Υπογραφές στην συμφωνία για τον αγωγό

Υπογραφές στην συμφωνία για τον αγωγό

Την συμφωνία υπογράφει εκ μέρους του ελληνικού Δημοσίου, που έχει το 1% στην ιδιοκτήτρια του αγωγού εταιρεία, ο υπουργός Ανάπτυξης Χρήστος Φώλιας. Οι Μέτοχοι του Έργου είναι:

-ο Ρώσος Μέτοχος, που κατέχει το 51% και εκπροσωπείται από την Κοινοπραξία Αγωγού Πετρελαίου «Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη» Εταιρία Περιορισμένης Ευθύνης,

-ο Βούλγαρος Μέτοχος, που κατέχει το 24,5% και εκπροσωπείται από τη Μετοχική Εταιρία «Αγωγός Πετρελαίου Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη – BG Εταιρία του Έργου»

Υπογραφές στην συμφωνία για τον αγωγό

Την συμφωνία υπογράφει εκ μέρους του ελληνικού Δημοσίου, που έχει το 1% στην ιδιοκτήτρια του αγωγού εταιρεία, ο υπουργός Ανάπτυξης Χρήστος Φώλιας. Οι Μέτοχοι του Έργου είναι:

-ο Ρώσος Μέτοχος, που κατέχει το 51% και εκπροσωπείται από την Κοινοπραξία Αγωγού Πετρελαίου «Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη» Εταιρία Περιορισμένης Ευθύνης,

-ο Βούλγαρος Μέτοχος, που κατέχει το 24,5% και εκπροσωπείται από τη Μετοχική Εταιρία «Αγωγός Πετρελαίου Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη – BG Εταιρία του Έργου» και

-οι Έλληνες Μέτοχοι, που κατέχουν το 24,5% και εκπροσωπούνται από το Ελληνικό Δημόσιο (1%) και την Εταιρία «ΕΛΠΕ-Θράκη Α.Ε.» (23,5%).

Έδρα της Διεθνούς Εταιρίας ορίζεται η Ολλανδία. Το έργο θα πραγματοποιηθεί με χρηματοδοτική μορφή project finance, βασιζόμενη στην εγγυημένη παροχή των αναγκαίων ποσοτήτων διέλευσης. Προβλέπεται η διασφάλιση των δικαιωμάτων μειοψηφίας με σκοπό την κατοχύρωση των συμφερόντων των ελληνικών και βουλγαρικών εταιριών που συμμετέχουν στη Διεθνή Εταιρεία.

Βασικές αρχές, μεταξύ άλλων,  του έργου είναι ο σεβασμός προς το περιβάλλον, η εφαρμογή υψηλής τεχνολογίας, η πλήρης εναρμόνιση με τους κανονισμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η υιοθέτηση της στρατηγικής πρόληψης και η συνεχής επικοινωνία με τις τοπικές κοινωνίες. Ο σκοπός της κατασκευής και λειτουργίας του αγωγού είναι η μεταφορά πετρελαίου μέσα από τις χώρες της Βουλγαρίας και της Ελλάδας στην παγκόσμια αγορά, ενδυναμώνοντας έτσι το γεωπολιτικό τους ρόλο στην περιοχή και τον παγκόσμιο ενεργειακό χάρτη, δημιουργώντας νέες θέσεις εργασίας προς όφελος των κατοίκων του Μπουργκάς και της Αλεξανδρούπολης, αλλά και των κρατικών προϋπολογισμών των αντίστοιχων χωρών.

35 εκατ. τόνοι πετρελαίου

Ο αγωγός θα έχει δυναμικότητα μεταφοράς τουλάχιστον 35 εκατομμυρίων τόνων πετρελαίου ετησίως με δυνατότητα επέκτασης της δυναμικότητας σε δεύτερο στάδιο. Το συνολικό μήκος του αγωγού θα φτάνει τα 303 χιλιόμετρα και η διάμετρός του περίπου ένα μέτρο. Στο Μπουργκάς, οι δεξαμενές αποθήκευσης θα έχουν συνολική χωρητικότητα περίπου 500.000 κυβικά μέτρα και οι θαλάσσιες εγκαταστάσεις θα αποτελούνται από δύο προβλήτες και δύο αποβάθρες πρόσδεσης για πλοία. Στην Αλεξανδρούπολη, η συνολική χωρητικότητα των δεξαμενών θα είναι γύρω στα 700.000 κυβικά μέτρα και οι θαλάσσιες εγκαταστάσεις θα αποτελούνται από δύο αποβάθρες. Το σύνολο της επένδυσης για τη Βουλγαρία και την Ελλάδα θα ανέρθει στο ποσό του ενός δισεκατομμυρίου ευρώ, δημιουργώντας εκατοντάδες θέσεις εργασίας για τους κατοίκους τόσο κατά τη φάση της κατασκευής, αλλά και της λειτουργίας, με παράλληλη δημιουργία επί πλέον θέσεων παραγωγικής δουλειάς σε δορυφορικές δραστηριότητες.

Τα επόμενα βήματα

Κλείσιμο

Κατά την Περίοδο Ανάπτυξης του Έργου, θα πραγματοποιηθούν: η επικαιροποίηση των υφιστάμενων μελετών του Έργου, επαφές με Διεθνείς Τράπεζες για τη χρηματοδότηση του Έργου (Project Finance), επαφές με Διεθνείς Κατασκευαστικές Εταιρείες για την υλοποίηση του Αγωγού, αξιολόγηση των αποτελεσμάτων του συνόλου των ανωτέρω εργασιών από τους Μετόχους της Εταιρείας του Αγωγού, ομόφωνη συμφωνία και υπογραφή σχετικού Πρωτοκόλλου για τις επόμενες φάσεις υλοποίησής του.

Η επόμενη φάση του Έργου, θα περιλαμβάνει την υπογραφή Συμφωνίας Διέλευσης, στην οποία θα προσδιορίζονται οι όροι συνεργασίας μεταξύ της Διεθνούς Εταιρίας και των κρατών-μερών για τις φορολογικές καταβολές, τα τέλη και τις αποζημιώσεις που θα καταβάλλονται στην Ελλάδα και τη Βουλγαρία, αλλά και για θέματα προστασίας του περιβάλλοντος. Επίσης, η επόμενη φάση θα περιλαμβάνει τις συμπληρωματικές μελέτες και την έκδοση σχετικών αδειών, την απόκτηση των απαραιτήτων εκτάσεων γης, την υπογραφή συμβάσεων χρηματοδότησης του Έργου και την υπογραφή των συμφωνιών για την κατασκευή του Έργου.

Η τελική φάση είναι η περίοδος κατασκευής του Έργου. Προβλέπεται ότι μέσα στο 2011, θα αρχίσει να ρέει πετρέλαιο στον αγωγό Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη.

Το ιστορικό

Υπενθυμίζεται ότι η Συμφωνία Μετόχων μονογράφηκε από τους Μετόχους του Έργου στις 10 Ιανουαρίου 2008, στην Αθήνα, και το σχετικό Πρωτόκολλο υπογράφηκε στις 18 Δεκεμβρίου 2007, στη Μόσχα, στο πλαίσιο της επίσημης συνάντησης του Έλληνα Πρωθυπουργού κ. Κώστα Καραμανλή και του Ρώσου Προέδρου κ. Βλαντιμίρ Πούτιν.

Επίσης, να σημειωθεί ότι η Διακρατική Συμφωνία υπογράφηκε στις 15 Μαρτίου 2007, στην Αθήνα, από τον πρώην Υπουργό Ανάπτυξης της Ελλάδας κ. Δημήτρη Σιούφα, τον Υπουργό Βιομηχανίας και Ενέργειας της Ρωσικής Ομοσπονδίας κ. Βίκτωρα Χριστένκο και τον Υπουργό Περιφερειακής Ανάπτυξης και Δημοσίων Έργων της Δημοκρατίας της Βουλγαρίας κ. Άσεν Γκαγκαούζοφ και στις 17 Απριλίου του ίδιου έτους, η Συμφωνία κυρώθηκε από την Ελληνική Βουλή.

Από την υπογραφή της Διακρατικής Συμφωνίας μέχρι την αυριανή υπογραφή της Συμφωνίας των Μετόχων μεσολάβησαν πολλές συναντήσεις μεταξύ των εταιριών, που οδήγησαν στην ίδρυση της Διεθνούς Εταιρίας του Έργου, που είναι και ο ιδιοκτήτης του αγωγού.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

BEST OF NETWORK

Δείτε Επίσης