Σαρλίζ Θερόν: Η σκοτεινή πλευρά της εκρηκτικής ξανθιάς

Σαρλίζ Θερόν: Η σκοτεινή πλευρά της εκρηκτικής ξανθιάς

Μια σειρά από κατεστραμμένες σχέσεις -πιο πρόσφατη αυτή με τον Σον Πεν- και η αδυναμία της να δεσμευτεί «για πάντα» δείχνουν πως η Σαρλίζ Θερόν δεν ξεπέρασε το μοιραίο ψυχικό τραύμα του φονικού που έζησε ως έφηβη. Απόδειξη και η τελευταία ερμηνεία της στον «Σκοτεινό τόπο» που βγαίνει στις αίθουσες και έχει σατανικές συμπτώσεις για όλα όσα τη στιγμάτισαν στη ζωή της 

Σαρλίζ Θερόν: Η σκοτεινή πλευρά της εκρηκτικής ξανθιάς
H Λίμπι Ντέι δεν ήταν όπως τα υπόλοιπα κορίτσια: μοναχικό και δυσλειτουργικό, μεγάλωσε κουβαλώντας εικόνες που δεν θα έβλεπε ποτέ κανένας συνομήλικός της. Στα 32 της χρόνια δεν είχε ακόμη καταφέρει να ξεφορτωθεί τις φριχτές αναμνήσεις που στοίχειωσαν την παιδική της ηλικία και της στέρησαν την τρυφερότητα για πάντα. Εκεί όπου άλλα παιδάκια χαίρονταν με τις απέραντες αγκαλιές και τα ζαχαρωτά, η επτάχρονη Λίμπι υπέφερε από τις κρίσεις πανικού που της είχε δημιουργήσει η εικόνα του απόλυτου φονικού: μπροστά στα μάτια της είχαν δολοφονηθεί η μητέρα της και οι δύο αδελφές της. Κι όχι από τον οποιονδήποτε αλλά από τον ίδιο τον έφηβο αδελφό της κατά τη διάρκεια μια σατανιστικής τελετής. Τουλάχιστον αυτή ήταν η επίσημη εκδοχή για το τι πραγματικά συνέβη στις 2 Ιανουαρίου του 1985 στο βιβλίο της Τζίλιαν Φλιν «Σκοτεινός τόπος» - γιατί σίγουρα, όπως σε όλα τα βιβλία της Φλιν, ποτέ δεν ξέρεις αν αυτή θα είναι η οριστική εκδοχή των πραγμάτων. Η ουσία είναι ότι, παρότι η επτάχρονη Λίμπι γλίτωσε με ακρωτηριασμένα δάχτυλα, οι εικόνες τη στοίχειωσαν και την ακολουθούσαν μέχρι να μεγαλώσει - από αυτές δεν ξέφυγε ποτέ.

Κλείσιμο


Η ταινία «Σκοτεινός τόπος» σύντομα στις αίθουσες από την Odeon



Αντίστοιχα, σημάδεψαν οι εικόνες του οικογενειακού φονικού τη Σαρλίζ Θερόν, η οποία στα 15 της είδε τη μητέρα της να σκοτώνει τον βάρβαρο πατέρα της. Για χρόνια δεν μπόρεσε να απαλλαγεί από τον εφιάλτη που επανερχόταν συνειδητά ή ασυνείδητα στο προσκήνιο. Ισως γι’ αυτό ο ρόλος της Λίμπι, η οποία δεν κατάφερε ποτέ να απαλλαγεί από τις ζοφερές εικόνες, μοιάζει βγαλμένος από την ίδια τη ζωή της: στο βιβλίο της Φλιν, που έγινε σενάριο για τις ανάγκες της ταινίας «Σκοτεινός τόπος», η Σερλίζ δεν βρήκε μόνο συμπτώσεις αλλά έναν τρόπο να ερμηνεύσει πράγματα που έχει βιώσει και η ίδια ως έφηβη. Πώς όμως ξεπερνάς το παιδικό τραύμα; Και πώς μπορεί ένα κορίτσι που είδε να πεθαίνουν μπροστά στα μάτια του τα πιο αγαπημένα του πρόσωπα μπορεί ποτέ να επανέλθει; Το σίγουρο είναι ότι η Σαρλίζ δεν κατάφερε ποτέ να κερδίσει μια λειτουργική σχέση, ακόμη και οι μακροχρόνιοι δεσμοί δεν ήταν με ανθρώπους τους οποίους  θα θεωρούσε κανείς σήμερα έρωτες της ζωής της. Τα μεγάλα πάθη κατέληγαν πολύ σύντομα σε χωρισμό -παλαιότερα με τον Τζορτζ Κλούνεϊ, τώρα με τον Σον Πεν- ίσως γιατί, όπως και η ίδια δηλώνει, δεν άντεξε ποτέ πραγματικά τη δέσμευση.




Οταν υπέκυψε στην αγάπη
Ενδεικτικό είναι ότι έχει απορρίψει όλες τις προτάσεις γάμου που της έγιναν και το δαχτυλίδι που κάποιοι είδαν να κοσμεί το δάχτυλό της προερχόμενο από τον ρηξικέλευθο Σον Πεν δεν ήταν ακριβώς προμήνυμα ότι η περιβόητη εργένισσα υπέκυψε στην αγάπη. Ο τσαλακωμένος της ψυχισμός δεν κατάφερε να βρει την ηρεμία που του αξίζει - και αυτό φάνηκε από νωρίς: «Ως έφηβη, τα βράδια άκουγα ξανά και ξανά το “Tears on My Pillow” και έκλαιγα που δεν είχα κι εγώ ένα αγόρι όπως τα περισσότερα κορίτσια της ηλικίας μου», είχε πει σε συνέντευξή της.



Μεγαλώνοντας κατάλαβε πως το ανοικονόμητο ύψος της ενδεχομένως να μην είναι ο πραγματικός λόγος της μοναξιάς της -αλλά αντίθετα να είναι πλεονέκτημα, όπως και τα ψηλόλιγνα πόδια-, κάτι που την έκανε να αναζητήσει δουλειά ως μοντέλο. Ποτέ όμως δεν ήταν από τα μοντέλα που επεδίωκαν καριέρα στον χώρο: το μόνο που ήθελε ήταν γρήγορα χρήματα για να ασχοληθεί με την υποκριτική. Κι εδώ η Σαρλίζ δεν επεβλήθη ως η διακοσμητική παρουσία ή η μοιραία πρωταγωνίστρια, αφού έκανε οτιδήποτε κόντρα στην όμορφη παρουσία της. Οπως έγραφε ενδεικτικά η «Vogue» σε πρόσφατο αφιέρωμα στην οσκαρική Νοτιοαφρικανή: «Είναι μια ψηλή, υπέροχη ξανθιά που σχεδόν ποτέ δεν εκμεταλλεύτηκε ακριβώς αυτές τις ιδιότητες στις ταινίες. Και παρότι έχει τρομερή αίσθηση χιούμορ, ποτέ δεν έπαιξε το ρομαντικό κοριτσόπουλο σε ανάλαφρες κομεντί».



Η Θερόν προτίμησε να τερματίσει τη σχέση της με τον Σον Πεν αντί να διαπληκτίζεται μαζί του

Αντ’ αυτού η Σαρλίζ Θερόν δείχνει να προτιμάει σκοτεινές, εναλλακτικές ταινίες όπως το «Προμηθέας» και τώρα το «Dark Places» («Σκοτεινός τόπος») που της προσφέρει αυτό που θέλει: ένα στραπατσαρισμένο «εγώ» αλλά και αφορμές για υψηλή υποκριτική.

Επιπλέον ο Ζιλ Πακέ-Μπρενέρ που κάθεται στην καρέκλα του σκηνοθέτη διέκρινε στο πρόσωπό της μια διαφορετική πρωταγωνίστρια, πιο δυναμική, πιο ισχυρή εξωτερικά αλλά θρυμματισμένη εσωτερικά, όπως η ίδια. «Είμαι πολύ τυχερός γιατί η Σαρλίζ αντιλήφθηκε ακριβώς περί τίνους πρόκειται, τι επιδιώκει το σενάριο και έδωσε μια άλλη, πιο εσωτερική διάσταση στον ρόλο της Λίμπι. Είναι και μια διαφορετική Λίμπι από αυτήν που περιγράφει το βιβλίο, καθώς μοιάζει περισσότερο με αμαζόνα αλλά ακριβώς αυτό είναι το στοιχείο που βοηθάει τον ρόλο να μεταμορφωθεί», δηλώνει ο ταλαντούχος Πακέ-Μπρενέρ.



Λένε μάλιστα ότι είναι ο ιδανικός σκηνοθέτης σε τέτοιου είδους ατμοσφαιρικά, ψυχολογικά θρίλερ και ότι ήταν μάλλον άτυχος για το ότι πριν από τη δική του εκδοχή του βιβλίου της Φλιν πρόλαβε να βγει στις αίθουσες «Το κορίτσι που εξαφανίστηκε». Ενδεχομένως να κατάφερε να ψυχολογήσει τη Θερόν περισσότερο από ό,τι η ίδια τον εαυτό της, αφού είναι ακριβώς αυτός ο ευαίσθητος ψυχισμός που δεν μπόρεσε να σηκώσει τις υποδείξεις του Πεν. Αντί να διαπληκτίζεται μαζί του, η Θερόν προτίμησε να τερματίσει μια σχέση που είχε ήδη στολίσει αρκετά εξώφυλλα περιοδικών και είχε κάνει μια δυναμική εμφάνιση στο κόκκινο χαλί στις Κάννες - με το εντυπωσιακό κίτρινο φόρεμα και τα αμοιβαία κεραυνοβόλα βλέμματα.




Γυναικοδουλειά του Πεν
Οι κακές γλώσσες βέβαια λένε ότι η απότομη διακοπή του δεσμού δεν μπορεί παρά να έχει να κάνει με γυναικοδουλειά του Πεν, την οποία δεν μπόρεσε να αντέξει η μονογαμική Θερόν, κι όχι τόσο με τον ορμητικό χαρακτήρα του. Είχε άλλωστε συνηθίσει να έχει άνδρες του χεριού της, με τους οποίους μάλλον τη συνέδεε η λογική της ασφάλειας παρά του πάθους. Για μια ολόκληρη σχεδόν δεκαετία συνδεόταν με έναν άνδρα που κανείς σχεδόν δεν θυμάται από κάποιον ρόλο, τον Ιρλανδό ηθοποιό Στιούαρτ Τάουνσεντ. Πέρα από κάτι κοινές φωτογραφήσεις με μιλκ σέικ στα χέρια σε διάφορα εμπορικά κέντρα, ο δεσμός δεν είχε να επιδείξει τίποτα συναρπαστικό: ούτε διενέξεις, ούτε συγκρούσεις, ούτε κερατώματα. Μόνο κοινή συμβίωση, η οποία στο πέρασμα του χρόνου κατέληξε σε συμβιβασμό και φυσικά σε χωρισμό με πρωτοβουλία της ίδιας. Διότι η αλήθεια είναι πως, αν σε κάτι είναι μοιραία η Θερόν, είναι στο γεγονός ότι είναι αυτή που χωρίζει τους άνδρες της.



Με τον Ιρλανδό ηθοποιό Στιούαρτ Τάουνσεντ είχε δεκαετή σχέση


Ετσι έκανε και με την πρώτη της μεγάλη σχέση με τον επίσης σχεδόν ανύπαρκτο καλλιτεχνικά Στέφαν Τζένκινς -τον τραγουδιστή του συγκροτήματος Third Eye Blind με τον οποίο το διέλυσε το 1998- αλλά και με τον μοιραίο Τζορτζ Κλούνεϊ, δυο χρόνια αργότερα. Εκτοτε αφοσιώθηκε στην καριέρα της, ενώ πριν από τρία χρόνια υιοθέτησε τον Τζάκσον - τον οποίο υπεραγαπούσε και ο Σον Πεν. Βέβαια τα τελευταία νέα θέλουν τον Πεν να μετανιώνει δραματικά για τα λάθη του και να ζητάει συγγνώμη, αλλά η Σαρλίζ δυστυχώς δεν είναι ούτε Ρόμπιν ούτε Μαντόνα - δεν έχει μάθει εύκολα να συγχωρεί, έχει ζήσει για αρκετά μεγάλα χρονικά διαστήματα ως single και έχει πολλά παραπάνω ψυχικά τραύματα να λύσει.



Και παρότι όλοι λένε ότι στο πρόσωπο του Πεν βρήκε επιτέλους τον δάσκαλό της, έναν άντρα να την ιντριγκάρει πνευματικά και ερωτικά, η ίδια δεν προτίθεται να αφήσει αυτό που εμπιστεύεται πάνω από όλα: τον χώρο της και τη μοναξιά της. Ολοι περιμένουν πάντως να δουν εξελίξεις καθώς δύσκολα μπορούν να φανταστούν την επόμενη ξανθιά που θα μπορούσε να συναγωνιστεί τη Θερόν στην αγκαλιά του Πεν, ή έναν άνδρα που θα μπορούσε να συναρπάσει την απαιτητική Νοτιοαφρικανή. Το σίγουρο είναι ότι ξέρει να περιμένει καθώς με τον Πεν ήταν για μεγάλο χρονικό διάστημα καλή φίλη και σαφώς οι προτεραιότητές της είναι, εκτός από τον γιο της, η υποκριτική.



Ο «Σκοτεινός τόπος» αποδεικνύει το εύρος της υποκριτικής της δεινότητας, αλλά και τα σκοτάδια που καλύπτουν την ψυχή της, καθώς όλοι λένε ότι ο ρόλος της Λίμπι είναι, μετά το «Monster», ο δυσκολότερος της καριέρας της.









Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης