Οι συμβολισμοί ως εργαλεία διακυβέρνησης
Κώστας Καββαθάς

Κώστας Καββαθάς

Οι συμβολισμοί ως εργαλεία διακυβέρνησης

Oσοι μου κάνετε την τιμή να διαβάζετε τα κείμενά μου θα έχετε καταλάβει ότι το 95% των «δράσεων» που υλοποιώ, από τα μέτρα για την οικονομία και την παιδεία μέχρι τις προμήθειες για την άμυνα και τις επενδύσεις στη βιομηχανία, είναι συμβολικές.

Oσοι μου κάνετε την τιμή να διαβάζετε τα κείμενά μου θα έχετε καταλάβει ότι το 95% των «δράσεων» που υλοποιώ, από τα μέτρα για την οικονομία και την παιδεία μέχρι τις προμήθειες για την άμυνα και τις επενδύσεις στη βιομηχανία, είναι συμβολικές. Η αιτία πρέπει να αναζητηθεί στο γεγονός ότι οι περισσότερες κυβερνήσεις από τη «Μεταπολίτευση» και μετά ήταν συμβολικές, με τελευταίο παράδειγμα την Κυβέρνηση του Γυμναστηρίου, για να μην αναφερθώ σ’ εκείνες της Επανίδρυσης και του Εκσυγχρονισμού του Κράτους και χαθούμε στη μετάφραση. Παραθέτω μερικά (συμβολικά) παραδείγματα:

Α) Η γραμμή του ΟΣΕ από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη ώστε να μπορούν να τη χρησιμοποιούν εμπορευματικές αμαξοστοιχίες δεν ολοκληρώθηκε λόγω της ύπαρξης της ιστορικής γέφυρας Γοργοποτάμου που δεν αντέχει το… βάρος. Για να περάσουν τρένα cargo πρέπει να ολοκληρωθεί το τμήμα Τιθορέα - Δομοκός που κατασκευάζεται τα τελευταία 20 χρόνια.

Κλείσιμο
Β) Η γραμμή τρένου από ΟΛΠ σε Θριάσιο Πεδίο για τη μεταφορά κοντέινερ έχει ολοκληρωθεί έπειτα από 6 χρόνια αναθεωρήσεων και ανατιμήσεων. Ο ΟΣΕ προσπαθεί να κάνει δοκιμές, αλλά δεν το καταφέρνει γιατί για να ηλεκτροδοτηθεί πρέπει να υπογράψει ο Δήμος Κερατσινίου, που απαιτεί δημοτικά τέλη 9.000.000 ευρώ επικαλούμενος το εμβαδόν της γραμμής στην περιοχή «του». Ο νόμος που λέει ότι το σιδηροδρομικό δίκτυο είναι εθνικό και καμία απαίτηση από καμία «τοπική κοινωνία» δεν γίνεται δεκτή είναι συμβολικός. Το αυτό ισχύει για τη γραμμή από το Θριάσιο στον εμπορευματικό σταθμό, που στην πραγματικότητα είναι ένα «αεροδρόμιο» με γραμμές και τρένα που  μεταφέρουν τα εμπορεύματα από το λιμάνι. Εκεί με ειδικά μηχανήματα (γερανογέφυρες) γίνεται η διαλογή και τα τρένα αναχωρούν για Θεσσαλονίκη και στη συνέχεια για Ευρώπη. Η πρώτη φάση του έργου ολοκληρώθηκε πριν από δύο χρόνια και έχει γίνει δύο φορές διαγωνισμός για τη δεύτερη (φάση), που περιλαμβάνει κτίρια, γερανογέφυρες και υποδομές βάσης. Ως εκ τούτου, οι επενδύσεις της Cosco και άλλων αναμένουν στο ακουστικό τους.

Γ) Προς το τέλος της δεκαετίας του ’90 μια ιταλική εταιρεία κατασκεύασε την ηλεκτροκίνηση από το ΣΚΑ έως τη Λιβαδειά. Η γραμμή δεν λειτούργησε ποτέ αφενός διότι, τότε, δεν είχαμε ηλεκτροκίνητα τρένα και ολοκληρωμένα δίκτυα ηλεκτροκίνησης και αφετέρου διότι έχει κλαπεί ο χαλκός αξίας εκατομμυρίων ευρώ. Ο γράφων πληροφορήθηκε ότι προκηρύχτηκε νέος διαγωνισμός προϋπολογισμού 25 εκατ. ευρώ για την αποκατάσταση του κλεμμένου (χαλκού) τον οποίο σκοπεύω να αφαιρέσω (συμβολικά) για να ξανα-ματα-προκηρυχθεί και να (ξανα)πουλήσω ηλεκτροφόρα σύρματα όπως κάνω από το 1998 έως το 2013.

Δ) Η γραμμή ΣΚΑ - Κόρινθος (Προαστιακός) παρέχει ένα υπερσύγχρονο σύστημα λειτουργίας ασφαλούς κυκλοφορίας συρμών (σηματοδότηση... Siemens), αλλά τα τρένα κινούνται με κανόνες του 1900. Τα δρομολόγια είναι ανά μία ώρα, που σημαίνει σε κάθε κατεύθυνση είναι ένα τρένο. Οταν φτάσει στην Κόρινθο ξεκινάει το άλλο, διά να είμεθα σίγουροι ότι η γραμμή είναι άδεια. Το σύστημα της Siemens είναι και αυτό συμβολικό και δεν δουλεύει. Ο λόγος είναι οικονομικός και η υπόθεση είναι στα δικαστήρια, ενώ οι εγκαταστάσεις κατά μήκος της γραμμής ρημάζονται από τους λωποδύτες.

Κλείνω αυτό το (συμβολικό) άρθρο με τρεις σύντομες, αλλά όχι τελευταίες αναφορές. Στη Μέσα Χώρα Τρικάλων, στη νότια Πίνδο, η ΔΕΗ έκανε φράγμα για να δημιουργηθεί τεχνητή λίμνη και έφτιαξε ένα υδροηλεκτρικό εργοστάσιο που θα δούλευε από το φράγμα Μεσοχώρας. Τα έργα τέλειωσαν το 2005 και το νερό του ποταμού ρέει χωρίς να γεμίζει η λίμνη (θαύμα, παιδί μου, θαύμα!).

Στον Μαραθώνα μετέτρεψαν το αεροδρόμιο σε κωπηλατοδρόμιο και, στη συνέχεια, σε εκτροφείο βατράχων. Το ίδιο έγινε και στο αεροδρόμιο Ελληνικού που «έκλεισε» και δεν έκλεισε (ΣτΕ) και τείνει να μετατραπεί σε εκτροφείο σκανδάλων. Κατόπιν τούτων, πρέπει να (συν)ομολογήσουμε ότι τα πάντα σε τούτη τη χώρα, από τις καταλήψεις μέχρι τις επενδύσεις, είναι συμβολικά.

*Ο Κώστας Καββαθάς είναι εκδότης του περιοδικού «4Tροχοί»
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

BEST OF NETWORK