Χτυποκάρδια για τους ρύπους
takis-trakouselis01

Τάκης Τρακουσέλλης

Χτυποκάρδια για τους ρύπους

Αναμφίβολα το 2015 θα είναι μια ιδιαίτερα κρίσιμη χρονιά για την αυτοκινητοβιομηχανία, αφού κάποιες εταιρείες δεν θα μπορέσουν πια να πουλάνε τα αυτοκίνητά τους στην Ε.Ε. Ο λόγος είναι οι αυστηρές προδιαγραφές εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Ενωση.

 Πλέον από 1/1/2015 ο μέσος όρος της γκάμας των αυτοκινήτων των εταιρειών που πουλάνε από 1.001 αυτοκίνητα και άνω δεν πρέπει να ξεπερνάει τα 130 g/km κατά μέσο. Εφόσον ξεπεράσουν το όριο αυτό, απλά δεν θα μπορούν να πουλάνε τα αυτοκίνητά τους στις χώρες της Ε.Ε. Μάλιστα, το αυστηρότατο αυτό όριο είχε αρχικά αποφασιστεί να ισχύει από το 2012. Ωστόσο οι αυτοκινητοβιομηχανίες αντέδρασαν έντονα στο ασφυκτικό χρονοδιάγραμμα, αλλά και στα δισεκατομμύρια ευρώ που θα έπρεπε να ξοδέψουν εν μέσω παγκόσμιας οικονομικής κρίσης. 
Εφόσον λοιπόν δεν αλλάξει κάτι πάλι στα χρονοδιαγράμματα που έχει θέσει η Ε.Ε., είναι δεδομένο ότι κάποιες αυτοκινητοβιομηχανίες με αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων θα έχουν θέμα. 

Τις προηγούμενες ημέρες διάβασα στο site www.NewsAuto.gr μια πολύ ενδιαφέρουσα έρευνα η οποία, μεταξύ άλλων, ανέφερε το ποιες εταιρείες έχουν πιάσει αυτόν τον στόχο και ποιες το παλεύουν μέχρι τελευταία στιγμή. Ετσι λοιπόν οι αυτοκινητοβιομηχανίες που είναι ήσυχες, έχοντας καταφέρει μάλιστα να πιάσουν το όριο αυτό από το 2013, είναι η Renault (110 g/km), η Peugeot (115 g/km), η Fiat (116 g/km), η Toyota (116 g/km), η Citroen (116 g/km) και η Seat (119 g/km). Σημειώστε πως τη μεγαλύτερη μείωση CO2 πέτυχε το 2013 η Volvo (-11,4 g/km), με τις Renault (-10,8 g/km) και Dacia (-10,3 g/km) να συμπληρώνουν την πρώτη τριάδα. Μάλιστα η Volvo από το 2009 έχει περιορίσει τον μέσο όρο CO2 στα αυτοκίνητά της κατά 42 g/km.

Οπως είναι φυσικό, το μεγάλο πρόβλημα έχουν οι κατασκευαστές sport μοντέλων. Ετσι ενώ η BMW εμφάνισε μέσο όρο CO2 στα 124 g/km, η BMW M έχει 240 g/km. Ομοίως, η Daimler εμφάνισε μέσο όρο 120 g/km, την ώρα που η Mercedes AMG είχε 177 g/km. Η Rolls-Royce απέχει από τα όρια πάνω από 150 g/km, η Maserati πάνω από 130 g/km, η Bugatti πάνω από 400 g/km (!), η Lamborghini πάνω από 210 g/km. 

Πώς αντιμετωπίζουν λοιπόν οι παραπάνω κατασκευαστές το θέμα με τις εκπομπές ρύπων; Δημιουργούν ομάδες (pooling), ώστε ο μέσος όρος των ρύπων τους να περιοριστεί. Είναι δεδομένο όμως πως κάποιοι θα έχουν θέμα…
Μείνετε συντονισμένοι.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα