Οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα δοκιμάζουν τις σχέσεις Βερολίνου – Βρυξελλών

Οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα δοκιμάζουν τις σχέσεις Βερολίνου – Βρυξελλών

Τα σχέδια της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για περαιτέρω μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από επιβατικά και φορτηγά αυτοκίνητα προκαλούν έντονες αντιδράσεις στην Γερμανία, καθώς απειλείται η αυτοκινητοβιομηχανία της χώρας   

Οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα δοκιμάζουν τις σχέσεις Βερολίνου – Βρυξελλών
Την πλήρη αντίθεσή της στα σχέδια της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για αυστηροποίηση των εποπτικών διαδικασιών και την περαιτέρω μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από τα επιβατικά και φορτηγά αυτοκίνητα ως το 2030, εκφράζει η γερμανική κυβέρνηση, δια του υπουργού Εξωτερικών της χώρας Ζίγκμαρ Γκάμπριελ.  


Αύριο Τετάρτη, 8 Νοεμβρίου, το Κολέγιο των Επιτρόπων (το σύνολο δηλαδή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής) πρόκειται να συζητήσει την πρότασή της για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, έπειτα από την συνάντηση του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης (των αρμοδίων υπουργών των κρατών – μελών, τον περασμένο Μάιο)) και σύμφωνα με πληροφορίες που επικαλείται ο γερμανικός Τύπος, η Κομισιόν επεξεργάζεται προτάσεις που προκαλούν έντονο εκνευρισμό στο Βερολίνο. 
Κλείσιμο

Σύμφωνα με τις πληροφορίες η Επιτροπή σκοπεύει να ζητήσει:

1. Την μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από επιβατικά οχήματα κατά 30%, από το 2021 ως το 2030, υποχρεώνοντας παράλληλα τις αυτοκινητοβιομηχανίες να κρατήσουν το όριο εκπομπών κάτω από τα 95 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο για επιβατικά και 147 γραμμάρια για φορτηγά οχήματα.

2. Σε περίπτωση απόκλισης προβλέπονται βαριά πρόστιμα και συγκεκριμένα, 95 ευρώ ανά γραμμάριο που υπερβαίνει το επιτρεπόμενο όριο, κάτι που αναμένεται να κοστίσει πολλά εκατομμύρια ευρώ σε γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες.

3. Οι κατασκευαστές που επιτυγχάνουν το όριο, θα ανταμείβονται με περισσότερες εκπτώσεις στους στόχους




Σε αυτό το πλαίσιο, ο υπουργός Εξωτερικών της Γερμανίας Ζίγκμαρ Γκάμπριελ σε επιστολή του προς τον Πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπή Ζαν – Κλοντ Γιούνκερ, υπογραμμίζει τους «τεράστιους κινδύνους» για την γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, σε περίπτωση που εγκριθούν αυτά τα σχέδια. Σύμφωνα με τον κ. Γκάμπριελ «είναι πολύ σημαντικό να μην απειλήσουμε μια πολύ σημαντική βιομηχανία, λόγω της υπερβολικά αυστηρής ευρωπαϊκής νομοθεσίας». Πρόσθεσε ακόμα ότι οποιαδήποτε αύξηση των στόχων πέρα από το 25% μέχρι το 2025, θα ήταν επικίνδυνη για την αυτοκινητοβιομηχανία.


Σε δύσκολη θέση η Άνγκελα Μέρκελ 


Σε κάθε περίπτωση η Καγκελάριος Άνγκελα Μέρκελ βρίσκεται σε πολύ δύσκολη κατάσταση. Η υπεράσπιση των συμφερόντων της γερμανικής βιομηχανίας αυτοκινήτων, την οποία ζητούν οι «Ελεύθεροι Δημοκράτες (FDP), έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τις προτάσεις του άλλου κόμματος με το οποίο διαβουλεύεται για τον σχηματισμό κυβέρνησης.

Οι Πράσινοι ζητούν την εφαρμογή όλων των προτάσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η θέση στην οποία βρίσκεται η Καγκελάριος, σε συνδυασμό με την αποφασιστικότητα της Κομισιόν να περάσει τις προτάσεις της, λόγω του «Diesel gate», της διεθνούς βεληνεκούς απάτης όσον αφορά τις εκπομπές ρύπων των πετρελαιοκίνητων οχημάτων της «Volkswagen», αυξάνουν τις πιθανότητες επιβολής αυστηρότερων όρων στην εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης