Ηλεκτρική επίθεση από τον όμιλο Renault-Nissan-Mitsubishi

Ηλεκτρική επίθεση από τον όμιλο Renault-Nissan-Mitsubishi

Η συμμαχία των τριών κατασκευαστών ενδυναμώνει τους δεσμούς της και ετοιμάζει την επόμενη μέρα στην ηλεκτροκίνηση με 35 νέα ηλεκτρικά μοντέλα με εστίαση στο ευρύ κοινό.

Nissan-Renault-Mitsu
Ένα πλάνο επενδύσεων της τάξης των 23 δις. για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης και την παρουσίαση 35 νέων ηλεκτρικών μοντέλων ανακοίνωσε, η συμμαχία Renault-Nissan-Mitsubishi στο πλαίσιο της αναλυτικής παρουσίασης του οδικού χάρτη Alliance 2030.
Οι επενδύσεις θα εστιάσουν στην επέκταση του αριθμού ηλεκτρικών πλατφορμών μεταξύ των οποίων και αυτή για μικρά αυτοκίνητα, όπως είναι το επερχόμενο ηλεκτρικό Renault 5, αλλά και ο διάδοχος του Nissan Micra. Αμφότερα θα κατασκευάζονται από τη Renault, στο οικοσύστημα εργοστασίων της εταιρείας, στη Βόρεια Γαλλία.
Πρόκειται για την πλατφόρμα CMF-BEV η οποία χαρακτηρίστηκε σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Renault, Luca De Meo θα παίξει καθοριστικό ρόλο στον εκδημοκρατισμό των ηλεκτρικών αυτοκινήτων καθώς αναμένεται να επιτρέψει τη μείωση της τιμής κατά 33%, συγκριτικά με την πλατφόρμα που χρησιμοποιεί το Zoe. Σημειώνεται ότι πάνω από το 60% των εξαρτημάτων της CMF-BEV θα προέρχονται από την υπάρχουσα CMF-B των Renault Clio και Nissan Juke.

Παράλληλα, θα χρησιμοποιείται σε πέντε αυτοκίνητα υπό τα εμβλήματα των Nissan, Renault, Alpine και Dacia, με την ετήσια παραγωγή τους να ανέρχεται σε 250.000 μονάδες.
Κλείσιμο
Στα πλάνα της συμμαχίας βρίσκεται επίσης και η πλατφόρμα CMF-EV για μεγαλύτερα μοντέλα, όπως τα Nissan Ariya και Renault Megane E-Tech Electric. Αυτή θα υιοθετηθεί σε παγκόσμια κλίμακα από 15 μοντέλα πέντε εταιριών (Nissan, Renault, Mitsubishi, Alpine, Infiniti), με ετήσιο όγκο πωλήσεων που προβλέπεται να φτάνει τις 1,5 εκ. μονάδες το 2030. Η χρήση της θα επιτρέπεται σε πολλών ειδών μοντέλα –από SUV μέχρι και σπορ αυτοκίνητα –τα οποία θα συνοδεύονται από μπαταρίες χωρητικότητας 40, 60 και 87 kWh.
Στόχος της συμμαχίας είναι και ο διαμοιρασμός των αρχιτεκτονικών λογισμικού, με τις εμπλεκόμενες αυτοκινητοβιομηχανίες να είναι οι πρώτες που θα ενσωματώνουν στα αυτοκίνητά τους το οικοσύστημα της Google. Το 2025 αναμένεται ένα όχημα με ιδιαίτερα προηγμένο software, το οποίο θα εφοδιάζεται με ισχυρούς επεξεργαστές, συμβατούς με over-the-air αναβαθμίσεις. Αυτό θα επιτρέψει στη Συμμαχία να μειώσει τον χρόνο εξέλιξης ψηφιακών υπηρεσιών από 12 μήνες σε μόλις μία εβδομάδα.
Επιπροσθέτως, οι τρεις κατασκευαστές έχουν κοινή στρατηγική και στην τεχνολογία των μπαταριών, κάνοντας λόγο για ετήσια παραγωγή 220 GWh στο μέλλον. Οι Nissan και Renault σύναψαν συμφωνία με την κινεζική εταιρεία Envision, με επίκεντρο την προμήθεια μπαταριών από εργοστάσια στο Σάντερλαντ της Αγγλίας και τη Γαλλία. Η πρόβλεψη είναι πως το κόστος των μπαταριών θα μειωθεί κατά 50% έως το 2026 και κατά 65% μέχρι το 2028, συγκριτικά με τα σημερινά επίπεδα.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης