Οι Λατίνοι γερνούν πιο αργά

Οι Λατίνοι γερνούν πιο αργά
Μελέτη του UCLA είναι η πρώτη που δείχνει ότι οι Λατίνοι γερνούν με βραδύτερο ρυθμό απ’ ότι άλλες εθνοτικές ομάδες. Τα ευρήματα, που δημοσιεύονται στο τρέχον τεύχος του GenomeBiology, μπορεί μια μέρα να βοηθήσουν τους επιστήμονες να καταλάβουν, πώς να επιβραδύνουν τη διαδικασία γήρανσης για όλους τους ανθρώπους.

Η μελέτη αποδεικνύει και εξηγεί ότι Λατίνοι γερνούν πιο αργά σε μοριακό επίπεδο. «Οι Λατίνοι ζουν περισσότερο από τους Καυκάσιους, παρά το γεγονός, ότι αντιμετωπίζουν υψηλότερα ποσοστά διαβήτη και άλλων ασθενειών. Οι επιστήμονες αναφέρονται σε αυτό ως “Ισπανικό παράδοξο”», είπε ο επικεφαλής συγγραφέας SteveHorvath, καθηγητής της ανθρώπινης γενετικής στο David Geffen School of Medicine, του UCLA. Σύμφωνα με τα Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων, οι Λατίνοι στις ΗΠΑ ζουν κατά μέσο όρο, τρία χρόνια περισσότερο απ’ ότι οι Καυκάσιοι, με προσδόκιμο ζωής τα 82 έναντι των 79. Σε οποιαδήποτε ηλικία, υγιείς Λατίνοι ενήλικες αντιμετωπίζουν 30% χαμηλότερο κίνδυνο θανάτου, σε σχέση με άλλες φυλετικές ομάδες, αναφέρει μια μελέτη του 2013, στο περιοδικό AmericanJournalofPublicHealth.

Η ομάδα του UCLAχρησιμοποίησε πολλούς βιοδείκτες, συμπεριλαμβανομένου ενός “επιγενετικού ρολογιού” που αναπτύχθηκε από τον Horvath το 2013, για να παρακολουθήσουν μια επιγενετική αλλαγή, που συνδέεται με τη γήρανση στο γονιδίωμα. Επιγενετική είναι η μελέτη των αλλαγών στο μόριο του DNAπου επηρεάζει ποια γονίδια είναι ενεργά, αλλά δεν αλλάζουν την ίδια την ακολουθία του DNA. Ο Horvath και οι συνεργάτες του ανέλυσαν 18 σύνολα δεδομένων σε δείγματα DNA, από περίπου 6.000 ανθρώπους. Διαβάστε περισσότερα στο Life2Day