Μονακό: Λαμπερή τρέλα!

Μονακό: Λαμπερή τρέλα!

Ξεκινά αύριο με τις ελεύθερες δοκιμές ο 6ος αγώνας του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της F1 το GP Μονακό που διεξάγεται στους δρόμους του λιμανιού του Πριγκιπάτου.

Μονακό: Λαμπερή τρέλα!
Ξεκινά αύριο με τις ελεύθερες δοκιμές ο 6ος αγώνας του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της F1 το GP Μονακό που διεξάγεται στους δρόμους του λιμανιού του Πριγκιπάτου.

Πρόκειται αναμφισβήτητα για το highlight της σεζόν, για τον αγώνα που συγκεντρώνει όλα τα φώτα του πλανήτη. Ίσως όχι άδικα καθώς τη συγκεκριμένη βδομάδα βρίσκονται εκεί όλοι οι πλούσιοι και διάσημοι αυτού του κόσμου. Αρκετοί εξ αυτών συνδυάζουν το φεστιβάλ των Καννών με τον αγώνα μια παράδοση που κρατά χρόνια, όχι τυχαία βέβαια.

Αυτό καθαυτό το GP του Μονακό αποτελεί τον αγώνα των μεγάλων αντιθέσεων. Την ίδια στιγμή που στα ντεκ των σκαφών τα κορίτσια ιδρώνουν τα μικροσκοπικά μαγιό τους, οι πιλότοι ιδρώνουν τις φόρμες τους προσπαθώντας να αποφύγουν τα σπιναρίσματα και τις μπαριέρες και να υπερνικήσουν τους φόβους τους πατώντας γκάζι, σ’ αυτό το παρανοϊκό ρόλερ κόστερ.
Κλείσιμο

Από προσωπική εμπειρία καταθέτω πως φαντάζει παράλογο να πατήσεις τέρμα το γκάζι ενός συμβατικού αυτοκινήτου στο τούνελ, την ώρα που οι οδηγοί μένουν για 500 μέτρα ή 7.5sec αν προτιμάται με το πόδι στο πάτωμα, φλερτάροντας με τα 300km/h προτού ξαναβγούν στο φως και φρενάρουν προτού δουν τη βάση της κατηφόρας που οδηγεί στο σικέιν του λιμανιού.


Ο Μ.Σουμάχερ νικητής πέντε φορές (’94, ’95, ’97,’99,’01) περιέγραψε
με τον καλύτερο τρόπο το συγκεκριμένο αγώνα: «Η F1 ξεχνά πόσο ασφαλής θέλει να είναι, μια φορά το χρόνο στο Μονακό».
Πολλά πράγματα ξεφεύγουν από το πλαίσιο της λογικής καθώς οι πιλότοι προσπαθούν να ελέγξουν τα 700PS του κινητήρα, τα 80PS του KERS, το DRS που απαγορεύεται στο τούνελ, τη φθορά των ελαστικών.
Στους στενούς γλιστερούς δρόμους σπάνια βρίσκεται ο οδηγός με το γκάζι πατημένο τέρμα. Πόσο μάλλον να χρειαστεί και την επιπλέον ώθηση του KERS. Οι μηχανικοί ειδικά γι’ αυτόν τον αγώνα θυσιάζουν τη μέγιστη ισχύ των 700PS στο βωμό της ομοιογενούς καμπύλης ροπής στις μέσες στροφές που παίζει καθοριστικό ρόλο στην έξοδο των αργών στροφών. Αεροδυναμικά οι κλίσεις στις αεροτομές είναι οι μέγιστες δυνατές, παρόλα αυτά η αεροδυναμική δεν παίζει σημαντικό ρόλο σε μια πίστα με χαμηλή μ.ω.τ. Σημαντικό ρόλο παίζει η μηχανική πρόσφυση, αυτός είναι ο μεγαλύτερος πονοκέφαλος των τεχνικών. Απ’ τη μια πρέπει τα μονοθέσια να ψηλώσουν γιατί το οδόστρωμα έχει πολλές ανωμαλίες απ’ την άλλη πρέπει να μην γέρνουν – ταλαντώνονται γιατί χαλά η ισορροπία κρατήματος.

Η Pirelli έχει στη διάθεση των ομάδων τη μαλακή και την πολύ μαλακή γόμα. Ο ασφαλτοτάπητας είναι λείος, η μέση ωριαία ταχύτητα χαμηλή και αυτό μεταφράζεται σε χαμηλό επίπεδο φθοράς των ελαστικών. Τα ελαστικά με μαλακή γόμα μπορούν να αντέξουν 50 γύρους ή περισσότερο, κάνοντας απόλυτα ρεαλιστική τη στρατηγική ενός πιτ στοπ. Είναι πολύ πιθανό να εμφανιστεί αυτοκίνητο ασφαλείας λόγω κάποιου ατυχήματος (σ.σ: πιθανότητα 70%) οπότε οι ομάδες χρειάζονται ευελιξία στις στρατηγικές τους ώστε να προσαρμόζονται στις μεταβαλλόμενες συνθήκες. Τα φρένα ταλαιπωρούνται αρκετά στην πρώτη στροφή «Sainte Devote» όπου η ταχύτητα μειώνεται κατά 160km/h σε 100m αλλά και στην έξοδο του τούνελ.




Μιλώντας σχετικά ο αγ. διευθ. της Ιταλικής εταιρείας κατασκευής ελαστικών, Πωλ Χέμπερι
τόνισε μεταξύ άλλων: «Το Μονακό είναι από τα highlight της σεζόν. Πέρσι, είδαμε τρεις οδηγούς με τρεις διαφορετικές στρατηγικές να διεκδικούν τη νίκη – πριν βγει η κόκκινη σημαία. Η πολύ μαλακή γόμα είναι η μόνη που παραμένει ίδια με πέρσι, έχοντας αποδειχτεί άκρως αποτελεσματική σε διαδρομές όπως του Μονακό. Με τη φθορά να είναι χαμηλή, οι οδηγοί θα μπορούν να πιέσουν από την αρχή μέχρι το τέλος. Η στρατηγική θα είναι πολύ σημαντική καθώς οι προσπεράσεις είναι σχεδόν αδύνατες. Θέλω να θυμίσω πως το Πριγκιπάτο έχει ιστορία στις εκπλήξεις, το παραμικρό πλεονέκτημα ή λάθος μπορεί να επηρεάσει καθοριστικά το τελικό αποτέλεσμα.  Είναι συχνά πιο εύκολο να κερδίσεις θέσεις στα πιτ με μία αποτελεσματική στρατηγική από το να προσπερνάς στην πίστα».

Ο Τζένσον Μπάτον κάτοικος Μονακό δεν είναι ιδιαίτερα αισιόδοξος για τη δυναμική της McLaren στη συγκεκριμένη πίστα. Ο 32χρονος πιλότος πέρυσι εκκινώντας από τη 2η θέση έδωσε μια συγκλονιστική μάχη με τους Αλόνσο και Φέτελ που τελικά κρίθηκε στην ικανότητα του Γερμανού να παραμείνει επικεφαλής με φθαρμένα ελαστικά. Μιλώντας για τον αγώνα του ερχόμενου Σαββατοκύριακου στο Μονακό, ο νικητής του αγώνα το 2009 τόνισε μεταξύ άλλων: «Το Μονακό είναι ένα πολύ ιδιαίτερο μέρος. Η αίσθηση της ταχύτητας είναι απίστευτη κυρίως στους πρώτους γύρους την Πέμπτη το πρωί, όταν φαίνεται εξωπραγματικό το να ελέγχεις τόση δύναμη στους στενούς δρόμους. Ταυτόχρονα είναι μια διαδρομή όπου μπορεί να βρεις μοναδικό ρυθμό και έμπνευση, ενώ πριν περάσει πολλή ώρα γράφεις ταχύτατους γύρους και γλιστράς οριακά στις εξόδους των στροφών με άνεση. Όπως πάντα θα είναι συναρπαστικό να ανακαλύπτουμε πώς αντιδρούν και συμπεριφέρονται τα ελαστικά κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου – κυρίως σε μία πίστα όπου οι κατατακτήριες δοκιμές θα είναι κρίσιμες – αλλά ανυπομονώ για την πρόκληση αυτή όπως και του αγώνα».



Στην τηλεόραση!
Ο πιο λαμπερός αγώνας του πρωταθλήματος της F1 θα μεταδοθεί απευθείας την αυτή την Κυριακή (27/5) από τον Alpha. Πέρυσι η τηλεθέαση του αγώνα ξεπέρασε παγκοσμίως το 1,2δις τηλεθεατών ενώ στην Ελλάδα τον αγώνα παρακολούθησαν από τον Alpha 500 χιλιάδες τηλεθεατές.
Φέτος η αντίστροφη μέτρηση στο στούντιο θα ξεκινήσει μια ώρα πριν την εκκίνηση με τα καλύτερα στιγμιότυπα των κατατακτήριων δοκιμών, τα τελευταία νέα από τον τερματισμό του Ράλι Ακρόπολις αλλά και ένα μοναδικό θέμα με τους Χάκινεν και Ρόσμπεργκ να συζητούν ως… γηγενείς στο Μονακό.
Στην παρουσίαση της εκπομπής και το σχολιασμό του αγώνα πλαισιώνουν τον Τάκη Πουρναράκη, οι Νίκος Κατσαρός και Πάνος Σεϊτανίδης. O Τάκης Τρακουσέλλης που επιμελείται θέματα αυτοκίνησης θα μας παρουσιάσει εξωτικά SUV αλλά και το ολοκαίνουργιο Mini Roadster ενώ ενδιαφέρον έχει και η αποστολή στη Βαρκελώνη για το νέο κουπέ της Toyota GT86.

Highlights δοκιμών: 14:00
Εκκίνηση αγώνα: 15:00

GP Μονακό

Πίστα: Μόντε Κάρλο

Μήκος: 3340 m

Γύροι: 78

Απόσταση: 260.520km

Ρεκόρ γύρου: 1:14.439 (Σουμάχερ, 2004)

Στροφές: 19 (11 δεξιές, 8 αριστερές)

Τέρμα γκάζι: Στο 54% του γύρου

Αλλαγές ανά γύρο: 62 (4836 στον αγώνα)


Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

BEST OF NETWORK

Δείτε Επίσης