Αν δεν έχεις «μπάρμπα» σε ναυτιλιακή εταιρεία ξέχνα τις σπουδές σε ΑΕΝ
tsamopoulos_minas

Μηνάς Τσαμόπουλος

Αν δεν έχεις «μπάρμπα» σε ναυτιλιακή εταιρεία ξέχνα τις σπουδές σε ΑΕΝ

Πολλή συζήτηση γίνεται τα τελευταία χρόνια  για την  στροφή των ελληνόπουλων στη ναυτιλία  και για την αδυναμία  απορρόφησής τους από τις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού λόγω του πεπαλαιωμένου εκπαιδευτικού συστήματος και της έλλειψης υποδομών

Πολλοί είναι εκείνοι μεταξύ των οποίων και εφοπλιστές που ζητούν να αυξηθεί ο αριθμός των εισακτέων στις Ακαδημίες γιατί, όπως επισημαίνουν, υπάρχει έλλειψη Ελλήνων αξιωματικών, γέφυρας και μηχανής. Μάλιστα ζητούν να δημιουργηθούν και ιδιωτικές σχολές για να ικανοποιηθεί η ζήτηση.
 
Επίσης, ως δικαιολογία για την μη εγγραφή πλοίων στο ελληνικό νηολόγιο, οι Έλληνες πλοιοκτήτες χρησιμοποιούν την έλλειψη Ελλήνων αξιωματικών. Γιατί για να υψώσει ελληνική σημαία θέλει και Έλληνες στο πλοίο.
 
Όπως αναρωτιούνται οι ναυτιλιακοί κύκλοι: «Για  4.500 ελληνόκτητα πλοία που έχουμε πού θα βρούμε τόσους αξιωματικούς;»
Αυτή είναι η μία πλευρά του νομίσματος. Θα δείτε στη συνέχεια το γιατί.
 
Το σύνολο των εισαχθέντων για το ακαδημαϊκό έτος 2016-2017 ήταν 1.143 σπουδαστές και σπουδάστριες. Ενδεικτικό της κατάστασης που έχει διαμορφωθεί στην ελληνική κοινωνία είναι ότι και  οι νεαρές Ελληνίδες έχουν πλέον  στόχο  τις ναυτικές ακαδημίες  για να  γίνουν καπετάνισσες αλλά και μηχανικοί πλοίων και να αποκατασταθούν επαγγελματικά. Το 2016 εισήχθησαν 101 γυναίκες στις σχολές εμποροπλοιάρχων και  29 στις μηχανικών.
 
Κλείσιμο
Το πρόβλημα είναι ότι αρκετοί σπουδαστές εγκαταλείπουν τις σπουδές τους. Και όλοι οι ειδικοί του κλάδου  παριστάνουν τους έκπληκτους και τους απορημένους γιατί να συμβαίνει αυτό!!!
 
Λοιπόν,  ένας από τους σοβαρούς λόγους και αποτελεί κοινό μυστικό σε όλους όσοι εμπλέκονται στην ελληνική ναυτιλιακή βιομηχανία, είναι ότι οι σπουδαστές των ΑΕΝ δεν βρίσκουν πλοίο να μπαρκάρουν ενώ φοιτούν, το οποίο είναι προαπαιτούμενο για να πάνε από το 1ο έτος στο 2ο και από το 2ο στο 3ο. Δεν βρίσκουν πλοίο  για να κάνουν τα δύο εκπαιδευτικά ταξίδια  (6+6 μήνες).
 
Οι εφοπλιστές, τουλάχιστον κάποιοι από αυτούς που είναι όμως και η πλειοψηφία -άλλως δεν θα υπήρχε πρόβλημα-  ενώ παραπονιούνται δήθεν και καλά  ότι δεν υπάρχουν Έλληνες αξιωματικοί είναι οι  ίδιοι που δεν παίρνουν στα πλοία τους,  τούς σπουδαστές των ΑΕΝ για να κάνουν  την πρακτική τους που είναι υποχρεωτική. Δεν τα λέμε εμείς, αλλά οι σπουδαστές που βάζουν μέσον για να βρουν εκπαιδευτικό μπάρκο!
 
Σύμφωνα με το σύστημα που ισχύει, με την ολοκλήρωση του 1ου έτους πρέπει ο σπουδαστής να κάνει μπάρκο 6 μηνών. Το ίδιο ισχύει και μετά το τέλος του 2ου έτους. Σε διαφορετική περίπτωση δεν μπορεί να φοιτήσει στο τρίτο έτος.
  
Η μόνη διευκόλυνση που παρέχεται στους σπουδαστές των ΑΕΝ  είναι από το 1ο στο 2ο έτος. Δηλαδή, αν δεν βρει να μπαρκάρει ένας σπουδαστής στο τέλος του 1ου έτους, τού δίνουν το δικαίωμα  να φοιτήσει στο 2ο και καλύπτει μετά τον χρωστούμενο χρόνο-εκπαιδευτικό ταξίδι.
 
Τότε όμως για να πάει στο 3ο έτος θα πρέπει να ταξιδέψει 9 από τους 12 μήνες (6+6) που «οφείλει» συνολικά. 
 
Υπάρχουν σπουδαστές που δεν βρίσκουν να μπαρκάρουν και  βγαίνουν εκτός σχολής, χάνοντας δύο  ή και περισσότερα χρόνια από τη ζωή τους.  Το χρονικό  όριο σε μία ΑΕΝ  είναι η 6ετία και μετά διαγράφεσαι.
 
«Θα έλεγα σε κάποιον που θέλει να ακολουθήσει το ναυτικό επάγγελμα να σιγουρευτεί πρώτα ότι έχει άκρη με κάποια ναυτιλιακή εταιρεία που θα του εξασφαλίσει τα εκπαιδευτικά ταξίδια, τα "sandwich courses"» μας είπαν σπουδαστές σε ΑΕΝ.   
 
Υπάρχουν, βεβαίως, Έλληνες πλοιοκτήτες που στηρίζουν τους Έλληνες σπουδαστές και τη ναυτική εκπαίδευση.

Αλλά και μόνο το γεγονός ότι είναι αξιομνημόνευτοι  αποδεικνύει ότι αποτελούν  την εξαίρεση του κανόνα. Ελπίζουμε να  γίνουν ο κανόνας.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ