«Κοντσέρτο για πολυβόλα» στα social media κατά Καζάκου για τους «προδότες νέους που φεύγουν»

«Κοντσέρτο για πολυβόλα» στα social media κατά Καζάκου για τους «προδότες νέους που φεύγουν»

Δεν είπα προδότες τους νέους, είπα αυτούς που τους οδήγησαν σε αυτή την κατάσταση, επιχείρησε να το μαζέψει μετά το σάλο - Πολλοί υπενθυμίζουν ότι ο Καζάκος είναι υψηλά αμειβόμενος από το ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας...

«Κοντσέρτο για πολυβόλα» στα social media κατά Καζάκου για τους «προδότες νέους που φεύγουν»
Προδότες θεωρεί ο Κώστας Καζάκος τους νέους που αναζητούν μια καλύτερη τύχη εκτός Ελλάδας. Ο σεβάσμιος, υπερογδοηκοντούτης ηθοποιός ερμηνεύει κατ' αυτό τον τρόπο τη «διαρροή πνευμάτων» (ή «φυγή εγκεφάλων», «brain drain» κ.λπ) από την Ελλάδα προς το εξωτερικό. Προδότες είναι, κατά λογική συνεπαγωγή και πάντα σύμφωνα με τον αφορισμό του κ. Καζάκου, οι περίπου 140.000 νέοι επιστήμονες που εγκατέλειψαν την πατρίδα, απελπισμένοι από τις μαύρες επαγγελματικές τους προοπτικές κατά την περίοδο της κρίσης.

Υπενθυμίζεται ότι η εφημερίδα Πρώτο Θέμα στο φύλλο του Μεγάλου Σαββάτου (14-15 Απριλίου) είχε ως κεντρικό τίτλο στο πρωτοσέλιδο «Ο διωγμός των μυαλών: 140.000 τα θύματα του 'brain drain' τα 7 χρόνια του Μνημονίου»
. Αλλά και οι εκατοντάδες χιλιάδες Έλληνες που μετανάστευαν κατά κύματα τη δεκαετία του '50 και του '60, θα πρέπει να ήταν και αυτοί «προδότες» κατά τον Κώστα Καζάκο. Στο κάτω-κάτω και μολονότι οι συνθήκες ήταν εντελώς διαφορετικές από τις σημερινές, ούτε εκείνοι έπραξαν αυτό που, κατά τον ηθοποιό, δάσκαλο υποκριτικής, σκηνοθέτη, διευθυντή του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας και τέως βουλευτή του ΚΚΕ την περίοδο 2007-2012, θα όφειλαν. Δηλαδή, όπως το είπε ο ίδιος ο Κώστας Καζάκος «
Κλείσιμο
ό,τι θέλει ο νέος, ό,τι επιθυμεί, δουλειά, σπίτι, οικογένεια, πρέπει να τα παλέψει και να αγωνιστεί να τα κερδίσει στον τόπο του. Αλλιώς είναι ξένος. Έφυγαν και πάνε και δουλεύουν στις ξένες χώρες. Και ο τόπος τι θα γίνει; Αυτό είναι στην ουσία προδοσία».



Πρωτοστατούσης της Έλενας Ακρίτα, γνωστής για τα αστραπιαία αντανακλαστικά της αλλά και την ευρεία διάδοση, αναμετάδοση κ.λπ των απόψεών της, τα social media βούιξαν από την σκληρή δήλωση του Κώστα Καζάκου περί «ριψάσπιδων». Υπήρξαν ελάχιστοι σχολιαστές οι οποίοι συντάχθηκαν με την άποψη του ηθοποιού, ενώ η συντριπτική πλειονότητά τους τον κατακεραύνωσε με κάθε τρόπο, σοβαρό ή σατιρικό. Λόγω του θορύβου που προκάλεσε με την εξαιρετικά αμφιλεγόμενη δήλωσή του, ο Κώστας Καζάκος ανακίνησε άθελά του δύο ζητήματα που τον αφορούν.

Το πρώτο είναι η αμοιβή του για τις υπηρεσίες που προσφέρει στο ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας και οι οποίες, με την έγκριση του τοπικού δημοτικού συμβουλίου, ανέρχονται σε 52.000 ευρώ ετησίως (4.333 μηνιαίως). Προκειμένου να λάβει, δε, αυτή την αμοιβή, συμφωνήθηκε ανάμεσα στις δύο πλευρές η οδός της σύμβασης έργου, ώστε να μην θιγεί η σύνταξη του Κώστα Καζάκου. Προ μηνών η αντιπολίτευση εντός του δήμου Πατραίων είχε καταγγείλει τον γηραιό ηθοποιό σαν «κομμουνιστή με δεξιές τσέπες», ο οποίος «παίρνει περισσότερα και από τον δήμαρχο», θεωρώντας ως υπερβολικά υψηλό το κοστολόγιο των υπηρεσιών του. Η πλειοψηφούσα παράταξη αντεπιτέθηκε, επισημαίνοντας ότι ο κ. Καζάκος αμείβεται ακριβώς το ίδιο με τον προκάτοχό του. Και ότι, τέλος πάντων, ο προϋπολογισμός του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας είχε εγκριθεί ομόφωνα από το δημοτικό συμβούλιο.

Το δεύτερο στοιχείο της επικαιρότητας γύρω από τον Κώστα Καζάκο είναι η υπόμνηση του περίφημου «λαϊκού δικαστηρίου» που είχε στηθεί στην πλατεία Συντάγματος το 1999. Με πρόεδρο τον ακτιβιστή ηθοποιό, το δικαστήριο απεφάνθη ότι ο τότε Πλανητάρχης, Μπιλ Κλίντον μαζί με άλλους 20 συγκατηγορούμενούς του ηγέτες διαφόρων χωρών της υδρογείου θα έπρεπε «να παραδοθούν στην ανατρεπτική οργή των λαών και στη χλεύη της ιστορίας».

Ο Κώστας Καζάκος, σε δευτερολογία του, εμφανίστηκε αμετακίνητος ως προς τις απόψεις του, έστω και εάν ορισμένοι εξεμάνησαν. Εκείνος εμμένει στη δήλωσή του περί προδοσίας, παρά τον καταιγισμό των οργίλων αντιδράσεων που ξεσηκώθηκε εναντίον του. Επανερχόμενος στο θέμα που ο ίδιος δημιούργησε, ο κ. Καζάκος είπε μεταξύ άλλων ότι «το φαινόμενο της φυγής των νέων λέγεται 'εξανδραποδισμός'. Ας βάλει ο καθένας όποια λέξη θέλει μπροστά για να ωραιοποιήσει την κατάσταση». Και επίσης ότι «οι Έλληνες δίνουμε το αίμα μας, αιώνες τώρα για να κρατήσουμε τα άγια χώματά μας και το έθνος μας. Τις αξίες μας. Είμαστε αμυντικός λαός. Πρέπει να αγωνιζόμαστε να μην μας πάρουν τα σπίτια μας, τα χωράφια μας, τους τάφους των προγόνων μας. Σε τέτοιους λοιπόν δύσκολους καιρούς πρέπει να αγωνιζόμαστε για να κρατήσουμε όρθια την πατρίδα μας, αλλά και εμείς να καταφέρουμε να κατακτήσουμε αυτά που θέλουμε».

Στο δε εγγόνι του, εάν ποτέ του ανακοίνωνε ότι παίρνει το δρόμο της ξενιτιάς προκειμένου να αποκατασταθεί επαγγελματικώς, ο Κώστας Καζάκος θα έλεγε πως «για ένα μεροκάματο δεν μπορείς να φύγεις από την πατρίδα σου, γιατί οι πρόγονοί μας έδωσαν το αίμα τους για να είμαστε εμείς σήμερα λεύτεροι. Εμείς πρέπει να επαγρυπνούμε και να φυλάττουμε Θερμοπύλες. Χυνεται το αίμα των Ελλήνων συνεχώς. Επειδή βγαίνουν αμόρφωτα τα παιδιά από τα σχολεία (κυρίως πολιτικά και ιστορικά αμόρφωτα) παίρνουν τον δρόμο της μετανάστευσης. Ο οποίος αυτός δρόμος είναι δρόμος φοβίας και άρνησης αγώνα στην πατρίδα».
  
Όσο για τις βολές περί προκλητικά υψηλών απολαβών από το ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας, ο κ. Καζάκος τις χαρακτήρισε ως αστείες, επαναλαμβάνοντας ότι ο ίδιος παραμένει πτωχός.

Χρειάστηκε μια τρίτη συνέντευξή του για να επιχειρήσει να πάρει πίσω τον ισχυρισμό του. Το πρωί της Τρίτης, μιλώντας στο Ράδιο Γάμμα, είπε: «Δεν είπα προδότες τους νέους που φεύγουν. Είπα προδότες αυτούς που τους οδήγησαν σε αυτή την κατάσταση που επικρατεί στη χώρα, με αποτέλεσμα να φύγουν». «Πώς λέγεται αυτό το φαινόμενο; Εξανδραποδισμός δεν λέγεται; Όταν οι στατιστικές της Ευρώπης λένε ότι 500.000 νέοι επιστήμονες έχουν φύγει για μεροκάματο στην Ευρώπη και έχουν κοστίσει στην Ελλάδα 12 δισ. ευρώ και οι χώρες υποδοχής έχουν επωφεληθεί με 65 δισ. ευρώ, αυτό δεν είναι εξανδραποδισμός για τον τόπο; Οι νέοι πρέπει να μένουν και να αγωνίζονται στον τόπο τους», πρόσθεσε, μπερδεύοντας πάλι τα πράγματα, σημειώνοντας όμως πως πολλοί «βυσσοδομούν» πάνω στη δήλωσή του.

Ύστερα και από τις δημόσιες τοποθετήσεις Καζάκου, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μαίνεται τις τελευταίες ώρες πόλεμος σχολίων, ή, παραφράζοντας τον τίτλο μίας από τις πιο χαρακτηριστικές ταινίες στις οποίες πρωταγωνίστησε ο Κώστας Καζάκος υποδυόμενος τον ήρωα, ένα κανονικό «Κοντσέρτο για πολυβόλα» με επικριτικά σχόλια ομαδόν εναντίον του.

Ακολουθεί σταχυολόγηση ορισμένων χαρακτηριστικών tweet:























Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

BEST OF NETWORK

Δείτε Επίσης