Μάρκος Σεφερλής: MEGAς είσαι, Μάρκο μου!

Μάρκος Σεφερλής: MEGAς είσαι, Μάρκο μου!

Ποιο απ’ όλα τα πρόσωπα του Μάρκου Σεφερλή, ο οποίος αναλαμβάνει να εκπληρώσει την αποστολή με την κωδική ονομασία «ίδια θεματολογία, άλλοι τρόποι», θα δούμε από τη νέα σεζόν στην πρωινή ζώνη του MEGA;

Μάρκος Σεφερλής: MEGAς είσαι, Μάρκο μου!
Η διαδρομή από την Καλλιθέα, τον τόπο κατοικίας του Μάρκου Σεφερλή, ως το Νέο Φάληρο, όπου βρίσκεται το δεύτερο σπίτι του, το «Δελφινάριο», δεν διαρκεί πάνω από 10, άντε 15 λεπτά. Τις τελευταίες 15 μέρες όμως ο δημοφιλής κωμικός ηθοποιός παρεκκλίνει της καθιερωμένης διαδρομής του. Κάνει μια καθημερινή παράκαμψη, νωρίς το μεσημέρι, προς τη λεωφόρο Μεσογείων. Εκεί, στα γραφεία του MEGA, συμμετέχει σε πολύωρες συσκέψεις για την αναδιοργάνωση, την ανάταξη, την αναδόμηση, την αναγέννηση -εξαρτάται από ποιο πόστο αλλά και από ποια πλευρά το βλέπει ο καθένας- της πρωινής ζώνης του σταθμού. Εκτός από σχέδια επί χάρτου, ιδέες που τίθενται προς συζήτηση, brainstorming, τέλος πάντων, οι συνομιλίες έχουν και πολύ, σεφερλικής κοπής, γέλιο. «Αχόρταγος είμαι. Ολους τους έφαγα. Και τη Θρασκιά και τον Ουγγαρέζο», ακούστηκε να λέει αστειευό­μενος, σχολιάζοντας με τη δική του διάλεκτο, το χιούμορ ή την πλάκα κατ’ άλλους, όσα γράφονται και ακούγονται αναφορικά με τους συνεργάτες της νέας πρωινής εκπομπής του σταθμού. Ιστορική και μόνο σημασία έχει το γεγονός ότι με τη Ράνια Θρασκιά όντως υπήρξε ραντεβού και συζήτηση, η οποία δεν ευοδώθηκε. Οσο για τον Δημήτρη Ουγγαρέζο, λέγεται πως δύσκολα θα πειστεί να συμμετάσχει σε τρίτη εκδοχή πρωινής εκπομπής με καινούριο κεντρικό παρουσιαστή. «Παγωμένη» είναι μέχρι στιγμής και η συμμετοχή της συζύγου του Μάρκου Σεφερλή, ηθοποιού Ελενας Τσαβαλιά, στο πρωινό, την οποία κάποιοι βιάστηκαν να προοικονομίσουν ως δεδομένη.


Αν όχι αυτός, ποιος;
Κλείσιμο
Μπορεί μεν ο ίδιος ο Σεφερλής να πρότεινε τη σύζυγό του εν τη ρύμη των συζητήσεων και με διακριτικότητα που περίσσευε, ωστόσο τελική απόφαση δεν έχει ακόμη ληφθεί. Πάντως, ακόμη και στην περίπτωση που ο Σεφερλής ξεκινήσει την εκπομπή συν γυναιξί, στο MEGA δηλώνουν αποφασισμένοι να μην ιχνηλατήσουν στην πεπατημένη «Φαίης - Γιώργου» και «Πέτρου - Τζένης». Εξάλλου, εκείνο που ο νέος διευθυντής Προγράμματος του σταθμού επιθυμεί είναι ένα νέο, απαλλαγμένο από «δαίμονες» ή έστω κλισέ και μανιέρες πρωινό πρόγραμμα, ένα χαρούμενο -λέξη-φετίχ των συσκέψεων- πρωινό. Μια εκπομπή που δεν θα ξεκινά με ημίωρο σχολιασμό της gossip επικαιρότητας κατά τα ειωθότα, δεν θα είναι σάτιρα ούτε stand up comedy. Ο κ. Λοΐζος Ξενόπουλος θα μπορούσε να είναι ο ιθύνων νους πίσω από το φαινομενικά αταίριαστο πάντρεμα Σεφερλή και πρωινού, όμως τα πράγματα δεν έγιναν ακριβώς έτσι. Η αρχική ιδέα του σταθμού, μετά τη θερμή ανταπόκριση του κοινού στη συμμετοχή του Μάρκου Σεφερλή στο «Just the 2 of us» -ίσως το μόνο πράγμα, αν εξαιρέσει κανείς την υποδειγματική παρουσία της Ζέτας Μακρυπούλια, που πήγε σωστά στο εν λόγω σόου-, ήταν να του αναθέσει την παρουσίαση του «Music School».



Ο ίδιος πρότεινε τη σύζυγό του Ελενα Τσαβαλιά για τη νέα ομάδα του πρωινού


Ενώ η συζήτηση προχωρούσε με ταχύ ρυθμό, ο Σεφερλής σχεδόν αυτοπροτάθηκε για την πρωινή ζώνη, δηλώνοντας ανοιχτός στο ενδεχόμενο της παρουσίασης και ανατρέποντας κατ’ ουσίαν τον σχεδιασμό του σταθμού. Η σπίθα του εν δυνάμει πρωινατζή έμελλε να γίνει σύντομα πυρκαγιά. Και μόνο από την ανακοίνωση του ονόματος, ο σταθμός είχε εξασφαλισμένη θετική ή αρνητική, σε κάθε περίπτωση, προβολή, ντόρο, buzz. Αν και ακόμη το χτίσιμο του νέου πρωινού, η στελέχωση του οποίου σε επίπεδο αρχισυνταξίας και σκηνοθεσίας θα μείνει πιθανότατα ως είχε, βρίσκεται σε νηπιακό στάδιο, ήδη δοκιμάζονται νέα -η άλλη λέξη-φετίχ του MEGA- πρόσωπα. Εχουν μάλιστα ήδη γίνει προσπάθειες κάποιων «χειροποίητων» τρέιλερ, κινηματογραφημένων από tablets και κινητά για τις ανάγκες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης του σταθμού. Εκείνοι μάλιστα που δεν συγκαταλέγονται στο ποίμνιο των θαυμαστών του Μάρκου Σεφερλή, ή δεν έτυχε να περάσουν ούτε απ’ έξω από το «Δελφινάριο» τα τελευταία χρόνια, μένουν έκθαμβοι από τη διάδραση, το γκελ του ηθοποιού στους ανθρώπους, οι οποίοι στη θέα του και μόνο χαμογελούν.  


Σουλεϊμάρκ ο Μεγαλοπρεπής
Για κάποιους παρεξηγημένος, για άλλους αμφιλεγόμενος. Για κάποιους ταλαντούχος και χαρισματικός, για άλλους ένας άνθρωπος που έκανε επάγγελμα τον εαυτό του. Εργατικός και ψυχαναγκαστικά συγκεντρωτικός - μια βιομηχανία θεάματος από μόνος του. Αποδιοπομπαίος τράγος του σιναφιού του, με θεατρική πλατεία ασφυκτικά γεμάτη από λογιών-λογιών ανθρωπότυπους, ένας Ξανθόπουλος της επιθεώρησης. Ο Μάρκος Σεφερλής καυχιέται -και στο συγκεκριμένο δεν μπορείς να του καταλογίσεις άδικο- πως το μόνο πρόσωπο στο οποίο χρωστάει αυτό που είναι και αυτό που έχει δεν είναι άλλο από το κοινό του. Αυτός ο λαϊκός ως επί το πλείστον κόσμος που γελάει με τα χοντροκομμένα ευφυολογήματά του, αποθεώνει την υπερβολή και τη μανιέρα του, τον έχει αναγάγει σε πολύ δικό του ήρωα. Από τα σπλάχνα αυτού του κόσμου προέρχεται άλλωστε και ο ίδιος. Τη διαδρομή του την έχει περιγράψει ανάγλυφα σε παλαιότερη συνέντευξή του: «Γεννήθηκα στην Κόρινθο. Ισως από εκεί να έχω πάρει και τα γονίδια για να δουλεύω τόσο πολύ. Οι γονείς μου πουλούσαν νερό στα σπίτια. Με ένα βυτίο πήγαιναν στο Λουτράκι και το έφερναν στην Κόρινθο. Από εκεί το πουλούσαν σε μπιτόνια στα σπίτια, μια και η Κόρινθος δεν είχε δικό της πόσιμο νερό. Ο πατέρας οδηγούσε και η μάνα κουβαλούσε τα μπιτόνια. Μαζί κι εγώ. Οταν δεν είχα σχολείο, ήμουν μαζί τους. Εγώ μόνο ξέρω πόσο έχουν δουλέψει οι δυο τους για να μεγαλώσουν εμένα και τα αδέλφια μου! Μεγάλη ταλαιπωρία, όμως αυτό μου δίνει ώθηση να κάνω ακόμα περισσότερα.



Στο J2US με την παρτενέρ του Στέλλα Καλλή

Ουσιαστικά εκείνα τα χρόνια για μένα ήταν ήσυχα και φτωχικά, χωρίς πλούτη, χωρίς χλιδές. Γι’ αυτό και όταν ο κόσμος στο τέλος της παράστασης μου λέει: “Μάρκο, καλή ξεκούραση”, τους απαντώ: “γιατί, έσκαβα, ρε παιδιά;”». Δεν ήταν από τους ανθρώπους που ήξεραν από την κοιλιά της μάνας τους πως θα γίνουν θεατρίνοι. Καλός και επιμελής μαθητής, μετά τις Πανελλαδικές Εξετάσεις βρέθηκε σπουδαστής στη ΣΕΛΕΤΕ. Από τον πρώτο μήνα ήξερε πως το αντικείμενο της σχολής του ουδόλως τον ενδιέφερε. Φίλοι τον ώθησαν στην απόφαση να γραφτεί σε δραματική σχολή. Εκείνος λέει πως πίστευε ότι «δεν το ’χα». Τη βεβαιότητα ότι θα γίνει ηθοποιός δεν την απέκτησε όταν πέρασε το κατώφλι της σχολής της Μαίρης Βογιατζή Τράγκα, αλλά τη μέρα που διάβασε τον «Καλιγούλα» του Αλμπέρ Καμί. Οταν πριν από δύο χρόνια τον είχα συναντήσει με αφορμή τη διθυραμβική κριτική που του είχε γράψει τότε ο Κώστας Γεωργουσόπουλος για την παράσταση «Τρώει Story» -η ανάλυση των τίτλων των παραστάσεών του θα μπορούσαν να γεμίσουν σελίδες επί σελίδων κοινωνιολογικού ενδιαφέροντος-, θυμάμαι πόσο δειλά και συνεσταλμένα μιλούσε γι’ αυτή τη σκοτεινή, άγνωστη στο κοινό του πλευρά.

«Δεν με ρωτάει ποτέ κανείς γι’ αυτά», είχε πει σε μια αποστροφή. Κι αλήθεια, κανείς δεν μπορεί να είναι βέβαιος ότι έχει κάποιο νόημα να ανατρέχει στην πάλαι ποτέ συμμετοχή του στην ταινία του Γιώργου Πανουσόπουλου «Μ’ αγαπάς;» ή στη συγγραφή του σεναρίου της περίφημης «Σαπουνόπετρας» του Νίκου Ζερβού. Αλλιώς τον έμαθε κι αλλιώς τον αγάπησε η μάζα.



Ο καλεσμένος που έμελλε να γίνει οικοδεσπότης


Ο συνεσταλμένος Μάρκος
Τότε, στο καμαρίνι, του κρατούσε συντροφιά η αθλητική εφημερίδα του κι ένας ψεύτικος, υπερμεγέθης παπαγάλος που εμφανιζόταν στην παράσταση ενώ τέσσερις οθόνες μετέφεραν την εικόνα από την πλατεία του «Δελφινάριου» και την είσοδο του κόσμου, επιβεβαιώνοντας τη φήμη του ίδιου ως πανόπτη. Στη συναναστροφή ο Σεφερλής πόρρω απέχει από την εικόνα του ηθοποιού που αστειεύεται, που δεν αφήνει να πέσει κάτω ευκαιρία σάτιρας, που κινείται σαν σίφουνας επί σκηνής, που παίρνει αστείες εκφράσεις και αυτιστικές μούτες. Ξέρει να διαχωρίζει τον συνομιλητή από τον θεατή. Είναι μάλλον βαρύς. Οχι καταθλιπτικός, όπως προϋποθέτει η μυθολογία των κωμικών ηθοποιών, ούτε και δύσθυμος. Βαρύς με την έννοια του εσωστρεφούς, συνεσταλμένου, ντροπαλού και καχύποπτου. Δεν είναι άλλωστε μακριά η εποχή του ακήρυχτου εμπάργκο της τηλεόρασης στις χοντροκοπιές του Σεφερλή - μολονότι οι μαγνητοσκοπημένες παραστάσεις του προσέφεραν διαχρονικά χορταστικά τηλεμερίδια. Οσο όψιμο κι αν ακούγεται σήμερα, θρυλείται πως το κατά τα άλλα σοφιστικέ και κάπως σνομπ MEGA πάντα έβλεπε με θετική ματιά τον Μάρκο Σεφερλή, αλλά ποτέ δεν είχε τολμήσει να αναζητήσει τη φόρμουλα που θα τον ενέτασσε βελούδινα στο πρόγραμμά του. «Στην τηλεόραση δουλεύουν κάποιοι επειδή είναι της παρέας, τους χρωστούν κάποια χάρη και πάει λέγοντας. Εγώ ποτέ δεν μπήκα στο lifestyle πηγαίνοντας σε καλέσματα και κάνοντας κοσμική ζωή με ένα ποτήρι σαμπάνιας στο χέρι. Πάω όπου με πάει η ψυχή μου. Εμένα με στήριξε και με στηρίζει πάντα ο κόσμος», δήλωνε στο «thema people» λίγες ημέρες προτού το λογοδόσιμο με το MEGA εξελιχθεί δόξη και τιμή σε γάμο. Εν γένει οι κοσμικές εμφανίσεις του περιορίζονται σε «επισκέψεις» σε μεγάλες πίστες -οι φιλίες του με τραγουδιστές είναι πολλές και στενές- ενώ ο ίδιος μάλλον κατάφερε να δείξει χαρακτήρα και να μην καπηλευτεί παλαιότερες δυσκολίες του προς άγραν κούφιας δημοσιότητας.



Δεν είχε ούτε για το γάλα του παιδιού
Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι δεν επέλεξε να μιλήσει για τη δύσκολη οικονομική συγκυρία που αντιμετώπισε τη στιγμή που προσπαθούσε να καλύψει επιταγές πολλών χιλιάδων ευρώ παρά αρκετά χρόνια αργότερα, όταν δεν δίστασε μάλιστα να ομολογήσει ότι δεν είχε λεφτά για να αγοράσει ούτε γάλα για το παιδί του. Και μπορεί ο πολυαγαπημένος του γιος Χάρης να εμφανίζεται σε αφίσες των παραστάσεων του μπαμπά του ή να δανείζει τη φωνή του σε προηχογραφημμένα κομμάτια των παραστάσεων, ωστόσο τόσο ο Σεφερλής όσο και η Ελενα Τσαβαλιά επιμένουν να διατηρούν ένα μάλλον χαμηλό προφίλ σε όσα άπτονται του οίκου τους.



Αραγε θα κάνει το θαύμα του στην πρωινή ζώνη;

Γι’ αυτό ίσως και πολλοί ξαφνιάστηκαν όταν εκείνη, καλεσμένη σε μεσημεριανή εκπομπή αμέσως μετά τον τελικό του «Just the 2 of us», σχολίασε: «Κάποιος είπε χθες σε μια εκπομπή ότι ο Σεφερλής τώρα που ανεβαίνει με το ασανσέρ έχει ξεχάσει τι έχει αφήσει πίσω του. Ο Σεφερλής δεν έχει ανέβει με το ασανσέρ, έχει ανέβει με τις σκάλες. Σκαλί-σκαλί και ματώνοντας σε κάθε σκαλί, ο Μάρκος ξέρει ακριβώς από πού ξεκίνησε». Τα λόγια της έρχονται προς επίρρωση του λαϊκού προφίλ αλλά και του ερείσματος του Σεφερλή στη μάζα.

Αν τελικά το MEGA θα τον κάνει politically correct ή αν εκείνος θα δώσει στον σταθμό τη λαϊκότητα που μπορεί να μην ακούγεται εύηχα, όμως μεταφράζεται υπέροχα σε μερίδια τηλεθέασης, θα το ξέρουμε με τα πρωτοβρόχια του φθινοπώρου. Πάντως η συναλλαγή μοιάζει εκ προοιμίου τίμια. Εξάλλου, όσοι έχουν παρακολουθήσει παραστάσεις του Σεφερλή ξέρουν πως ο ίδιος μπορεί να αντεπεξέρχεται και να επιβιώνει ακόμη και σε συνθήκες ρωμαϊκής αρένας. Είναι οι στιγμές που εκείνος εμφανίζεται επί σκηνής στο τέλος των παραστάσεων, ζητά «παραγγελιές» μιμήσεων από το κοινό και με περίσσια ευχαρίστηση κάνει, υποδύεται, μεταμορφώνεται σε ό,τι του ζητούν. Το διακύβευμα βέβαια στη σχέση του με τη νέα τηλεοπτική αποστολή του είναι αν το MEGA θα γίνει Seferland (έτσι τιτλοφορείται ο θεματικός παιδότοπος που έχει δημιουργήσει ο ηθοποιός) ή ο Σεφερλής MEGA.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης