F1: Απαγορεύονται οι κρίσιμες πληροφορίες και στις πινακίδες!

F1: Απαγορεύονται οι κρίσιμες πληροφορίες και στις πινακίδες!

Από τον επόμενο αγώνα στη Σιγκαπούρη αυτή την Κυριακή 21/9 η FIA απαγορεύει κατά τη διάρκεια του αγώνα να δίνονται όχι μόνο μέσω ασυρμάτου αλλά και μέσω πικακίδων από τα pit   πληροφορίες στους οδηγούς που αφορούν στην απόδοση.

F1: Απαγορεύονται οι κρίσιμες πληροφορίες και στις πινακίδες!
Όπως ίσως θυμάστε η FIA ανακοίνωσε πριν λίγες μέρες μια πιο αυστηρή ερμηνεία του άρθρου 20.1 των αθλητικών κανονισμών η οποία κρίθηκε απαραίτητη καθώς οι ομάδες είχαν φτάσει σε σημείο να δίνουν πληροφορίες στους οδηγούς για τα πάντα. Μάλιστα κάποιες εξ’ αυτών έκαναν τους πιλότους να φαντάζουν σα μαριονέτες.
Πέραν όμως από την απόφαση να οριοθετηθεί η ενδοεπικοινωνία πλέον η FIA προχωρά σ' ένα ακόμη μέτρο απαγορεύοντας και τις πινακίδες στο pit lane που δίνουν τις ευαίσθητες πληροφορίες όσον αφορά στη ροή του αγώνα όταν δυσλειτουργεί ο ασύρματος.

Η FIA λοιπόν αποσαφήνισε:


Επιτρέπεται

- Επιβεβαίωση λήψης του μηνύματος
Κλείσιμο
- Ενημέρωση για το χρόνο γύρου ή τμήματος
- Ενημέρωση για το χρόνο γύρου ενός αντιπάλου.
- Ενημέρωση για τη διακύμανση της διαφοράς από έναν αντίπαλο σε δοκιμές και αγώνα
- Επιτρέπεται να πουν: «Πίεσε σκληρά έχουμε μάχη με τον τάδε»
- Ενημέρωση για κυκλοφοριακό σε δοκιμές και αγώνα.
- Ενημέρωση για τις αποστάσεις στις κατατακτήριες δοκιμές ώστε να υπάρχει καθαρό πεδίο μπροστά στο γρήγορο γύρο.
- Ενημέρωση για κλατάρισμα.
- Ενημέρωση για το ποια γόμα ελαστικών θα χρησιμοποιήσουν στο επόμενο pit stop.
- Ο αριθμός των γύρων που έκανε ένας ανταγωνιστής με ένα σετ ελαστικών.
- Ο τύπος ελαστικού που χρησιμοποιεί ο αντίπαλος.
- Το πρόβλημα που αντιμετωπίζει ο αντίπαλος.
- Ενημέρωση για τη στρατηγική του αντιπάλου
- Προειδοποιητικές σημαίες, αυτοκίνητο ασφαλείας

Απαγορεύεται
- Λεπτομέρεια για χρόνο επιμέρους sector ανταγωνιστή όταν αυτός είναι αργότερος ή ταχύτερος.
- Ρυθμίσεις στη μονάδα ισχύος.
- Ρυθμίσεις στη μονάδα ισχύος για σετάρισμα συστημάτων
- Ρυθμίσεις κιβωτίου.
-  Ρυθμίσεις στις μπαταρίες ή την απόδοσή τους
- Ρυθμίσεις στη ροή καυσίμου (εκτός αν το υποδείξουν οι αγωνοδίκες)
 - Πληροφορίες για την κατανάλωση
- Πληροφορίες για πίεση και θερμοκρασία ελαστικών
- Ρυθμίσεις διαφορικού
- Ρυθμίσεις για εκκίνηση και πιτ στοπ στο συμπλέκτη
- Ρυθμίσεις χαρτογράφησης
- Το burn-out πριν την εκκίνηση.
- Ρυθμίσεις στην κατανομή πέδησης ή στο BBW (brake-by-wire) των πίσω φρένων.
- Προειδοποίηση για φθορά φρένων ή υψηλή θερμοκρασία αυτών
- Επιλογή συγκεκριμένου σετ ρυθμίσεων εκτός αν υπάρχει πρόβλημα
- Δεν επιτρέπεται η απάντηση σε ερώτηση οδηγού: ‘Χρησιμοποιώ τη σωστή ρύθμιση;
- Οτιδήποτε κωδικοποιημένο



Φυσικά οι οδηγοί θα μπορούν να βλέπουν τις πληροφορίες που θέλουν στην οθόνη του τιμονιού. Μένει να δούμε τα σενάρια που μπορεί να προκύψουν στην επικοινωνία καθώς η FIA αποσαφήνισε σε όλους τους τόνους πως δε θα επιτρέψει κωδικοποιημένες εντολές. Σίγουρα κάποιοι οδηγοί με μεγαλύτερη ευχέρεια και εξοικείωση στα συστήματα θα ευνοηθούν έναντι άλλων που εξαρτώνται άμεσα από το μηχανικό αγώνα. Όπως και να έχει είναι τόσα τα ηλεκτρονικά συστήματα που μπορεί να ρυθμιστούν από το τιμόνι που οι οδηγοί θα έχουν πάρα πολύ επιπλέον δουλειά καθώς θα πρέπει να σκέφτονται μόνοι τους.

Ο τρόπος εφαρμογής των κανονισμών είναι ακόμη υπό συζήτηση καθώς η FIA δε θέλει να γίνει κάποιος συμβιβασμός σε ασφάλεια ή αξιοπιστία. Πιθανόν κάποιες εκ των απαγορεύσεων που αφορούν σε ελαστικά, φρένα, κιβώτιο να γίνουν πιο αυστηρές από το μεθεπόμενο αγώνα στην Ιαπωνία για να έχουν οι ομάδες το χρόνο να οριοθετήσουν ξανά τις διαδικασίες ασφαλείας.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης