Έρχεται η μεγάλη ανατροπή;

Έρχεται η μεγάλη ανατροπή;

Δύσκολα θα συνεχιστεί το σερί νικών (9) του Φέτελ στη Μελβούρνη. Ποιος είναι αυτός όμως που θα εκθρονίσει το Γερμανό πρωταθλητή;

Έρχεται η μεγάλη ανατροπή;
Παρακολουθήσαμε δια ζώσης το τελευταίο και πιο σημαντικό 4ημερο χειμερινών δοκιμών εξέλιξης στο Μπαχρέιν. Επιστρέφοντας αξιολογούμε όσα είδαμε, διαβάζουμε πίσω από τους αριθμούς και τις λέξεις και εκτιμούμε πως διαμορφώνονται οι ισορροπίες δυνάμεων,
εννιά μέρες προτού τα 22 μονοθέσια των 11 ομάδων περάσουν τον τεχνικό έλεγχο στο Άλμπερτ Παρκ της Μελβούρνης ενόψει της πρεμιέρας του πρωταθλήματος στις 16/3.
Κλείσιμο

Διαβάζοντας τους αριθμούς από το τελευταίο τετραήμερο βλέπει κανείς πως ταχύτεροι όλων ήταν οι πιλότοι των Williams και Mercedes. Επίσης στα διανυθέντα χιλιόμετρα χειμερινών δοκιμών συνολικά (12 μέρες) οι Ρόσμπεργκ, Χάμιλτον, Μάσα και Μπότας έχουν καταλάβει τις τέσσερις από τις επτά πρώτες θέσεις ενώ στα συνολικά χιλιόμετρα ομάδων Μercedes και Williams βρίσκονται στις δυο πρώτες θέσεις.

Με βάση αυτά και μόνο τα στοιχεία έχει βάση η τοποθέτηση του αγωνιστικού διευθυντή της Ferrari,  Στέφανο Ντομενικάλι: «Εμείς συμπληρώσαμε περίπου 4000km, ενώ Mercedes και Williams από 5000km. Αυτό σημαίνει πως σαν ομάδες είναι καλύτερα προετοιμασμένες για το ξεκίνημα της χρονιάς. Είναι σε καλή φόρμα όπως έχουν δείξει ως τώρα. Εμείς έχουμε μια καλή βάση που χρειάζεται εξέλιξη».

Περάσαμε πολλές ώρες στο Μπαχρέιν παρατηρώντας τα μονοθέσια να στρίβουν σε γρήγορες καμπές στο σύμπλεγμα στροφών 5,6,7 αλλά και να φρενάρουν στη μεγάλη ευθεία εκκίνησης τερματισμού πριν την πρώτη στροφή. Το πρώτο συμπέρασμα είναι πως κανείς δεν είναι έτοιμος. Σε μια τέτοια ρευστή κατάσταση πολλά μπορεί ν’ αλλάξουν μετά από 10 μέρες δουλειάς στο εργοστάσιο.

Τούτου δοθέντος καταθέτουμε με σιγουριά πως με βάση όσα είδαμε στο Μπαχρέιν υπάρχει μια υπεροχή σε ιπποδύναμη, της γερμανικής μονάδας ισχύος. Mercedes, Williams, McLaren αλλά και Force India έφταναν με περισσότερη φόρα στο τέλος της ευθείας πριν τα φρένα. Αν αυτό γίνονταν μόνο στη Mercedes ή έστω και στη ΜcLaren θα μπορούσε κανείς να αφήσει περιθώρια και λόγω αεροδυναμικής απόδοσης του σχήματος και το πόσες αντιστάσεις παράγει. Όμως κατά την άποψή μας υπάρχει διαφορά ανάμεσα στη συνολική δύναμη της μονάδας ισχύος της Mercedes απ’ αυτή των Ferrari και Renault.




Οι μηχανικοί της F14T αλλάζουν ελαστικά στη Ferrari του Ράικονεν

Δεν είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε αν σε Ferrari και Sauber χρησιμοποιούσαν μια πιο συντηρητική διαμόρφωση της Ιταλικής μονάδας ισχύος, ή αν οι Ιταλοί έχουν έτοιμη για την Αυστραλία μια πιο αποδοτική χαρτογράφηση.

Ας δούμε όμως και κάτι άλλο αντιφατικό. Στις εκκινήσεις όπου παρακολουθήσαμε πολλές δεκάδες, ο Αλόνσο ήταν με διαφορά καλύτερος όλων. Η F14T δε σπίναρε σχεδόν καθόλου και μόλις έβαζε 2α στο κιβώτιο ο Ισπανός εκτινάσσονταν. Σημειώστε πως το ERS βάσει κανονισμών δε χρησιμοποιείται στην εκκίνηση, εκεί έχουμε μόνο τον turbo 1.6lt, 600PS κινητήρα. Θα ήταν αυθαίρετο να συμπεράνει κανείς μόνο απ’ αυτά πως η υπεροχή της Mercedes έγκειται στη συνδυασμένη λειτουργία της μονάδας ισχύος, όμως υπάρχουν ισχυρές ενδείξεις ως προς αυτό.



Η McLaren του Μπάτον μπαίνει στα πιτ...

Η Ferrari περνούσε καλύτερα από τις γρήγορες καμπές και έδειχνε πιο καλά ζυγισμένη, κρατάμε βέβαια επιφύλαξη για το φορτίο καυσίμου, η γενική εικόνα όμως αυτή είναι. Η F14T ακούγονταν να υστερεί σημαντικά στα κατεβάσματα στο τέλος της ευθείας. Θυμίζουμε πως φέτος το μεγαλύτερο ποσοστό ανάκτησης ενέργειας γίνεται από τον ηλεκτροκινητήρα MGU –K (Motor Generator Unit – Kinetic) που είναι συνδεδεμένος στο στρόφαλο. Όταν ο οδηγός αφήνει το πόδι του από το γκάζι, ο ηλεκτροκινητήρας, λειτουργώντας σα γεννήτρια  «φρενάρει» το στρόφαλο και ανακτά ενέργεια που αποθηκεύεται στις μπαταρίες. Κατεβάζοντας ταχύτητα αυξάνονται οι στροφές του στροφάλου εδώ ακούγονταν να υστερεί η F14T σε χρόνο εμπλοκής, πιθανόν να χρειάζεται ακόμη εξέλιξη είτε το λογισμικό είτε η σύνδεση του ηλεκτροκινητήρα.

Αν έχετε οδηγήσει ηλεκτρικό αυτοκίνητο (σ.σ: το BMW i3 που οδηγήσαμε πρόσφατα είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα) ξέρετε καλά πως δεν μπορείς να ρολάρεις καθώς το σύστημα ανακτά ενέργεια, φρενάροντας το όχημα. Σε ερώτησή μας προς τον Ζαν Ερίκ Βερν της Toro Rosso για το αν αισθάνεται, την ανάκτηση ενέργειας ο Γάλλος μας εντυπωσίασε: «Είναι κάποιες στιγμές τόσο έντονη, που νιώθεις σα να τράβηξες χειρόφρενο».



Ο Σούτιλ μπλοκάρει τους τροχούς της Sauber C33


Σημειώστε πως από φέτος τα πίσω φρένα λειτουργούν ηλεκτρονικά
(by wire) δηλαδή η εντολή πίεσης του οδηγού στο πεντάλ του φρένου γίνεται ρεύμα. Στο πίσω κύλινδρο πίεσης υπάρχει ένας αισθητήρας που μετρά την μεταβολή πίεσης (0-100bar) που προκαλεί το πάτημα του φρένου από τον οδηγό και στέλνει σήμα στην SECU. Στην SECU φτάνει επίσης η πληροφορία για τον επιθυμητό ρυθμό ανάκτησης ενέργειας που ρυθμίζει μέσω ενός διακόπτη 10 θέσεων ο οδηγός. Τα δυο ηλεκτρικά σήματα συνδυάζονται και ρυθμίζεται η πίεση στα πίσω φρένα. Ο χρόνος αντίδρασης του συστήματος είναι 0.001sec. Για αύξηση της πέδησης στον πίσω άξονα ο ηλεκτροκινητήρας φρενάρει περισσότερο το στρόφαλο ανακτώντας ενέργεια για μείωση της πέδησης μειώνεται αντίστοιχα η ανάκτηση, στιγμιαία.
Απ' όλα αυτά συμπεραίνουμε πως η Ferrari έχει πολλά περιθώρια εξέλιξης της μονάδας ισχύος ακόμη.

Η Williams όντως δείχνει σε καλό δρόμο όμως κανείς δεν μπορεί να ξέρει αν οι χρόνοι επετεύχθησαν με φορτίο καυσίμου εφάμιλλο των Mercedes. Σε κάθε περίπτωση η απουσία μεγάλων χορηγών από την ομάδα σε συνδυασμό με τους περιορισμένους πόρους, μας κάνουν να διατηρούμε επιφυλάξεις για το κατά πόσο θα είναι σε θέση να εξελίξουν σε ανταγωνιστικό ρυθμό την FW36. Θα στοιχημάτιζα πως οι πρωτιές στους χρόνους ήρθαν για να εντυπωσιαστεί κάποιος υποψήφιος χορηγός, λογικά μετά τους πρώτους αγώνες η ομάδα θα βρει τη θέση της στο μέσον του grid.

Από τις υπόλοιπες μεσαίες ομάδες Force India (Mercedes) και Sauber (Ferrari) αναμένεται να έχουν μια αξιοπρεπή παρουσία χωρίς εξάρσεις και χωρίς να αλλάζει κάτι δραματικά στους ρόλους τους.





Η McLaren ξεκίνησε καλά όμως στη συνέχεια προβλήματα αξιοπιστίας
και το κυριότερο υστέρηση σε ρυθμό αγώνα δείχνουν πως η βρετανική ομάδα έχει δρόμο ακόμη για να πλησιάσει την κορυφή. Ο Μπάτον ήταν ξεκάθαρος την Παρασκευή το βράδυ: «Έχουμε ακόμη πολύ δουλειά να κάνουμε. Η βάση μας είναι καλή, το σχέδιο του μονοθεσίου είναι σωστό  και νιώθω ότι υπάρχει μεγάλη δυναμική. Το νέο αεροδυναμικό πακέτο που θα χρησιμοποιήσουμε στον πρώτο αγώνα ελπίζω να μας βοηθήσει να μειώσουμε τη διαφορά που έχουμε από τις κορυφαίες ομάδες αυτή τη στιγμή. Αισθάνομαι πως υστερούμε περισσότερο απ' ότι εκτιμούσαμε αλλά δεν ανησυχώ».



O Μπάτον μας φάνηκε συγκρατημένα απαισιόδοξος..


Αφήσαμε για το τέλος τις ομάδες με κινητήρα Renault
. Δεν έχουμε καμία αμφιβολία πως και φέτος η Red Bull θα είναι σε θέση να υπερασπιστεί τους τίτλους της. Αν θα τους χάσει, αυτό θα γίνει δύσκολα στο φινάλε. Όμως η Αυστριακή ομάδα από τη στιγμή που θα επιλυθούν τα προβλήματά της θα είναι και πάλι ανταγωνιστική, αυτό είναι ξεκάθαρο. Επίσης σε καλό δρόμο δείχνει να βρίσκεται και η Toro Rosso που τα πήγε ελαφρώς καλύτερα από τη μεγάλη ομάδα της Red Bull στις χειμερινές δοκιμές. Όλα αυτά βέβαια θα αποκρυσταλλωθούν όταν επιτέλους δουλέψει σωστά η μονάδα ισχύος της Renault.

Ο Λιούις Χάμιλτον μιλώντας σχετικά εξήρε τη θέση της Red Bull:
«Το μονοθέσιο τους είναι εντυπωσιακό και συνήθως το πιο όμορφο είναι και το ταχύτερο οπότε είμαι σίγουρος πως θα είναι γρήγοροι και φέτος. Μόλις λύσουν τα προβλήματα με τη μονάδα ισχύος και τα συστήματα ηλεκτρονικών θα είναι πολύ δύσκολο να τους κερδίσει κανείς. Ο Φέτελ είναι ο πρωταθλητής και αυτός είναι ο στόχος όλων μας». Πέρα από το όποιο ψυχολογικό παιχνίδι μπορεί να κρύβει αυτή η ατάκα του Βρετανού εμπεριέχει σίγουρα και μεγάλη δόση αλήθειας. 




Ο Λιούις Χάμιλτον μιλώντας στους δημοσιογράφους έχρισε φαβορί τη Red Bull


Για τη Lotus τα πράγματα δείχνουν πιο σύνθετα και κατά την άποψή μας πολύ δύσκολα
η βρετανική ομάδα θα μπορέσει να κρατηθεί στο περσινό της επίπεδο. Είναι δεδομένο πως δε θα κερδίσει στο Άλμπερτ Παρκ όπως έκανε πέρυσι για λογαριασμό της ο Ράικονεν.

Τι θα γίνει στην Αυστραλία;
Κατά την άποψή μας φαβορί για τη νίκη είναι ο Ρόσμπεργκ και μάχη για το βάθρο θα δώσουν οι Αλόνσο, Χάμιλτον, Ράικονεν (σ.σ: η σειρά που τους αναφέρουμε δεν είναι τυχαία).

Στη δεκάδα θα βρίσκονται οι Μπάτον, Μάσα, Χούλκενμπεργκ, Σούτιλ, Μάγκνουσεν και Φέτελ. Δίνουμε ως φαβορί το Ρόσμπεργκ έναντι του Χάμιλτον γιατί έχει κάνει περισσότερα χιλιόμετρα, ολοκλήρωσε 3 προσομοιώσεις αγώνα και δείχνει να κατανοεί καλύτερα από το Χάμιλτον το πώς θα διαχειριστεί το καύσιμο ώστε να φτάσουν τα 100kg ως τον τερματισμό. Επίσης όπως φάνηκε στις προσομοιώσεις αγώνα η Mercedes έχει μια διαφορά 1 sec στο γύρο από τη Ferrari. Πόση από αυτή οφείλεται στην μεγαλύτερη ιπποδύναμη του κινητήρα της Mercedes αν όντως ισχύει αυτή η επισήμανσή μας και πόσο μπορεί να μειωθεί από τις αναβαθμίσεις που θα παρουσιάσει η Ιταλική ομάδα στην Αυστραλία μένει να το δούμε…


Ταχύτεροι χρόνοι στο δεύτερο 4ημερο δοκιμών στο Μπαχρέιν

Θέση Πιλότος            Ομάδα                 Χρόνος     Διαφορά Μέρα

 1.  Felipe Massa       Williams-Mercedes     1m33.258s           Σάββατο

 2.  Lewis Hamilton     Mercedes              1m33.278s  +0.020s  Κυριακή

 3.  Nico Rosberg       Mercedes              1m33.484s  +0.226s  Σάββατο

 4.  Valtteri Bottas    Williams-Mercedes     1m33.987s  +0.729s  Κυριακή

 5.  Fernando Alonso    Ferrari               1m34.280s  +1.022s  Κυριακή

 6.  Sergio Perez       Force India-Mercedes  1m35.290s  +2.032s  Πέμπτη

 7.  Kimi Raikkonen     Ferrari               1m35.426s  +2.168s  Σάββατο

 8.  Nico Hulkenberg    Force India-Mercedes  1m35.577s  +2.319s  Κυριακή

 9.  Jean-Eric Vergne   Toro Rosso-Renault    1m35.701s  +2.443s  Κυριακή

10.  Daniel Ricciardo   Red Bull-Renault      1m35.743s  +2.485s  Παρασκευή

11.  Kevin Magnussen    McLaren-Mercedes      1m35.894s  +2.636s  Σάββατο

12.  Daniil Kvyat       Toro Rosso-Renault    1m36.113s  +2.855s  Σάββατο

13.  Adrian Sutil       Sauber-Ferrari        1m36.467s  +3.209s  Κυριακή

14.  Max Chilton        Marussia-Ferrari      1m36.835s  +3.577s  Κυριακή

15.  Jenson Button      McLaren-Mercedes      1m36.901s  +3.643s  Παρασκευή

16.  Jules Bianchi      Marussia-Ferrari      1m37.087s  +3.829s  Σάββατο

17.  Esteban Gutierrez  Sauber-Ferrari        1m37.303s  +4.045s  Κυριακή

18.  Sebastian Vettel   Red Bull-Renault      1m37.468s  +4.210s  Κυριακή

19.  Marcus Ericsson    Caterham-Renault      1m38.083s  +4.825s  Σάββατο

20.  Kamui Kobayashi    Caterham-Renault      1m38.391s  +5.133s  Κυριακή

21.  Romain Grosjean    Lotus-Renault         1m39.302s  +6.044s  Κυριακή

22.  Pastor Maldonado   Lotus-Renault         1m40.599s  +7.341s  Πέμπτη

 

Συνολική διανυθείσα απόσταση στις 4 μέρες του 3ου τεστ

 

Πιλότοι:

                   Γύροι Km

Valtteri Bottas    236   1277

Sergio Perez       213   1152

Felipe Massa       202   1093

Kevin Magnussen    197   1066

Fernando Alonso    196   1060

Esteban Gutierrez  192   1039

Nico Rosberg       192   1039

Nico Hulkenberg    189   1022

Adrian Sutil       181   979

Marcus Ericsson    172   930

Lewis Hamilton     159   860

Jules Bianchi      153   828

Kimi Raikkonen     141   763

Daniil Kvyat       136   736

Jean-Eric Vergne   135   730

Kamui Kobayashi    125   676

Max Chilton        105   568

Daniel Ricciardo   105   568

Sebastian Vettel   78    422

Jenson Button      74    400

Romain Grosjean    65    351

Pastor Maldonado   62    335

 

Ομάδες:

             Γύροι  Km

Williams     438   2370

Force India  402   2175

Sauber       373   2018

Mercedes     351   1899

Ferrari      337   1823

Caterham     297   1607

Toro Rosso   271   1466

McLaren      271   1466

Marussia     258   1396

Red Bull     183   990

Lotus        127   687

 

Κινητήρες:

          Γύροι  Km

Mercedes  1462  7912

Ferrari   968   5238

Renault   878   4751

 

Συνολικά χιλιόμετρα στις χειμερινές δοκιμές εξέλιξης:

 

Πιλότοι:

                   Km

Nico Rosberg       2813

Fernando Alonso    2698

Kevin Magnussen    2471

Valtteri Bottas    2389

Lewis Hamilton     2159

Esteban Gutierrez  2122

Felipe Massa       2034

Adrian Sutil       1917

Nico Hulkenberg    1840

Kimi Raikkonen     1790

Sergio Perez       1777

Jenson Button      1683

Marcus Ericsson    1536

Kamui Kobayashi    1365

Jean-Eric Vergne   1347

Daniil Kvyat       1111

Jules Bianchi      982

Sebastian Vettel   866

Daniel Ricciardo   845

Pastor Maldonado   796

Max Chilton        704

Romain Grosjean    492

Felipe Nasr        471

Robin Frijns       412

Daniel Juncadella  359

 

Ομάδες:

             Km

Mercedes     4973

Williams     4893

Ferrari      4489

McLaren      4153

Sauber       4039

Force India  3975

Caterham     3313

Toro Rosso   2458

Red Bull     1711

Marussia     1686

Lotus        1288

 

Κινητήρες:

          Km

Mercedes  17994

Ferrari   10214

Renault   8770

 


Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης