Η τρίχα έγινε τριχιά
danikas_dimitris

Δημήτρης Δανίκας

Η τρίχα έγινε τριχιά

Πάντα στην υπερβολή. Γιατί; Πολλές φορές λόγω μεσογειακού ταπεραμέντου. Και λόγω πατριωτικού φρονήματος. Κάποιες άλλες λόγω ημιμάθειας

Όπως στην περίπτωση του Γερμανού σκηνοθέτη, κινηματογράφου, Βόλφγκανγκ Πέτερσεν. Με αφορμή την πρόσφατη «αναχώρησή» του απ αυτόν τον «μάταιο κόσμο»

Ακόμα και η φερόμενη ως καλά και πολυδιάστατα ενημερωμένη δημόσια τηλεόραση του έπλεξε το εγκώμιο, αναφέροντας τίτλους όπως «Air Force One», «Τροία» και «Καταιγίδα» με τον Τζορτζ Κλούνι

Όμως τα πράγματα εντελώς διαφορετικά. Το 1981 ο ίδιος Βόλφγκανγκ Πέτερσεν ηλικίας, τότε, σαράντα, υπογράφει ένα από τα αλησμόνητα αριστουργήματα με τίτλο «Das Boot», δηλαδή «Το υποβρύχιο». Αυτό συνέβη στην Γερμανία. Μια ταινία, ποταμιαίας διάρκειας άνω των δυόμιση ωρών, που κατά τη γνώμη μου μέσα στις δέκα καλύτερες πολεμικές περιπέτειες όλων των εποχών

Σ αυτή την ιστορία το πλήρωμα και οι αξιωματικοί ενός υπερσύγχρονου γερμανικού υποβρυχίου, εγκλωβίζονται μέσα σ ένα «κονσερβοκούτι» κάτω από την επιφάνεια της θαλάσσης. Ετσι ο κυνηγός μετατρέπεται σε θήραμα και η ανίκητη γερμανική, χιτλερική πολεμική μηχανή σε κατάσταση πολιορκίας με το φάσμα της ήττας και της απόλυτης συντριβής. Η αλληγορία εξαιρετική, το αντιπολεμικό σχόλιο ευφυές και το σασπένς ανελέητο μέχρι κουρελιάσματος των νεύρων

Κλείσιμο
Μ αυτό το επίτευγμα ο Βόλφγκανγκ Πέτερσεν εξασφάλισε διαβατήριο εισόδου και κάρτα διαρκούς εργασίας στη κινηματογραφική αμερικανική βιομηχανία. Και έτσι από τα ψηλά κατέληξε στα χαμηλά. Από δημιουργός έγινε διεκπεραιωτής και μετά μεγάλης ευκολίας παρέδωσε το πνεύμα της προσωπικής του ανεξαρτησίας

Με απλά λόγια αφομοιώθηκε, ενσωματώθηκε και το κυρίαρχο σύστημα εξαιρετικά το υπηρέτησε. Σκεφτείτε και μόνο το επιμύθιο του «Air Force One» όπου ο πλανητάρχης (Χάρισον Φορντ) αναδεικνύεται σε σούπερ ήρωα. Η προπαγάνδα της προπαγάνδας. Και το χειρότερο; Χωρίς ίχνος αισθητικής πρωτοτυπίας, χωρίς σταγόνα σεναριακής ανησυχίας. Απλώς να διεκπεραιώσουμε όσο πιο επαγγελματικά γίνεται ιστορίες για τα ταμεία. Ο Βόλφγκανγκ Πέτερσεν από δημιουργός κατάντησε ένας άριστους «Φιλιππινέζος» του Χόλιγουντ

Από κοντά και ο έτερος Γερμανός Ρόλαντ Εμεριχ με Blockbuster τύπου «Ημέρα ανεξαρτησίας». Η προπαγάνδα σύννεφο όμως οι εισπράξεις εξαιρετικές. Να τρίβεις τα χέρια σου

Με απλά λόγια. Το πλήθος των θεατών σπεύδει να καταναλώσει χάρτινες ιστορίες πασαλειμμένες με άφθονα οπτικά εφέ. Ένα το κρατούμενο. Τα Media συνεισφέρουν και ενθαρρύνουν τα πλήθη να σπεύδουν, να καταναλώνουν και να παραμυθιάζονται. Δεύτερο κρατούμενο. Και το χειρότερο, περιπτώσεις όπως αυτή του εκλιπόντος Γερμανού σκηνοθέτη παραπέμπει στη ρήση «η τρίχα έγινε τριχιά»

Και κάτι ακόμα. Πλήθος ξένων σκηνοθετών, αλλά και ηθοποιών, συνεργάζονται με το Χόλιγουντ. Πλήθος Γερμανόφωνων καλλιτεχνών συνεργάζεται με το ίδιο το Χόλιγουντ. Και τέλος αν θελήσουμε να αναφέρουμε ονόματα δημιουργών από το πάνω ράφι, ε τότε ο Σπίλμπεργκ, ο Σκορσέζε, αλλά και οι νεότεροι όπως ο Ντενί Βιλνέβ και ο Ντέμιεν Σαζέλ, μακράν καλύτεροι από τον μακαρίτη Βόλφγκανγκ Πέτερσεν!
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ