Χάμιλτον) που μπόρεσε μετά από επικό αγώνα να δαμάσει τον Κόκκινο Ταύρο. Φέτος τα πράγματα δείχνουν διαφορετικά. Τα πρωταθλήματα έχουν κριθεί, Red Bull και Φέτελ διατήρησαν τους τίτλους και το ενδιαφέρον είναι επικεντρωμένο στη μάχη της 2ης θέσης για την οποία ερίζουν οι Mercedes(334β.), Ferrari (323β.) και Lotus (297β.).
Ο Φέτελ έχει κερδίσει στους επτά τελευταίους αγώνες μ’ ένα απίστευτο σερί από το Βέλγιο μέχρι σήμερα και αν δε του συμβεί κάτι απρόοπτο δύσκολα θα χάσει στο Ώστιν.
 
Κλείσιμο
Η F1 επέστρεψε πέρυσι ύστερα από 5 χρόνια στις ΗΠΑ με το GP του Τέξας
στην ολοκαίνουργια πίστα του Ώστιν. Οι ΗΠΑ είναι μια από τις μεγαλύτερες αγορές για κατασκευαστές αυτοκινήτων όπως οι Mercedes, Renault, Infiniti αλλά και για ειδικούς κατασκευαστές σπορ μοντέλων όπως οι Ferrari, McLaren, Lotus, Caterham. Πιθανόν κάθε αναφορά στο Αμερικάνικο GP να σας παραπέμπει στη θρυλική πίστα της Ινδιανάπολης, καθότι μέρος του οβάλ τμήματος χρησιμοποιήθηκε για τη φιλοξενία του αγώνα από το 2000 μέχρι και το 2007. Στο παρελθόν έχουν γίνει αγώνες στο Σέμπρινγκ, στο Φοίνιξ(3), στο Ουότκινς Γκλεν (20), στο Ντάλας, στο Ντητρόιτ (7), στο Λονγκ Μπητς μέχρι και στο Λας Βέγκας στο πάρκινγκ του ξενοδοχείου Caesar’s Palace. Συνολικά στις ΗΠΑ έχουν γίνει 52 GP και όπως εύκολα συμπεραίνει κανείς η F1 δεν είχε στο παρελθόν τη στέγη που άρμοζε. Αυτό διορθώθηκε με την κατασκευή μιας ολοκαίνουργιας πίστας στο Ώστιν του Τέξας. Το Circuit Of The Americas ή COTA φτιάχτηκε σε χρόνο ρεκόρ και πέρυσι φιλοξένησε με επιτυχία τον προτελευταίο αγώνα της χρονιάς που εξελίχθηκε σε μάχη Χάμιλτον Φέτελ με τελικό νικητή το Βρετανό που τότε οδηγούσε για λογαριασμό της McLaren.



Ο θρύλος στη F1 αλλά και στην Αμερική, Μάριο Αντρέτι παγκόσμιος πρωταθλητής το 1978
με 12 νίκες στο ενεργητικό του στη F1 αλλά και δις πρωταθλητής στα Champ Car το 1979 και το 1984 είναι εκπρόσωπος του COTA. Ο Αντρέτι είναι ο μόνος Αμερικάνος πιλότος που έχει κερδίσει σε Αμερικάνικο GP το 1977. Από τους 22 πιλότους που θα πάρουν εκκίνηση την Κυριακή μόνο ο Χάμιλτον έχει κερδίσει επί Αμερικανικού εδάφους το 2007 και πέρυσι. Οι νίκες του ήρθαν με κινητήρα Mercedes. Πολυνίκης ομάδα στις ΗΠΑ, η Ferrari που έχει κερδίσει σε 12 από τα 52 GP.

Η διαδρομή των 5.5km έχει 20 στροφές 11 εξ’ αυτών αριστερές. Έξι από τις στροφές έχουν ταχύτητα διέλευσης κάτω από 100km/h ενώ άλλες έξι πάνω από 250km/h. Η τελική ταχύτητα αναμένεται να ξεπεράσει στο τέλος της μεγάλης ευθείας και πριν τα φρένα για τη στροφή 12 τα 320km/h. Η μέση ωριαία ταχύτητα πέρυσι άγγιξε στις δοκιμές τα 200km/h. Υπάρχουν δυο ζώνες DRS η πρώτη ανάμεσα στις στροφές 11 και 12 όπου βρίσκεται η μεγάλη ευθεία και η δεύτερη στην ανηφόρα εκκίνησης – τερματισμού. Πέρυσι έγιναν 23 προσπεράσματα με τη χρήση του DRS.

Σχεδιαστής της πίστας ο συνήθης ύποπτος, ο διάσημος Γερμανός αρχιτέκτονας Χέρμαν Τίλκε. Ο συμπατριώτης του και τέσσερις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής Σεμπάστιαν Φέτελ μιλώντας για τον αγώνα που λείπει ακόμη από το παλμαρέ του τόνισε: «Πέρυσι χρειάστηκα χρόνο να βρω τα πατήματά μου στη πίστα, να μπορώ να τοποθετώ σωστά το μονοθέσιο μου σε αυτή την εντυπωσιακή αγωνιστική διαδρομή. Με τη νέα άσφαλτο, όλοι γλιστρούσαμε σε αυτή, ειδικά στο κομμάτι με τις συνεχείς στροφές. Ήταν σαν να οδηγούμε σε ράλι, όχι σε πίστα Formula 1. Μεγαλύτερη πρόκληση στη διαδρομή, αποτελεί το κομμάτι αμέσως μετά τη τεράστια ανηφόρα στο ξεκίνημα του γύρου»».



Ο Αυστραλός Μαρκ Γουέμπερ στα 37 του χρόνια θα αγωνιστεί για προτελευταία φορά
στη F1, καθότι στο τέλος της χρονιάς αποχωρεί από την ενεργό δράση. Θέλει όσο τίποτα μια νίκη σ’ έναν από τους δυο τελευταίους αγώνες : «Πρέπει να δώσουμε συγχαρητήρια σε όσους ενεπλάκησαν στην οργάνωση του πρώτου αγώνα εδώ, καθώς όλα κύλησαν χωρίς προβλήματα. Το Ώστιν είναι μία υπέροχη πόλη, δεν βλέπω γιατί να μην αποτελέσει μόνιμο προορισμό για τη Formula 1. Είναι απίστευτη πίστα, έδειχνε καλή στα χαρτιά αλλά ανταποκρίθηκε και με το παραπάνω στις προσδοκίες όταν αγωνιστήκαμε εκεί»

Από την πλευρά της η Pirelli έκανε όπως και πέρυσι την πιο ασφαλή επιλογή έτσι στη διάθεση όλων των ομάδων θα υπάρχουν οι δυο πιο σκληρές γόμες στη γκάμα της η σκληρή και η μέση.  Μιλώντας σχετικά ο αγωνιστικός διευθυντής της ομάδας Πωλ Χέμπερι τόνισε: «Τα σκληρά και μεσαία ελαστικά είναι η καλύτερη επιλογή για το Grand Prix των ΗΠΑ, επειδή η διαδρομή καταπονεί τα ελαστικά με υψηλά φορτία και χρειάζονται οι πιο ανθεκτικές γόμες. Υπάρχουν μερικές γρήγορες στροφές και πολλές υψομετρικές διαφορές - από αυτή την άποψη μοιάζει με το Σπα. Όσο περισσότερα φορτία δέχεται το ελαστικό, τόσο υψηλότερη θερμοκρασία αναπτύσσεται – και αυτό αυξάνει τη φθορά και το ρυθμό πτώσης στην απόδοση. Φέτος που ερχόμαστε στην Αμερική για δεύτερη φορά ξέρουμε καλύτερα τι να περιμένουμε, ενώ πέρσι – όπου πάλι είχαμε επιλέξει σκληρή και μεσαία γόμα – ήταν ένα βήμα στο άγνωστο. Οι φετινές γόμες είναι πιο μαλακές, επομένως προβλέπουμε στρατηγική δύο πιτ στοπ στον αγώνα, πάντα ανάλογα και με την εξέλιξη της πίστας. Αν και Νοέμβριος, ο καιρός φαίνεται να είναι ζεστός, κάτι που θα επηρεάσει τη θερμική καταπόνηση και κατ’ επέκταση την απόδοση των ελαστικών. Το Αμερικανικό κοινό επεφύλαξε μία φανταστική υποδοχή στη Formula 1, ο περσινός αγώνας έχει μείνει αξέχαστος, γι αυτό και ανυπομονούμε να επιστρέψουμε σε μία χώρα με τόσους οπαδούς της F1, που παράλληλα είναι βασική αγορά για τα Ultra High Performance ελαστικά της εταιρείας μας».



Όπως ο προηγούμενος αγώνας στο Άμπου Ντάμπι έτσι και το Ώστιν
είναι από τις αριστερόστροφες πίστες του πρωταθλήματος όπως σε Κορέα, Σιγκαπούρη Βραζιλία (24/11). Δύο είναι τα δύσκολα σημεία στο Ώστιν: Η ανηφορική Στροφή1, μία φουρκέτα μοναδικής χάραξης, όπου τα ελαστικά πρέπει να παρέχουν πρόσφυση – ακόμα και σχετικά κρύα στον πρώτο γύρο. Η Στροφή 11 είναι επίσης ιδιαίτερα απαιτητική καθώς ο πιλότος αρχίζει να φρενάρει δυνατά ενώ το μονοθέσιο ήδη στρίβει, δημιουργώντας μία ανομοιόμορφη φόρτιση. Οι τρεις πρώτοι πιλότοι στον περσινό αγώνα Χάμιλτον, Φέτελ, Αλόνσο χρησιμοποίησαν στρατηγική ενός pit stop, ξεκινώντας με μεσαία γόμα και ολοκληρώνοντας με σκληρή. Πέρσι η χρονική διαφορά μεταξύ των δύο ελαστικών ανά γύρο ήταν περίπου μισό δευτερόλεπτο. Φέτος υπολογίζεται να είναι ελαφρώς μεγαλύτερη.

Στην τηλεόραση, απευθείας μετάδοση!

Το GP των ΗΠΑ θα μεταδοθεί απευθείας από την Δημόσια Τηλεόραση την Κυριακή 17/11 στις 20:45 το βράδυ. Νωρίτερα στις 15:00 το μεσημέρι της Κυριακής μπορείτε να παρακολουθήσετε μια ωριαία εκπομπή με τα καλύτερα στιγμιότυπα των κατατακτήριων δοκιμών αλλά και ενδιαφέροντα θέματα όπως η επίτευξη ενός τέλειου γύρου, αλλά και τα επινίκια της Red Bull στο εργοστάσιο της ομάδας. Ο αγώνας θα μεταδοθεί απευθείας και από τον ΟΤΕ.

F1 Highlights Δοκιμών: 15:00
Αγώνας (live): 20:45



GP ΗΠΑ


Μήκος διαδρομής: 5516m

Pole: 1:35.657 (Φέτελ, 2012)

Μέση ταχύτητα γύρου: 200 km/h

Τέρμα γκάζι: 56% του γύρου, χρονικά, 68% σε απόσταση

Αλλαγές σχέσεων: 54 στο γύρο/3024 στον αγώνα

Γύροι: 56

Απόσταση: 308.405 km

Ταχύτητα διέλευσης από τα πιτ: 80km/h δοκιμές, αγώνας

Μέγιστη ταχύτητα: 320.6 km/h

Μέγιστη περίοδος με τέρμα γκάζι: 13sec

Αριθμός στροφών: 20 (11 αριστερές, 9 δεξιές)



Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης